"Allen Ng" - allen-terri-ng@att.net
"Uuringud näitavad, et surma peamiseks põhjuseks on elu."
Oscar Lanzi III - o13@webtv.net
Kaks matemaatikud lähevad restorani lõunastama.
Üks pakub teisele kihlvedu, milles kaotaja maksab tasub arve. Teine
on
sellega nõus. Esimene matemaatik siis jätkab: "Veame kihla, et
kelner ei tea summa ruudu valemit: (a+b)2."
Tulebki kelner, küsitakse, millega võrdub
(a+b)2.
Kelner vastab: "Ilmselgelt on (a+b)2=a2+
b2."
Ja lisab: "Eeldusel loomulikult, et a ja b on antikommutatiivsed."
K: Mida vastab matemaatik, kui talt küsida, kas ta tahab, et aken
oleks
avatud või suletud?
V: Jah.
schaker@scubed.scubed.com - Stefan Chakerian
Matemaatik näitab teistele seminaril mingi teooria tõestust.
Kui ta on juba suurema osa sellest läbinud, ütleb üks
matemaatikuist:
"Oot-oot! See teoreem ei ole õige. Mul on sellele
vastunäide!"
Esitaja vastab: "Sellest pole midagi. Mul on kaks tõestust."
Matthew Pordage
Üks armastusväärne asi matemaatikute juures
see, kui kaugele nad võivad minna, et hoiduda igasuguse
reaalse töö tegemisest.
H. Eves Return to Mathematical Circles, Boston: Prindle, Weber and Schmidt, 1988.
Kui A=B ja B=C, siis on see väga kena ja õige kõikjal peale praktika. Kui Julie armastab Nicki ja Nick armastab Sarat, siis Julie armastab Sarat. Kas see on õige?
CNN-s teatati, et avastati uus algarv, mis on 4 korda suurem kui eelmine rekord.
Susan Stepney stepneys@logica.com
Minu kogemus matemaatika vallas on tavaliselt pigem nagu:
"Ma ei tea täpselt, mida paganat see maa peal tähendab"...
... kribin, krabin ... ... "Oh, jah, kuid see on veider viis selle
kirjutamiseks" ... ... kribin, krabin... ... "see peaks
nüüd olema palju selgem viis"... ... kribin, krabin... ...
"oeh, see on sama, millest alustasin. Kuid nüüd saan ma
sellest aru."
Ma ei oska *lugeda* matemaatikat, ma oskan seda vaid kirjutada :-)
Kolleeg andis selle paremini edasi: "matemaatika ei ole
vaatajate spordiala."
(Ja mina veel imestan, miks vektor- ja tensoranalüüsi
loengutes tudengeid vähemaks ja vähemaks jääb.
Siin on sellele väga selge põhjendus.)
Teoreem: Kõik positiivsed täisarvud on huvitavad.
Tõestus: Tõestame vastuväiteliselt. Eeldame, et
leidub vähim mittehuvitav positiivne täisarv. Kuid see on juba
huvitav, mis
arv see selline on! Seega leidub siin vastuolu. MOT.
Teoreem: Kõik arvud on igavad.
Tõestus (vastuväiteline): Eeldame, et x on vähim mitteigav
arv. No keda see huvitab?
Michael Stueben
K. Milline on ekstavertne matemaatik?
V: Sinuga rääkides jõllitab ta SINU kingi.
Matemaatikaüliõpilane läks statistikast
kontrolltööd tegema. Kuivõrd vastused oli kõik
õige/vale, siis otsustas ta
vastamiseks münti visata (kull või kiri). Statistika professor
vaatas, kuidas tudeng kõik need kaks tundi muudkui viskas
mündi üles, püüdis kinni, kirjutas vastuse, viskas
mündi üles … jne. Kui need kontrolltööks ettenähtud
kaks tundi olid läbi
saanud, olid kõik tudengid peale selle ühe, oma tööd
ära toonud. Professor jalutas selle üliõpilase laua juurde
ja lausus:
“Kuulge, ma näen, et te pole selleks statistika kontrolltööks
õppinud. Te pole isegi oma küsimustikku avanud! Kui te
vastuste saamiseks ainult münti loobite, miks see teil siis nii
kaua aega võtab?”
Tudeng vastab oma münti edasi visates: “Tssss! Ma kontrollin oma
vastuseid!”
Üks matemaatik (Richard Glass) on kirjutanud, et kui tema veel
kolledžis õppis, kuulas ta ka üht psühholoogia kursust.
