LISA A.  Kahemõõtmelise graafika parameetrid

Parameetrid käskudele Plot, ParametricPlot, ListPlot ja Graphics.

Parameeter Vaikimisi väärtus Selgitus
AspectRatio 1/GoldenRatio Joonise kõrguse ja laiuse suhe.
Axes sõltub käsust Määrab, kas koordinaatteljed joonestatakse või ei. Vaikimisi väärtus on käsu Graphics korral False ja ülejäänud käskude korral True.
AxesLabel None Nimetused, mis kirjutatakse koordinaattelgede juurde. Näit. AxesLabel->{"x","y"}.
AxesOrigin Automatic Määrab punkti, milles teljed lõikuvad.
AxesStyle Automatic Graafikadirektiivid, millega määratakse koordinaattelgede stiil — telgede värv, joone jämedus ja punktiirjoone kasutamine.
Background Automatic Joonise tagapõhja värv.
ColorOutput Automatic Joonisel kasutatav värvimudel.
DefaultColor Automatic Vaikimisi kehtiv värv.
DefaultFont $DefaultFont Vaikimisi kehtiv font.
Display- Function $Display- Function Erifunktsioonid joonise kuvamiseks.
Epilog {} Graafika elementaarobjektid, mis joonestatakse pä-rast põhijoonist.
Frame False Määrab, kas joonis ümbritsetakse raamiga või ei.
FrameLabel None Nimetused, mis kirjutatakse raami külgedele.
FrameStyle Automatic Graafikadirektiivid, millega määratakse raami stiil. Näit. FrameStyle->
{Thickness[0.01], Hue[0.55]}.
FrameTicks Automatic Määrab raami äärtes olevate jaotiskriipsude asu-kohad, pikkuse ja stiili.
GridLines None Koordinaatjoonte asukohad ja stiil.
PlotLabel None Joonise pealkiri. Näit. PlotLabel->"Joonis 1".
PlotRange Automatic Täpsustab joonise piirkonda.
PlotRegion Automatic Määrab, kuidas paigutatakse joonis kuvapiirkonda.
Prolog {} Elementaarobjektid, mis joonestatakse enne põhi-joonist.
RotateLabel True Määrab, kas raami vasakul ja paremal küljel olev tekst on horisontaalne või vertikaalne.
Ticks Automatic Täpsustab koordinaattelgede juures olevate jaotis-kriipsude asukohti ja stiili.

Täiendavad parameetrid käskule ListPlot.

PlotJoined False Väärtuse True korral ühendatakse punktid murd-joonega.
PlotStyle Automatic Graafikadirektiivid, millega määratakse punktide värv ja suurus.

Täiendavad parameetrid käskudele Plot ja ParametricPlot.

Compiled True Määrab, kas funktsioon kompileeritakse või ei. Kompileerimine üldiselt teeb joonestamise kiiremaks.
MaxBend 10. Määrab maksimaalse nurga graafikut moodustavate kõrvutiasetsevate lõikude vahel. Mida väiksem on MaxBend’i väärtus, seda siledama graafiku saame.
PlotDivision 20. Iseloomustab täiendavate alajaotuspunktide leidmise protsessi põhjalikkust.
PlotPoints 25 Esialgne alajaotuspunktide arv graafiku joonestamisel.
PlotStyle Automatic Graafikadirektiivid, millega määratakse funktsiooni graafiku stiil. Näit. 
 PlotStyle->RGBColor[1,0,0].

LISA B.  Ruumigraafika parameetrid

Parameetrid käskudele Plot3D, ParametricPlot3D ja Graphics3D.

