Integreeritud kunst, muusika ja multimeedia
Kas oled multitalent, keda huvitavad muusika ja kunsti erinevad väljendusvormid? Sellisel juhul on meil sulle pakkuda uus ja põnev eriala BFMis, kus saab õppida bakalaureuseõppes integreeritud kunsti, muusika ja multimeedia ehk IKUMUMU õppekaval.
IKUMUMU ettevalmistuskursus toimub 15.04. -
Tutvu kursusega siin
Keda ootame õppima?
Eriala sobib hästi loominguliste huvide ja oskustega noortele, kellel oleks soov kunsti ja muusika õpingud ühendada digitehnoloogiliste ja audiovisuaalsete vahenditega. Balti filmi, meedia ja kunstide instituudis on avanenud suurepärane võimalus õppida perspektiivikal loomesuunal, mis ühendab endas kaks erialamoodulit: kunsti ja muusika. Õppekava ühendavaks lüliks on multimeedia moodul. Õppekava pakub võimaluse õppida audiovisuaalsete lühilugude loomist ja helindamist erinavaid vahendeid kasutades. Õppekaval saab osaleda performatiivsetes loomeprojektides, luua heliteoseid ja neid produtseerida. Samuti osaleda muusikavideo loomisel ja õppida helilist ning visuaalset eneseväljendust läbi nüüdisaegsete võimaluste.
Miks tulla meile õppima?
Ennekõike selleks, et omandada tulevikueriala. Võime loominguliseks lähenemiseks mistahes erialale on tõusev trend. Meie instituudis õpid multikultuurses keskkonnas koos õppejõudude ja kaastudengitega erinevatest riikidest. Samuti on sul võimalus osaleda ERASMUS üliõpilasvahetuses, mis toimub koostöös mitme põneva partnerülikooliga. BFMis on üliõpilaste kasutuses kaasaegse loometehnikaga stuudiod ja auditooriumid, mis aitavad ellu viia loomingulisi projekte.
Tallinna Ülikooli tudengitele pakub häid võimalusi ühendada kõrgel tasemel üldkultuurilised teadmised ja erialaoskused teiste teadus- ja loomevaldkondadega Erialasid Lõimiv Uuendusprojekt ELU.
Eriala omandamist toetav õppekeskkond
- Kaasaegne õppekeskkond BFMi Nova ja Vita õppehoonetes;
- audiovisuaalse tehnoloogia, arvutiklasside, helistuudiote ning kunstistuudiote kasutamise võimalus ülikooli Nova, Vita, Mare ja Astra õppehoonetes;
- võimalus osaleda ülikooli erinevates muusikalistes kollektiivides ja ülikoolilinnaku galeriides näitusetegevusega;
- suurepärane ja pidevalt uuenev raamatukogu;
- väga hea tehnikaga varustatud BlackBox Vita õppehoones ja kinosaal Nova õppehoones;
- võimalus tutvuda koreograafia, filmikunsti, meedia ja kommunikatsiooni kaastudengite ja nende mõtteviisidega.
Õppekava ja -ained
Olulised erialaained, kõrvalerialad
- Joonistamine, kompositsioon, fotograafia, digitaalne pilditöötlus, vorm ja materjal;
- solfedžo, klaver, hääleseade, dirigeerimine, bändiõpe ja popmuusikastiilid;
- visuaalse ja helilise kommunikatsiooni alused;
- video-, performance-, heli- ja meediakunst;
- graafilise disaini alused ja animatsioonitehnika;
- 20.–21. sajandi muusika, kunsti ja arhitektuuri ajalugu;
- laulukirjutamine ja helilooming;
- teadustöö alused ja kunstide uurimise meetodid;
- loovainete juhendamise metoodika ja praktika;
- erialapraktika;
- multimeedia projektid I ja II (seisev pilt, liikuv pilt, heli ja valgus).
Õppejõud
Kõik kunsti ja muusika valdkonna õppejõud on omas valdkonnas tuntud nii Eestis kui ka välismaal.