Psühholoogia lektoril oli kombeks eksamil esitada üks küsimus
selliselt:
“Küsi endalt üks küsimus ja vasta sellele.”
Kuivõrd loo autor oli matemaatik, küsis ta endalt: “lahendada
järgnev differentsiaal-võrrand (võrrand kustutatud)
järgmistel tingimustel (tingimused kustutatud).” Ja jätkas
võrrandi lahendusega.
Järgmisel päeval läks see tudeng matemaatika osakonda,
et ühe oma professoriga kokku saada. See ütles talle: “Mine
minema, ma olen sinu lollaka psühholoogia eksami hindamisega ametis.”
Tudengisse suhtuti edaspidi üsna suure respektiga ning see
psühholoogia
professor ei esitanud eksamil enam kunagi sellist
küsimust.
Olete te kuulanud poliitikuid, kes väidavad, et kui nemad valitakse, hakkavad kõik keskmisest kõrgemat palka saama?
Maailmas kahte sorti inimesi: ühed, kes ei tee matemaatikat, ja teised, kes ei muretse selle pärast (et nad ei tee).
ljames@unlgrad1.unl.edu - Larry James
Maailmas kahte sorti inimesi: ühed, kes ei tee matemaatikat, ja
teised, kes ei muretse selle pärast (et nad ei tee).
Ära iialgi ütle "n faktoriaalis", lihtsalt karju agu jõuad "n!"!
Statistika on süstemaatiline meetod tulla valele järeldusele ... 95% -lise usaldusväärsusega.
Matemaatika on nomenklatuuri süstemaatiline kuritarvitus, arendatud spetsiifilistel eesmärkidel.
"Psss, tule siia," ütles mulle vilavate silmadega mees pikas
vihmamantlis,
kutsudes mind vihmaselt tänavalt kõrvale, hämarale alleele.
Järgnesin.
"Mida müüd?" küsisin.
"Geomeetrilise algebra drooge."
"Ohh!?"
"Geomeetria droogid. Sa saad kõik ülespidi, allapoole,
saad külgedele, sisse- ja väljapoole.."
"Oot-oot," katkestasin. "Ma pole iial kuulnud sisse- ja väljapoole
teisendustest."
"Oh, tead sa suisa armud neisse, sinu suvalised bilineaarsed hulgad,
ja siin, need parimad," ütles ta, kallates suurt pudelit oranzhide
pillidega tühjaks.
"Mis need siis on?" pärisin.
"Etteantud teisendajad. Nad pööravad sind enamatel tasanditel
kui sa üldse teadki."
"Kõlab kenasti. Ja need bilineaarsed teisendused?"
"Siin on neid terve hulk. Siin näiteks - sa hakkad seda armastama
-- tänaval hüütakse seda "üks üle z-i". Võta
need ja sa hakkad rääkima 'Lõpmatuse punkti' terminites."
Aritmeetika neli tehet - kiitmine, nahutamine, jorutamine ja pragamine. (Lewis Caroll: "Alice imedemaal")
Keskkooli õpilane esitab oma täis joonestuspaberi matemaatika
õpetajale ja seletab:
"Missis........, ma teen algebrat, ma teen geomeetriat, võin
isegi statistikat teha, kuid joonestamine on see, kus ma suudan vaid joone
joonestada!"
Algebralisi sümboleid kasutatakse, kui ei teata, millest jutt käib."
"Põhjus, miks igal suuremal ülikooli on matemaatika osakond, on see, et see tuleb odavam kui kõigile neile inimestele töö leidmine. "
Me kasutame epsilone ja deltasid, sest matemaatikud kipuvad vigu tegema.
Matemaatik otsustanud kord pisut praktilisemaid probleeme tundma
õppida.
Nägi siis teadetetahvlil seminari sellise kena pealkirjaga: "Hammasrataste
teooria." Sinna ta läks.
Lektor tõusis üles ja alustas: "Reaalarvuliste hammaste
arvuga hammasrataste teooria on hästi tuntud ..."
1 + 1 = ?
1 + 1 = 3, 1 suurte väärtuste korral.
Peter Bengtsson - a94petbe@ida.his.se
Moodsas matemaatikas saab algebra varsti nii tähtsaks, et numbrid
omandavad varsti vaid sümboolse tähenduse.
prasad - c1prasad@watson.ibm.com
Kleini pudel rendiks -- sisu jääb sisse.
Jukka Sinkko - jusinkko@mail.freenet.hut.fi
Topoloogilises põrgus on õlu pandud Kleini pudelitesse.
Jascha Franklin-Hodge - joeshmoe@world.std.com
Matemaatika on keel, mida Jumal kasutas maailma kirjutamiseks.