AmbientLight GrayLevel[0.] Taustvalguse värv.
AspectRatio Automatic Joonise kõrguse ja laiuse suhe.
Axes Sõltub käsust Määrab, kas koordinaatteljed joonestatakse või ei.
AxesEdge Automatic Määrab, milliste pinda ümbritseva kasti (bounding box) servade juurde paigutatakse koordinaatteljed.
AxesLabel None Koordinaattelgede nimetused.
AxesStyle Automatic Graafikadirektiivid, millega määratakse koordinaat-telgede stiil
Background Automatic Joonise tagapõhja värv.
Boxed True Määrab, kas joonis ümbritsetakse kastiga (bounding box).
BoxRatios sõltub käsust Boundig box’i külgede suhtelised pikkused. Vaikimisi väärtus on Plot3D korral {0,0,0.4}, ParametricPlot3D ja Graphics3D korral Automatic.
BoxStyle Automatic Graafikadirektiivid, mis määravad bouding box’i servade stiili.
ColorOutput Automatic Joonisel kasutatav värvimudel.
DefaultColor Automatic Vaikimisi kehtiv värv.
DefaultFont $DefaultFont Vaikimisi kehtiv font.
Display- Function $DisplayFunction Erifunktsioonid joonise kuvamiseks.
Epilog {} Kahemõõtmelise graafika primitiivid, mis joonestatakse pärast põhijoonist.
FaceGrids None Määrab, kas ja milline koordinaatjoonestik kantakse bounding box'i tahkudele.
Lighting True Väärtuse True korral värvitakse objektid vastavalt parameetriga LightSources määratud valgustusele, objektide värvi ei arvestata. False korral värvitakse objektid loomulikku värvi ja valgustust ei arvestata.
LightSources {{{1,0,1}, RGBColor[1,0,0]},
 {{1,1,1}, RGBColor[0,1,0]}, 
 {{0,1,1}, RGBColor[0,0,1]}}
Valgusallikate asukoht ja värv. Iga valguallikas kirjeldatakse järgmiselt: {{x,y,z},värv}. Punkt {x,y,z} esitatakse koordinaatsüsteemis, mille x telg suundub vasakult paremale, y-telg alt üles ja z-telg ekraani seest ettepoole, joonis paikneb piirkonnas  [ – 1; 1] × [ – 1; 1] × [ – 1; 1].
PlotLabel None Joonise pealkiri
PlotRange Automatic Täpsustab, milline piirkond joonisel kujutatakse.
PlotRegion Automatic Määrab, kuidas paigutatakse joonis kuvapiirkonda.
Prolog {} Kahemõõtmelise graafika primitiivid, mis joonestatakse enne põhijoonist.
Shading True Väärtuse True korral varjutatakse pind vastavalt valgustusele väärtuse False korral värvitakse valgeks; see muudab joonestamise kiiremaks.
Spherical- Region False Väärtuse True korral jääb joonise suurus vaatepunkti muutmisel samaks, False korral ei pruugi see nii olla.
Ticks Automatic Täpsustab koordinaattelgede jaotiskriipsude paigutust, pikkust, numeratsiooni ja stiili.
ViewCenter Automatic Määrab joonise punkti, mis paigutatakse kuvapiirkonna keskpunkti.
ViewPoint {1.3,-2.4,2.} Määrab vaatepunkti.
ViewVertical {0, 0, 1} Vektor, mis määrab püstsihi.

Täiendavad parameetrid käsule Plot3D

ClipFill Automatic Täpsustab, kuidas lõigata ära pinna osad, mis jäävad väljapoole joonise piirkonda.
ColorFunction Automatic Funktsioon, mis määrab, kuidas pind värvitakse, kui valgustus on välja lülitatud.
Compiled True Määrab, kas funktsioon kompileeritakse või ei.
HiddenSurface True Väärtuse False korral joonestatakse pind sõrestik-mudelina.
Mesh True Määrab, kas pinnale kantakse koordinaatjoonte võrk.
MeshStyle Automatic Graafikadirektiivid, millega määratakse pinnal oleva  koordinaatjoonte võrgu stiil.
PlotPoints Automatic Alajaotuspunktide arv.

Täiendavad parameetrid käsule ParametricPlot3D.

Compiled True Määrab, kas funktsioon kompileeritakse või ei.
PlotPoints Automatic Alajaotuspunktide arv.
Polygon- Intersections True Määrab, kas lubatakse lõikuvaid hulknurki.
RenderAll True Väärtuse False korral varjatud hulknurki ei joonestata. Nii saadud joonis nõuab salvestamisel vähem mälu, kuid joonistamine toimub aeglasemalt ja joonisel võib esineda väikesi ebatäpsusi, iluvigu.

Täiendavad parameetrid käsule Graphics3D.

Polygon- Intersections True Määrab, kas lubatakse lõikuvaid hulknurki.
RenderAll True Väärtuse False korral varjatud hulknurki ei joonestata.

