I OSA. KIRJUTAMINE ESIMENE ÜLESANNE Teie ees tabelis on uuringutulemused. Teie ülesanne on neid analüüsida ning teha töökeskkonda sobiv kirjalik kokkuvõte koos omapoolsete kommentaaridega meeste ja naiste keskmisest ajakasutusest päevas. Arvestage sellega, et Teie lugejad tabelit ei näe. Kirjutisele pange kindlasti ka pealkiri. KESKMINE AJAKASUTUS ÖÖPÄEVAS minutites 2009-2010                                          Vallaline         Abielus või vabaabielus Mehed (vanuses 12-65) Isiklik tegevus                                    675                655 Tasuline töö                                       147                253 Õppimine                                           83                  4 Majapidamine ja perekond                    99                  178 Vabatahtlik töö ja nõupidamised            11                   15 Vaba aeg                                            415                 331   Naised (vanuses 12-65a) Isiklik tegevus                                   672                  659 Tasuline töö                                      162                  201 Õppimine                                          92                    7 Majapidamine ja perekond                  152                  288 Vabatahtlik töö ja nõupidamised          10                    14 Vaba aeg                                          350                  268 Allikas: Statistikaamet           Teksti nõutav pikkus on umbes 180 sõna.   Kuidas inimesed kasutavad oma aeg ööpäevas? 2009-2010 aastal oli tehtud uuringu, kus osalesid mehed ja naised vanuses 12-65 a. Tabelist näha, et oli eraldi uuritud vallalised naised ja mehed ja inimesed, kes abielus või vabaabielus. Inimesed vastavad kui palju aega nad kuluvad ööpäevas minutites erinevatele tegevustele. Uuring oli tehtud kuuele kriteeriumile: isiklik tegevus, tasuline töö, õppimine, majapidamine ja perekond, vabatahtlik töö ja nõupidamised ja vaba aeg. Kõige suurem osa minutitest ööpäevas kui naised nii ka mehed tegelevad isikliku tegevusega. Teises kohas kui meestel nii ka naistel on vaba aeg. Sellest võib teha kokkuvõtte et kõige suurem aega inimesed kulutavad isikliku tegevusele ja vaba ajale ja see oli sarnane. Edasi võib teha et järgmine koht meestel ja naistel erinev. Mehed käivad tasulises töös aga naised istuvad kodus ja tegelevad majapidamisega ja perekonnaga. Aga on vaja selgitada, et naised kes abielus või vabaabielus rohkem tegelevad perekonnaga. Ja sellega ma olen täiesti nõus, sest et abieluvatel naistel on vaja rohkem aega, sest et nendel võib olla on juba lapsed. Õppimisega tegelevad rohkem vallalised naised ja mehed kui abielluvad. Ja see on ka selge, et abielluvad inimesed rohkem tegelevad töö või perekonnaga kui õppimisega. Kõige vähem osa ajast vallalised inimesed kuluvad vabatahtliku tööle ja nõupidamistele aga abielluvad inimesed - õppimisele. Sellest võib teha kokkuvõtte et tegelevad rohkem vallalised nii ka abielluvad inimesed isikliku tegevusega. TEINE ÜLESANNE Käisite hiljuti VÄÄRTUSKASVATUSE KONVERENTSIL. Teie ülesanne on kirjutada üritusel kuuldust artikkel internetiportaali jaoks. Lisaks üldisele ülevaatele peatuge lähemalt kahel konverentsil käsitletud teemal. 1.       1. Millised iseloomuomadused tagavad õnneliku elu ja ühiskonnas hakkamasaamise. 2.       2. Mis on hariduse peamine eesmärk - kas teadmised või tervikliku isiksuse kasvatamine. 3.       3. Kas kõik algab kodust või saab kool samuti lapse iseloomuomadusi kujundada. Teksti nõutav pikkus on umbes 250 sõna.   Kallid meie internetiportaali lugejad! Tänapäeval on väga tähtis küsimus: mis on vaja kasvatada oma lapses ja millised iseloomuomadused on vaja kujundada. Ma kuulsin ühest üritusest, kus oli kaks huvitavad teemad: " Mis on hariduse peamine eesmärk - kas teadmised või tervikliku isiksuse kasvatamine" ja " Kas kõik algab kodust või saab kool samuti lapse iseloomuomadusi kujundada. Ma teen ettepanek räägida selletes temadest. Ma alustan ja kirjutan oma arvamusi, aga te võite kommenteerida. Aga esiteks kirjutadan mis rääriti üritusel. Seal oli erinevad mõted hariduse eesmärgi kohta. Kegi arvas, et väga tähtis teadmised, ja kui laps rohkem teada siis edasi tal on lihtsam. Teised arvasid teistmoodi, et on vaja kasvatada lapsi nadu terviklik isik. Laps peab teadma ja oskama need teadmised kasutada, aga kui ta palju teab aga ei või sellega kasutada, siis ei ole sellest teadmisest kasu. Ma arvan ka, et on tähtis, et inimene omab teadmisega ja võib seda kasutada. Tähtis on et inimene on arenenud nii füüsiliselt kui ka vaimselt. Veel sellel üritusel räägiti iseloomu amadusest. Suurem osa inimestest arvas, et vanemad peavad alustama oma lapse iseloomuomadusi kujundada. Aga oli inimesed, kes arvasid, et laps kaib lasteajas või koolis, ja siis seal on vaja lapse iseloomuamadusi kujundada. Ma arvan, et laps alustab kasvama peres ja rohkem aega veedab oma vanematega, siis ma arvan, et kõik algab kodust. Laps näeb kuidas suhtlevad tema vanemad, kuidas nad midagi teevad, siis ta teeb saamasugune. Ja põhi iseloomuomadused kujundavad muidugi kodus. Ja võib lisada et kool mitte alusta aga edasi arendab või kujuneb iseloomuamadusi. Sõnu 660