I OSA. KIRJUTAMINE ESIMENE ÜLESANNE Teie ees tabelites on suurematest rahvaspordiüritustest osavõtu statistika. Teie ülesanne on kirjutada esitatud andmete põhjal asjalik tööalasesse aruandesse sobiv kirjalik kokkuvõte rahvaspordi populaarsusest Eestis koos omapoolsete kommentaaridega. Arvestage sellega, et Teie lugejad neid tabeleid ei näe. Oma kirjutisele pange kindlasti ka pealkiri. TABEL 1. SEB Tallinna Maijooks (osalejad ainult naised) Aasta   Osalejate arv 1998    100 1990    3000 1992    5000 1994    3800 1996    4300 1998    5300 2000    6000 2002    7700 2004    5800 2006    6000 2008    4300 2010    10300 TABEL 2. Osavõtt Tartu maratonist Aasta Osalejate arv 1987    14700 1993    1700 1995    2000 1997    3600 1999    3900 2002    3000 2005    4700 2007    5400 2010    8000 Teksti nõutav pikkus on umbes 180 sõna.   Tabelites on suurematest rahvaspordiüritusest statistika. Analüüsitavad SEB Tallinna Maijooks (osalevad ainult naised), ja osavõtt Tartu maratonist. Arvestatud osalejate arv ja aeg viidi läbi aega. Esimesel tabelil me näeme, et toimub Tallinna jooks 1988. aastas. Arv osalejad kuni 2010 aastani tähtsam kõrgem, kui alguses. Teisel tabelil me näeme, et 1987 aastas oli kõrgem osalejad arv kui 2010. aastas. Võrreldes oma vahel need tabelid järeldub et spordiga inimesed tegelevad kogu aeg. Suur huvi on rahvaspordi vastu. Mõlemad tabelid nähtub, et osalejate arv on keskmel tasel. Viimasel ajal tõusnud naiste huvi rahaspordi tegeleda. Endine mehed rohkem osavõtnud võistlustes. See on suurepärane, et inimised hoolitsevas oma tervise eest, ja osa võttavad erinevaid võistlusi. See nähtub, et inimesed on väga aktiivne. Spordiga tegelimine prestiž on tõuseb.   TEINE ÜLESANNE Kujutage ette, et osalesite sotsiaalministeeriumi korraldatud konverentsil "SOOLINE VÕRDÕIGUSLIKKUS EESTIS". Kirjutage oma kolleegidele sellest konverentsist ülevaade. Lisaks üldisele tutvustusele peatuge lähemalt kahel seal arutatud teemal ja lisage ka oma arvamus. 1.       1. Naiste ja meeste võimalused tööturul. 2.       2. Soostereotüüpide negatiivne mõju töö- ja haridusvaldkonnas. 3.       3. Soolise võrdõiguslikkuse teadvustamine vajalikkus ühiskonnas. Teksti nõutav pikkus on umbes 250 sõna. Lugupeetud kolleegid! Lubage mul tutvustada end. Minu nimi on ... Soovin teha ettekande "Sooline võrdõiguslikkus Eestis". Arutatame teemad on: 1. Naiste ja meeste võimalused tööturel 2. Soostereotüüpide negatiivne mõju töö- ja haridusvaldkonnas. Tänaseks on rohkem võimalusi tööturule on mehel. Kuidas me vaatame erinevaid allikad, mida pakkuvad tööd, siis näeme, et suur osa pakkumised meste jaoks. Need kombed olnud väga ammu. Endine mehed töötavad, aga naised kasvatavad lapsed. See ettekujumine on säilitud siiamani mõnedes riigis. Tänaseks on olukord teine. Naisedel seadusi järgi on õiged nagu mehedel. Naise ja meeste võimalused tööturul sõltuvad haridusest, töökogemustest, tingimusest jne. Igas juhas on oma eelistusi. On pirkonnad, kui rohkem töötavad mehed: kaevurit, keemitööstus jn, kus on raske töö. Politikat on ka rohkem mehed. Naised rohkem kasvatajad, õpetajad, müüjad. Vanasti kõik elukutsed olid ainult mehele: arst, kook, õpitaja, juuksur jm, olid kutsed mehele jaoks. Elu näitab et saavuta edu meehele või naisele, vaja palju töötada ja õpida, et sai tippspetsialistina. Samuti puutub negatiivne mõju töö- ja haridusvaldkonnas. Võimalus õpida ja töötada on, see sõltub sooviselt. Soobiv inimene võtta pädevus. Kui kõrgeim haridus ja amet, siis rohkem pingevus, pädevus. Stereotüüpide mõju inimestel, kes ei soovi ise õpida ja võtta pädevus. Paremine, nad otsustuvad nii, töötada 8 tundi ja ei vaja rohkem mõtelda töö eest. See on väga lihtne. Iga inimeme valitseb ise oma elu ja otsustab mis teha edasi. Aitäh tähelepanu eest! Palun esitage küsimusi.   Sõnu 530