LISA C.  Graafika direktiivid

AbsoluteThickness[d] Joone jämedus punktides.
Thickness[d] Joone jämedus. Määratakse suhtelistes ühikutes, arves-tades, et kogu joonise laius on 1. Vaikimisi kehtib tasandilise graafika korral Thickness[0.004] ja ruumigraafika korral Thickness[0.001].
AbsolutePointSize[r] Punkti suurus absoluutsetes ühikutes.
PointSize[r] Punkti suurus suhtelistes ühikutes, kui kogu joonise laius on 1. Vaikimisi kehtib tasandilise graafika korral PointSize[0.008] ja ruumilise graafika korral PointSize[0.01].
AbsoluteDashing[{d1, d2,...}] Kriipsjoone kasutamine. Loendiga {d1,d2,...} määratakse kriipsukeste ja tühikute pikkus. Pikkust muudetak-se tsükliliselt. Dashing[{}] — Pidev joon.
Dashing[{d,...}] Kriipsjoone kasutamine. Kriipsukeste pikkus antakse suhtelistes ühikutes.
RGBColor[r, g, b] Määrab värvitooni kolme komponendi põhjal. r — punane,  g — roheline,  b — sinine. r, g ja b on arvud 0 ja 1 vahelt. Näiteks RGBColor[1,0,0] — punane,
 RGBColor[1,0,1] — lilla.
CMYKColor[c, m, y, k] Määrab värvitooni nelja komponendi järgi. c — hele-sinine,  m — lilla,  y — kollane, k — must.  c, m, y ja k on arvud 0 ja 1 vahelt.
Hue[h] Määrab värvitooni. Kui h muutub 0-st 1-ni, siis värvitoon Hue[h] muutub mööda skaalat: punane, kollane, roheline, sinine, lilla, must ja jälle punane.
Hue[h, s, b] Siin s on küllastatus ja b heledus.
GrayLevel[g] Määrab halltooni, g on arv 0 ja 1 vahelt. Mida suurem on g, seda heledam hall. GrayLevel[0] — must,  GrayLevel[1] — valge.

Täiendavad direktiivid kolmemõõtmelises graafikas.

EdgeForm[direktiivid] direktiivid määravad hulknurga äärejoone stiili.
FaceForm[{direkt1,direkt2}] Hulknurga esikülg värvitakse nii, nagu määrab direkt1, tagakülg aga nii, nagu  määrab direkt2.
SurfaceColor[direkt] Määrab hulknurga värvi. Erinevalt tavalisest värvidirek-tiivist võetakse SurfaceColoriga määratud värvi arvesse ka siis, kui valgustus on sisse lülitatud, s. t. parameetri Lighting väärtus on True. Hulknurga lõplik värv saadakse valgustuse ja SurfaceColoriga määratud värvi liitumisel.

LISA D.  Graafika primitiivid

Kahemõõtmelise graafika primitiivid.

Point[{x, y}] Punkt koordinaatidega (x; y).
Line[{{x1, y1}, {x2, y2},…}] Murdjoon läbi punktide (x1; y1), (x2; y2), … .
Polygon[{{x1, y1}, {x2, y2},…}] Hulknurk tippudega (x1; y1), (x2; y2), … .
Rectangle[{x1, y1}, {x2, y2}] Ristkülik vastastippudega (x1; y1) ja (x2; y2).
Circle[{x, y}, r] Ringjoon keskpunktiga (x; y) ja raadiusega r.
Disk[{x, y}, r] Ring keskpunktiga (x; y) ja raadiusega r.
Raster[maatriks] Halltoonides raster e. ruudukeste masiiv.
RasterArray[maatriks] Värviline raster.
Text[avaldis, {x, y}] Tekst joonisel punktis (x; y).
PostScript[„string1, string2,…] PostScripti koodi kasutamine.

Kolmemõõtmelise graafika primitiivid.

Point[{x, y, z}] Punkt koordinaatidega  (x; y, z).
Line[{{x1, y1, z1}, {x2, y2, z2},…}] Murdjoon, mis läbib punkte  (x1; y1; z1), (x2; y2; z2), … .
Polygon[{{x1, y1, z1}, {x2, y2, z2},…}] Hulknurk tippudega (x1; y1; z1), (x2; y2; z2), … .
Cuboid[{x1, y1, z1}, {x2, y2, z2}] Risttahukas, mille tahud on paralleelsed koordinaattasanditega ja kaks vastastippu on punkti-des  (x1; y1; z1) ja (x2; y2; z2).
Text[avaldis, {x, y, z}] Tekst keskpunktiga  (x, y, z).

    Sisukord