Kunstide didaktika suuna õppejõududeks on:
- Krista Simson (visuaalkunsti dotsent);
- Heie Treier (kunstiajaloo dotsent);
- Krista Aren (disaini dotsent);
- Sirje Runge (vabade kunstide dotsent);
- Vaike Kiik-Salupere (lauluõpetuse dotsent);
- Eve Kiiler (kaasaegse kunsti lektor);
- Gerhard Bruno Erich Lock (muusikateaduse lektor);
- Marit Mõistlik-Tamm (muusika lektor);
- Hain Hõlpus (klaveriõpetuse ja improvisatsiooni külalislektor);
- Katrin Sigijane (audiovisuaalse tehnoloogia külalislektor);
- Taavi Tuisk (audioproduktsiooni lektor);
- Taavi-Hans Kõlar (muusik, külalisõppejõud);
- Carl-Robert Kagge (disainer, külalisõppejõud);
- Madli Lääne-Metsalu (montaaži lektor);
-
Elari Lend (multimeedia lektor).
Vastuvõtt
Sisseastumiseksamid koosnevad erialakatsetest, loomingulisest grupitööst ja vestlusest. SAISis avaldust esitades teeb üliõpilane suunavaliku – kas soovib kandideerida kunsti ja disaini suunale või muusikasuunale. Kandidaadil peab olema keskharidus või sellele vastav kvalifikatsioon.
Koos kandideerimisavalduse esitamisega SAISis tuleb ühe PDF-ina esitada ka:
1) varem valminud loometööde paremik ehk portfoolio (muusikasuunal võimalusel lisada omalooming);
2) lühike videotutvustus endast (salvestatud video loomingulisest tegevusest, enesekuvandist).
Soovitatav on videosalvestused ja portfoolio esitada PDF-failis veebilinkidena.
Hindamiskriteeriumid arvestavad erialaoskusi ja soovi/motivatsiooni end arendada.
Sisseastumisnõuded: 100% vastuvõtueksam.
Portfoolio, videotutvustus: 20%
Erialakatsed: 30%
- laul või instrumentaalpala, klaveripala, muusikasuunal musikaalsustest;
- visandamine kunsti ja disaini suunal.
Audiovisuaalne lühilugu: 30%
Vestlus: 20%
Küsimuste korral palun pöörduge ikumumu@tlu.ee
KUNSTI JA DISAINI SUUND
Erialakatseteks on modelli visandamine ja audiovisuaalne lühilugu.
Sisseastumiskatse:
- Osalemiskohustusega infotund. Infotunnis antakse olulist infot vastuvõtueksami korralduse ja kahe eksamipäeva ülesehituse kohta.
- Visandamise erialakatse Astra aatriumis. Erialakatse seisneb visandamises ca 1,5 tunni jooksul. Visandatakse figuure ja/või gruppe. Modellid vahetavad poose iga 15 minuti järel. Eesmärgiks on paigutada figuurid lehele nii, et tekiks terviklik kompositsioon. Joonistusvahendid võivad olla vabalt valitud - pliiats, marker, süsi, kriit, tušš, pintsel, kõrs, linnusulg jne. Paber on kohapeal olemas, joonistusvahendid tuleb ise kaasa võtta. Eksamitööd esitatakse vähemalt kahel lehel.
- Audiovisuaalse lühiloo koostööprojekt. Loomingulise ülesande lahendamisel eeldatakse kunsti- ja muusikasuuna sisseastujate koostööd. Töö teostamiseks on vaja nutitelefoni ja/või tahvel- või sülearvutit, rakendusi nagu InShot, iMovie. Ülesande täpne kirjeldus avalikustatakse esimese päeva infotunnis.
Täpsem info: Krista Arenilt krista.aren@tlu.ee
Vestlused toimuvad vastavalt ajagraafikule. Vestlusele kutsutakse koostöögrupid esimese katsepäeva õhtul saadetud ajagraafiku alusel.
MUUSIKASUUND
Erialakatseteks on muusikalised katsed ja audiovisuaalne lühilugu.
Sisseastumiskatse:
1. Osalemiskohustusega infotund. Infotunnis antakse olulist infot vastuvõtueksami korralduse ja kahe eksamipäeva ülesehituse kohta.
