I OSA. KIRJUTAMINE ESIMENE ÜLESANNE Teie ees tabelis on uuringutulemused. Teie ülesanne on neid analüüsida ning teha töökeskkonda sobiv kirjalik kokkuvõte koos omapoolsete kommentaaridega meeste ja naiste keskmisest ajakasutusest päevas. Arvestage sellega, et Teie lugejad tabelit ei näe. Kirjutisele pange kindlasti ka pealkiri. KESKMINE AJAKASUTUS ÖÖPÄEVAS minutites 2009-2010                                          Vallaline         Abielus või vabaabielus Mehed (vanuses 12-65) Isiklik tegevus                                     675              655 Tasuline töö                                        147              253 Õppimine                                            83                4 Majapidamine ja perekond                     99                178 Vabatahtlik töö ja nõupidamised             11                 15 Vaba aeg                                             415               331   Naised (vanuses 12-65a) Isiklik tegevus                                     672               659 Tasuline töö                                        162               201 Õppimine                                            92                 7 Majapidamine ja perekond                     152               288 Vabatahtlik töö ja nõupidamised              10                14 Vaba aeg                                             350               268 Allikas: Statistikaamet           Teksti nõutav pikkus on umbes 180 sõna.   Kuidas mehed ja naised kasutavad oma aega.  2009-2010 aastatel viidi läbi uurinduid sellest, kuidas kasutavad oma aega mehed ja naised 12-65 vanuses. Uuringus jaotati ka inimesi vallalistele ja nendele, kes on abielus või vabaabielus. Kui kujutati ette, uuringud näitasid, et kui inimene on vallaline, siis temal jääb rohkem aega endaks. Näiteks kui mehed, nii naised raiskasid isiklikule tegevusele rohkem aega, kui abielulikud ka rohkem nendel on jäänud aega vabale ajale (tabelist on näha 415 ning 331 min). Kui vallaline inimene tahab õppida, siis temal on ka rohkem võimalusi, sest ei ole majapidamist ja kohustusi, mida on seotud perega. Huvitavalt, et mehed ja naised, kes on abielus, peavad rohkem töötama. See on selge, sest on vaja raha teenida (on lapsi ja kulud rohkem). Kui võrrelda, kui raiskavad oma aega mehed ja naised, siis tuleb välja, et naised töötavad vähem. See on arusaadavalt, et naistelt võtab palju aega lapsest hoolitsemine. Vallalised naised õppivad rohkem, sest kaasaegsed naised teevad karjaari, selleks täna pidevalt õppida. Sellega on seotud, et vallalistel naistel jäi vähem aega vabale ajale. Mehed armastavad mitte midagi tegeleda. Huvitavalt, et vallalised naised rohkem tegelevad majapidamisega, kui mehed. Kokkuvõtteks, kui sa olid abielus, siis ära meenuta vabaelust, tööta ning tööta. TEINE ÜLESANNE Käisite hiljuti VÄÄRTUSKASVATUSE KONVERENTSIL. Teie ülesanne on kirjutada üritusel kuuldust artikkel internetiportaali jaoks. Lisaks üldisele ülevaatele peatuge lähemalt kahel konverentsil käsitletud teemal. 1.       1. Millised iseloomuomadused tagavad õnneliku elu ja ühiskonnas hakkamasaamise. 2.       2. Mis on hariduse peamine eesmärk - kas teadmised või tervikliku isiksuse kasvatamine. 3.       3. Kas kõik algab kodust või saab kool samuti lapse iseloomuomadusi kujundada. Teksti nõutav pikkus on umbes 250 sõna.   Eile ma olin konverentsil. Seal kogusid koos õpetajad, ametnikud, vanemad selleks, et arutada, kui me peame oma lapsi kasvatama. Ebasaladus, et me elame pragmaatilises ühiskonnas. Tingimused sunnivad kõvasti tegutsema. Me, kahjuks, unistame väärtustest ning keskendume teadmistele. Kas peaksime me nii elama: Kujutame ette, et me arendame ainult meie teadmisi. Me saaksime varsti mehaniismiks. Paljud inimesed on pühendanud oma elu teaduseks. Uksikud nendest on jaanud ajaloos. Ülejäänud elasid oma elu läbi mõttetult. Aga nende kõrval oli nende pere, nende sugulasi, nendele oli vajalik hoolitsemist, tähelepanelikust. Väga tihti sellised inimesed on saanud üksikuses. Kas oleksin nad õnnelikud? Minu arvates õnneliku elu tagavad, kui ma võin kasulikuks olla inimeste jaoks. Kõik, et ma teen - õige, kui see on kasulik teiste jaoks. Pere, kool peavad selles küsimuses tegutsema koos. Kool peab suundid märkama, peab ettekujutust kujundama sellest, et meie ühiskond - pole selleks, et jõuda eesmärgi peame me kollektivis töötama, teineteist lugupidama, teineteist oskama kuulata ja kuulda. Pere peab seda mõttet toetama. Aga ei tohi teadmisi meelest jääda. Tänane ühiskond, majandus mõnad meist teadmisi. Kui me peatume, ei saa oma tase tõsta, siis me jääme taga. Vaid ometi, mis teeb inimest õnnelikuks. Viimased uuringud näitavad, et kõige tähtsamad väärtused on pere, sugulased, tervis ning selle järel töö ja raha. Meenutame sündmused, mis toimusid üheteistkümnendas septembris. Sellejärel inimesed muutusid oma arusaamine elust. Mehed meenutasid sellest et nendel on naised ja lapsed, on saanud puhkusest mõelda, sõitsid puhkusel ja sõitsid reisima. Kõik pöörasid tähelepanu oma tervisele. Kohe inemesed selgitasid enda jaoks välja, et elu omadus on teises. On tervis, on kõik. On pere, on õnne. Kui on vaja raha, siis nad tulevad. Sõnu 654