Punktid: Kuulamine 14 Lugemine 2 Kirjutamine Esimene osa. Balti Keskkonnafoorumi ning Kesk- ja Ida-Euroopa Regionaalse Keskkonnakeskuse Eesti esindus korraldasid ühisuuringu, mille eesmärk oli selgitada inimeste keskonna- alaseid teadmisi. Küsitlusele vastas 215 Tallinna ja Kohtla-Järve elanikku. Kirjeldage joonisel esitatud andmete põhjal, kuidas inimesed vastasid ühele uuringu käigus esitatud küsimustest. Kuidas Teie vastaksite sellele küsimusele? Mida Teie teete keskkonna heaks ja mida Teie arvates oleks tarvis teha? Kirja nõutav pikkus on u 130 - 150 sõna. Üldkokkuvõte Balti Keskkonnafoorumi ning Kesk- ja Ida-Euroops Regionaalse Keskkonnakeskuse Eesti esindus korraldasid ühisuuringu. Küsitlusele vastas 215 Tallinna ja Kohtla-Järve elanikku. Küsitlusest on näha, et kõige rohkem muret Tallinnas ja Kohtla-Järvel on õhu saastatus. Kõige vähem muret kui Tallinnas nii Kohtla-Järvel on energiaprobleemid. Sellest võib järeldada, et Tallinnas on samasugused problemid, kui Kohtla-Järvel. Võib öelda, et kõik elanikkud on ühesugused ja nad tahavad elada puhades linnades. Minu arvates, et keskkond oleks tarvis, eelkõige on vaja armasta oma elukoht, aga kui inimene armastab ja tahab elada puhases linnas ta teeb kõik kui ta võib teha. Ma arvan, et Tallinnas on väga halb joogivesi ja palju prügimajanduseid. Võib öelda, et praegu Tallinnas on vähem keemiatööstuseid, kui varem ja see on väga tore. Lõppukokkuvõttes võib järeldada, et kõik keemia- ja muud tööstused ja suured tehased on vaja ehitada linna taga. Teine osa. Teie töökohta tulevad külla välismaa kolleegid. Teil tuleb esineda oma asutust tutvustava ettekandega. Koostage ettekande tekst: andke põhjalik ülevaade töövaldkonnast, kirjeldage viimaste aastate edusamme ja ebaõnnestumisi ning rääkige sellest, mis Teile töös kõige rohkem rõõmu valmistab, millised on probleemid ja kuidas Teie arvates neid lahendada tuleks? Teksti nõutav pikkus on u 200 - 250 sõna. Ettekande: Ma tahan natuke öelda oma tööst ja tutvuda teid temaga. Ma arvan, et kõik teavad mis tähendab post. Igas riigis on oma post. Post seotub inimesed oma vahel. Iga inimene oli postkontoris ja teab kui palju inimesi käivad postkontoris. Postis on praegu palju probleeme, kliente on vaja teenindada kiiresti ja tähelepanelikult, suhelda temaga aga mitte kõik postioperaatorid võivad seda teha. On vaja oma töösse suhelda väga tõsiselt. Klient on kuningas. Praegu kõik kassad teenindavad kõik kliende, loomulikul see on kerge. Varem oli raha-, täht-. Pakikassad ja kliend peab seisma kaks, aga mõnikord rohkem järjekorda. Praegu kassas seisavad arvutid, kõik maksed, pensionid ja lastetoetused lähevad arvuti kaudu ja postioperaator võib teenindada kliente kiiresti ja tähelepanelikult. Ma armastan oma töö. Lugupidamisega Allikiri Sõnu 392