2. Muusikalised katsed. Kandidaadil tuleb:
- esitada vabalt valitud saateta laul või instrumentaalpala valitud instrumendil (instrument ise kaasa võtta v.a klaver);
- esitada vabalt valitud klaveripala, millega esitleb oma klaverimängu oskust (klaver kohapeal olemas);
- sooritada suuline musikaalsustest: laulda järele ette mängitud meloodia (mäludiktaat); laulda duur/moll helirida etteantud helikõrgusest (soovitavalt noodinimedega); nimetada ja järgi laulda ette mängitud lihtintervallid (soovitavalt noodinimedega); nimetada ja järgi laulda ette mängitud duur/moll kolmkõlad (soovitavalt noodinimedega); laulda noodist lihtne meloodia (soovitavalt noodinimedega).
3. Audiovisuaalse lühiloo koostööprojekt. Loomingulise ülesande lahendamisel eeldatakse kunsti- ja muusikasuuna sisseastujate koostööd. Töö teostamiseks on vaja nutitelefoni ja/või tahvel- või sülearvutit, rakendusi nagu InShot, iMovie. Ülesande täpne kirjeldus avalikustatakse esimese päeva infotunnis.
Täpsem info: Vaike Kiik-Salupere vkiik@tlu.ee
Vestlused toimuvad vastavalt ajagraafikule. Vestlusele kutsutakse koostöögrupid esimese katsepäeva õhtul saadetud ajagraafiku alusel.
Hindamiskriteeriumid
Portfoolio, videotutvustus - hinnatakse peamiselt erialast ettevalmistust ja tehnilist võimekust.
Erialakatsed:
Laul või instrumentaalpala, klaveripala, musikaalsustest - hinnatakse erialast ettevalmistust ja tehnilist taset, hääle/pillimängu intonatsiooni, rütmi, esituse emotsionaalsust, meisterlikkuse taset.
Visandamine - hinnatakse kompositsioonitaju, tehnilist võimekust ja oskust tabada modellide karakterit, poosi vm iseloomulikku kasutades seejuures endale sobivaid töövahendeid.
Audiovisuaalne lühilugu - hinnatakse verbaalselt esitatud lühiloo jutustamise võimekust audiovisuaalsete vahenditega piiratud ajal, meeskonnatööd ja rollijaotuse kogemust.
Vestlus - hinnatakse enesereflektsiooni- ja analüüsi võimekust ja siirast huvi valitud valdkonna vastu, viimane peaks kajastuma vastuvõtukatsetele eelnevas tegevuses.
Kuhu edasi?
Tänane tööjõuturg ilmutab vajadust multifunktsionaalsete loominguliste oskustega inimese järele. IKUMUMU õppekava lõpetanul on valmidus töötada väga erinevates kunsti ja kultuuriga seotud valdkondades nagu loomemajandus, visuaalne ja audiovisuaalne turundus, loovtegevuste juhendamine huvihariduses.
Tööd võib leida näiteks:
- loomingulise juhi abina;
- multimeedia disainerina;
- audiovisuaalse turundajana ettevõtetes;
- huvihariduse ja haridusprojektide juhendajana;
- reklaamiagentuurides ja disainibüroodes;
- reklaamide taustamuusika looja ja helindajana;
- video- ja õppemängude helindajana;
- muusikuna;
- set designerina;
- muusikaringi juhendajana;
- kultuurisündmuse korraldajana;
- AD-na;
- audiovisuaalkunstnikuna etendusasutustes.
Eesti kultuuriruumile parim väljund oleks bakalaureusekraadi omandanud noore valmidus astuda Tallinna Ülikooli magistriõppesse. Näiteks õpitakse 2016. aastast muusika- ja kunstiõpetajaks ühisõppekavades koostöös Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia ning Eesti Kunstiakadeemiaga. IKUMUMU lõpetajad on õppima asunud BFMi nüüdismeedia magistriõppekava nii meediauuringute- kui ka telemoodulisse, dokumentaalfilmi- ja koreograafia magistriõppekavadele.
