Punktid: Kuulamine 16 Lugemine 27 Kirjutamine Esimene osa. Milline on inimste suhtumine oma tööse? Sellele küsimusele on püüdnud vastust leida AS Fondes Konsultatsioonid, esitades kokkukvõtte Eestis ja Soomes korraldatud uurimuse kohta. Kirjeldage joonisel esitatud andmete põhjal uurimuse tulemusi: millised tegurid kujundavad inimeste suhtumist oma töösse Eestis ja Soomes, millised on sarnasused ja milles on kõige suurem erinevus? Kuidas Teie vastaksite esitatud küsimusele? Mida Teie töökohal tuleks teha inimeste motivatsiooni tõstmiseks? Kirja nõutav pikkus on u 130 - 150 sõna. Milline on inimeste suhtumine oma tööse? Kõigepealt võib panna tähele, et Soomes on antud joonise kohaselt teatud asjad juba paljude aastade jooksul kujunenud oma moodi. Seoses sellega suuri vahesid ei ole. Ühiskonna stabiilsus on andnud inimestele aega ka tööelus asjad paika panna. Üldiselt näitab Eesti joon ka rahulolekud ja teatud asjade puhul võib tõdeda et suurt vahet Soomega ei olegi. Lähedamalt vaadates torkab silma siiski vahe töötasu ja karjääri osades. Kui Soomes inimeste arvamused on väga väikse erinevusega võrreldes töötasu ja karjääri; nii Eesti andmed lubavad teha niisuguse järelduse, et mõõdunud kümme aasta jooksul siin ei ole veel kujunenud samasugust traditsiooni oma suhtumisega eelnimetatud asjades. Huvi äratav on ka vahe suhtumisesse töö vastutusrikkusesse ja (töö-)saavutusesse. Kas on nii, et peale palga töö ei anna inimestele mitagi? Tööelus Eestis ja ka Soomes olnud inimesena võin isiklikkult siiski öelda et suurt vahet ei olegi. Paistab paremini nii olevat et inimese ootused ja lootused on sarnased. Motivatsiooni tõstmiseks tehakse palju tööd nii Soomes kui ka Eestis. Teine osa. Teie asutusele on eraldatud raha infotehnoloogia arendamiseks. Teil tuleb esitada ettepanekud asutuse arvutivõrgu loomiseks ja arendamiseks. Analüüsige praegust olukorda (milliseid ülesandeid asutuse infosüsteem peab täitma, millised arvutid, programmid ja tarkvara on olemas, milline on töötajate arvutioskus) ja kirjeldage arengukava.(uute vahendite hankimine, töötajate koolitus, uute ametikohtade loomine, Interneti kasutamine jne). Infotehnoloogia arendamine Seoses sellega et meie töökohale on eraldatud koha infotehnoloogia arendamiseks, olen siin kirjutanud mõninkaid asju üles selle teema kohta. Kunapraegune olukord on niisugune et 70% töötajatest ei oska arvutid kasutada ja ka teistel on kogemused ja oskused vananenud, on kõige tähtsam asi koolitus. Arvuteid on vaja peaaegu iga ühele kes töötavad klienditeenistuses ja ka neile kellel on raamatupidamisega seotud töid. Nii siis olen seda meelt et arvuti tuleb anda neile kõikile. Tubade vaheline arvutiside on meie majas tähtis. Selleks on vaja hankida operaatori masin ja ka koolitada isik kes vastutab selle üle. Arvutidele tuleb panna sisse niisugune program mis vastab praeguse aja nõuetele. Näiteks Windows 98. Müügi osakonnale peab lisaks sisse seadma mingi müügiprogramm, raamatupidamisosakonnas on ka vaja programmi mida nemad kasutavad. Meie firma müüjad on käinud ühe teise vastava firma kontoris, ja seal said nad näha, kui palju kergem on asju kaubelda kui laoseis ja olukord on kohe kättesaadavas. Sama moodi internetti ühendus aitab uurima, kuidas tootajad on jälle uusi leiutisi teinud ja mis on kõige nüüdisaegsem info sel hetekl maailmas. See tähendab, et ka meil on seda väga vaja, et konkurentile vastust anda. Loodan, et uued arvutid tuuakse kõigepealt müügiosakonda, sest nende kasutamine toob firmale koheselt raha. Raamatupidamisosakonna koolitus võib toimuda sel ajal kui uusi arvuteid paigaltatakse. Asjaajamise kergendamiseks loodan et raha jätkub ka Tartu filiaali jaoks, sest nagu viimane aeg on näidanud, omavaheline side nendega aitaks ka neid. Sõnu 532