Kui Jumal on eksimatu, siis miks lõi ta katkevad (mittepidevad) funktsioonid?
Zdislav V. Kovarik - kovarik@mcmail.cis.mcmaster.ca
Pensionile läinud matemaatik hakkas aednikuks ja nüüd
kasvatab kapsaid, ruutjuurtega.
Zdislav V. Kovarik - kovarik@mcmail.cis.mcmaster.ca J. Effeli
koomiksist.
Jumal annab Eedeni aias Aadamale geomeetriatundi: " Kaks paralleelset
sirget lõikuvad lõpmatuses. Ma ei suuda seda tõestada,
kuid ma olen seal olnud."
Dave McQuillan - dmcq@dsbc.icl.co.uk
Matemaatikaõpetaja: Nüüd oletame, et lammaste arv
on x...
Õpilane: Aga mis saab siis, kui lammaste arv ei ole x?
Küsimus: Mitu korda võib 83-st lahutada 7 ja mis jääb
pärast seda järele?
Vastus: Ma võin 83-st 7-t lahutada nii palju kordi, kui tahan,
ja ikka jääb järele 76.
Dave Wright - centaur@nai.net
Sul on matemaatikaga probleeme? Helista 1-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2,362]
Ian Ellis - ian@iglou.com
Kui paralleelsed sirged lõikuvad lõikuvad lõpmatuses,
siis peab see küll väga kärarikas koht olema kõigi
nende sirgetega.
Statistika tähendab mitte kunagi midagi öelda midagi kindlat.
Statistika on kunst mitte kunagi öelda, et sa eksid.
Suitsetamine on statistika peamine põhjus.
"On valed, neetud valed ning statistika." - Mark Twain.
3 igast 4-st ameeriklasest moodustab 75% elanikkonnast.
Surm on 99%-liselt laboratooriumirottidele ettemääratud.
Kas sa ikka tead, et suuremal enamusel inimestest on rohkem jalgu kui
keskmiselt?
See on ilmselge, 57 miljoni briti hulgas on tõenäoliselt
5000 ühe jalaga inimest. Seetõttu keskmine jalgade arv inimestel:
((5000 * 1) + (56 995 000 * 2))/ 57 000 000 = 1,9999123...
Ning kuivõrd enamusel on 2 jalga ...
Statistik on mees, kes siis, kui tal pea on ahjus ning jalad jääs, ütleb, et keskmiselt tunneb ta end hästi.
Kas tead, kui loll võib üks keskmine mees olla? Definitsiooni järgi on pooled seagi rumalamad kui see keskmine. -- J.R. "Bob" Dobbs.
K: Statistiku definitsioon?
V: Keegi, kel pole küllalt isiikupära, et olla arveametnik.
Vastavalt viimastele uurimustele, moodustavad 51% inimestest enamuse.
Viimane valitsuse 10-aastane uurimus, mis maksis 3 miljardit USD, avaldas, et 3/4 Ameerika inimestest moodustab 75% elanikkonnast.
3 meest reisisid õhupalliga. Kuid peagi tekkis udu ja kui see
hajus, avastasid nad, et on mingis kanjonis. Ütles siis üks neist:
" Mul on idee! Me peaksime karjuma abi järele. Siin kanjonites peaks
hästi kajama ning hääl seega kaugele kostma."
Hüüabki siis kõvasti: "Heiiii! Kus me oleme?"
Kaja oli õige mitu korda kuulda ja oma 15 minuti pärast
kuulevadki nad vastust: "Heiii! Te olete eksinud!"
Üks meestest sõnab: "See pidi matemaatik olema!"
Teised küsivad hämmastunult, kust see teab?
"Kolmel põhjusel: 1) tal võttis vastamine nii kaua aega;
2) tal oli absoluutselt õigus; 3) vastus oli absoluutselt kasutu."
Matemaatikud on nagu prantslased: mida sa neile ka ei ütleks, nad tõlgivad selle oma keelde ja edasine on juba midagi täielikult erinevat. (Johann Wolfgang von Goethe)
Kaks matemaatikaprofessorit olid restoranis. Üks väitis, et
keskmine inimene ei tea miskit keskkooli matemaatikast. Teine vaidles vastu,
et keskmine inimene teab siiski tunduvalt rohkem, kui esimene arvab. Ja
siis tõuseb esimene ja läheb tualetti. teine professor kutsub
kiiresti ettekandja ja ütleb: "Kui te meile eine toote, küsin
ma teilt ühe matemaatilise küsimuse. te peaksite sellele vastama
'Üks kolmandik x kuubis' Kas te saaksite seda öelda?"