Miks BFM?
Kunstniku ülesanne on näha ümbritsevat maailma ja keskkonda eripärasest ja üllatavast vaatenurgast, aidata nii endal kui ka kunsti kogejal seda mõista uutmoodi ja isikupäraselt, sügavuti ja emotsionaalselt - tundlikult, füüsiliselt ja metafüüsiliselt. Kunstidel on võime laiendada piire ning ühendada keha ja vaimu olenemata sellest, kas seda luuakse ühes- või integreeritud valdkondades.
Kuna BFMi erialad ja õppekavad ning õppekeskkond on loomult interdistsiplinaarsed ja integreeritud, on BFM parim valik inimesele, kes soovib ennast erinevate kunstide kaudu väljendada, avatult suhelda ning on arenemis- ja õppimisvõimeline.
Olulisemad uuringud, huvitavamad artiklid, silmapaistvad tudengitööd
- Laulmine ja vokaalpedagoogika (sh lauluõpilase, -õpetaja ja kontsertmeistri koostöö);
- esinemisteks valmistumine ja toimetulek esinemisärevusega (Vaike Kiik-Salupere);
- musikaalsus ja loovus (Tiina Selke, Gerhard Lock);
- muusikapedagoogika, -filosoofia ja loovuse terminoloogia (Tiina Selke, Gerhard Lock, ETP ja TLÜ uuringufond);
- rühmaplokflöödi didaktika ja oskussõnavara (Tiina Selke, ETP ja TLÜ uuringufond);
- klaveriõpetus kõigile, õpetamisstrateegiad, ühisloome ja improvisatsioon (Marit Mõistlik-Tamm, Gerhard Lock);
- refleksiivne positsionaalsus koolikontekstis, muusika visualiseerimine ning erinevate kunstide koostoime uurimine (Gerhard Lock).
Video valmis õppeaines multimeedia projekt ning selle lõid IKUMUMU tudengid Roland Teeäär (video) ja Eva Pajusaar (tiitrid).
Kaksikvendadest filmitegijate Raul Esko (IKUMUMU) ja Romet Esko (audiovisuaalne meedia), koondnime all Eskobros, lühifilm valmis Balti filmi, meedia ja kunstide instituudi (BFM) lõputööna.
IKUMUMU tudeng Markus Mäekivi video valmis kursusetööna vormi ja materjali õppeaines.
IKUMUMU tudengid Paul Henrich Daude, Kätleen Noormägi, Glen-Ander Popovitš, Gete Tiirats tegid 2021. aastal eksperimentaalse video. Teos on loodud koostöös BFMi koreograafia üliõpilase Eveli Ojasaarega. Muusika autor on noor helilooja Kristel Kolkanen. Videoteost esitati 2023. aasta veebruarikuisel Treffpunktil. Treffpunkt on elektroakustilisele muusikale ja helikunstile pühendatud kohtumiskontsert, mis toob kokku erineva taustaga heliloojaid ja muusikuid. Lisaks Norra, Rootsi, Soome ja Eesti autorite muusikale kõlasid ka EMTA ja Tallinna Ülikooli BFMi üliõpilaste teosed.
Instituudi õppetööväline akadeemiline elu
- BFMi segakoor, kevad- ja sügiskontserdid.
- CFMAE/YTT (The Changing Face of Music and Art Education/Yesterday, Today, Tomorrow) & TTS (Teacher Training Seminar) rahvusvaheliste konverentside ja õpetajakoolituse seminari sari;
- CFMAE: The Changing Face of Music and Art Education eelretsenseeritud rahvusvahelise toimetuskolleegiumiga teadusajakiri.
- Noorte Heliloojate Labori kontserdisari ja vestlusring,
- Digitaalse heliloomingu konkurss koolinoortele
- Riho Pätsi Keskus
- Osalemine kunstifestivalidel, näitusetegevus galeriides, erialane täiendkoolitus, loomingulised töötoad,
- konverents KUHI - kunstihariduse ideed
Võta ühendust!
Liesel Ets
Õppenõustaja ja -spetsialist