Neiu sõnab: "Ma ei tea, kas see mulle meelde jääb.
Ükskor.. mmm mmm"
"Üks kolmandik x kuubis"
"Mmmm...:"
"Üks."
"Üks."
"Kolmandik."
"Kolmandik."
"x kuubis."
"x kuubis."
"Üks kolmandik x kuubis."
"Üks kolmandik x kuubis."
Niisiis, ettekandja lahkub ja teine professor tuleb tagasi. Niisiis
jätkavad oma vestlust kuni mõne minuti pärast tuleb ettekandja
toiduga. Teine professor siis küsima:
"Vabandage, ega teil midagi selle vastu pole, kui ma teilt midagi
küsiksin?"
"Ei, ei!" "Oskate te öelda, kui palju on integraal x ruut dx-st?
(x ruudust)?"
Ettekandja vaikib hetke, siis ütleb: "Üks kolmandik x kuubis"
Hakkab juba ära minema, peatub, keerab ümber ja lisab: "Pluss
konstant!"
Märkus: Käisime sõbraga Kadriorus ja tuli idee,
et peaks seda integraali küsima Kadrioru lossi valvavatelt politseinikelt.
Küsisime. Üks ütles, et ta ei tea, teine küsis
meil, mis on integraal. Tegime ülesande lihtsamaks, pärisime,
mis on integraal x-st. Esimene vastas endiselt, et ei tea, aga teine hakkas
tigedaks saama ... Ütlesime sellele esimesele õige vastuse
ära, kuid teise jaoks oli ilmselgelt tegemist ülemõistuse
käiva vestlusega ja me eelistasime lahkuda.
Matemaatik on seadeldis, mis töötleb kohvi ümber teoreemideks. -- P. Erdos
Matemaatik on inimene, kes ütleb, et kui ruumis peaks olema 3 inimest ning 5 tuleb sealt välja, siis peaks 2 veel sisse minema, et ruum tühjaks saaks.
Füüsikaprofessor jalutas läbi üliõpilaslinnaku,
matemaatikaprofessori juurde. Füüsikaprofessor oli mingi eksperimendi
teinud, töötanud välja empiirilise võrrandi, mis
paistis saadud andmeid selgitavat ning palus nüüd matemaatika
professorit, et see võrrandi üle vaataks.
Nädala pärast saavad taas kokku ja matemaatikaprofessor
ütleb,
et võrrand on vale. Füüsikaprofessor oli kasutanud
võrrandit
eksperimendi tulemuste ennustamiseks ja saanud väga häid tulemusi.
Seetõttu palub siis matemaatikaprofessoril selle uuesti üle
vaadata.
Läheb siis veel nädal mööda, saavad taas kokku
ning matemaatikaprofessor seletab füüsikule, et võrrand
on tõesti kasutatav, "Kuid ainult triviaalsel juhul, kui tegemist
on positiivsete reaalarvudega."
Kuulus matemaatikaprofessor oli linnas konverentsil. Ta saabus mõned
päevad varem ning nõustus pidama kohalikus kolledzhis nooremate
kursuste üliöpilastele loengu.
Kuii ta oli tahvli juba mitmeid kordi katnud igasuguste Besseli funktsioone
puudutavate võrrandite ja valemitega, tuli tal meelde, ket auditooriumis
peaksid enamus nooremad üliöpilased olema, kes pole Besseli
funktsioonist
midagi kuulnud. Tundes, et ta on rääkinud tudengeile midagi sellist,
mis neilt kaugelt üle pea on, pöördus ta ringi ja küsis
tudengeilt, kas need Besseli funktsiooni on näinud. Auditoorium oli
vait. Lõpuks söandas üks tudeng tõsta käe
ja märkis, et ta pole iial varem Besseli funktsiooni näinud.
Professor noogutas nõusolevalt. Keeras siis ilma mingi kõhkluseta
ringi, osutas tahvlile öeldes: "vaat', siin on mõned!" ja
jätkas
loengut.
"Matemaatik on pime inimene pimedas ruumis, otsimas musta kassi, keda seal pole" - Charles Darwin
"Inimene, kes suudab aasta jooksul lahendada võrrandi x2 - 92 y2 = 1, on matemaatik.-- Brahmagupta
Matemaatika on defineeritav kui kõnealune subjekt, mille korral me iial ei tea, millest me räägime, ega kas see, mida me ütleme, ka tõele vastab. -- Bertrand Russel