I OSA. KIRJUTAMINE ESIMENE ÜLESANNE Teie ees tabelis on uuringutulemused. Teie ülesanne on neid analüüsida ning teha töökeskkonda sobiv kirjalik kokkuvõte koos omapoolsete kommentaaridega meeste ja naiste keskmisest ajakasutusest päevas. Arvestage sellega, et Teie lugejad tabelit ei näe. Kirjutisele pange kindlasti ka pealkiri. KESKMINE AJAKASUTUS ÖÖPÄEVAS minutites 2009-2010                                          Vallaline         Abielus või vabaabielus Mehed (vanuses 12-65) Isiklik tegevus                                      675                  655 Tasuline töö                                         147                  253 Õppimine                                             83                    4 Majapidamine ja perekond                      99                    178 Vabatahtlik töö ja nõupidamised              11                    15 Vaba aeg                                             415                  331   Naised (vanuses 12-65a) Isiklik tegevus                                    672                   659 Tasuline töö                                       162                   201 Õppimine                                          92                     7 Majapidamine ja perekond                   152                   288 Vabatahtlik töö ja nõupidamised           10                     14 Vaba aeg                                           350                   268 Allikas: Statistikaamet           Teksti nõutav pikkus on umbes 180 sõna.   Meie naistel on veidi vähem aega ööpäevas! Austatud koolikeskkonna töötajad! Meie praegune ülesanne on analüüsida uuringutulemusid ja teha sobiv kirjalik kokkuvõtet. Kokkuvõtte on koostatud statistise tabeli alusel. 2009-2010 aastatel mehed vettasid kõige rohkem ajasid isiklikule tegevusele, arvuliselt - umbes 700 minutisid. Vallalistele ja abielulistele mehedele selline näide on praktiliselt samasugune. Teisel kohal on mehede vaba aja vettmine. Vallalised mehed vettasid umbes 400 tunde vabalajal, mis on umbes 100 minutisid rohkem, kui abielulised mehed kolmas kohas on muidugi tasuline töö. Seda võtab arvuliselt umbes 200 minutisid, aga tuleb märgata, et abielulised või vabaabielulised mehed vettasid rohkem tasulises töökohas, kui vallalised. 2009-2010 aastatel naised vettasid kõige rohkem ajasid ka isiklikule tegevusele, arvuliselt - umbes 700 minutisid. Vallalistele ja abielulistele naistele selline näide on praktilisel samasugune. Teisel kohal on naiste vaba aja vettmine. Vallalisedel naistel on veidi rohkem vaba aja kui abielulistel, nimilt umbes 100 minutisid ööpäevas rohkem. Naised vettasid rohkem ajasid majapidamises või perekonnas, mehedega võrreldes. Abieluline naine vettas 2009-2010 aastatel umbes 300 minutisid ööpäevas perekonnas või umbes kaks korda rohkem, kui mehed. Naised vettasid palju aega tasulises töökohas ja sellist näidet on veidi vähem mehedega võrreldes. Kui me proovime teha kokkuvõttet, võib öelda, et meie naistel on vähem vaba aega mehedega võrreldes ja naised vettasid rohkem aja majapidamises või perekonnas kui töökohas.   TEINE ÜLESANNE Käisite hiljuti VÄÄRTUSKASVATUSE KONVERENTSIL. Teie ülesanne on kirjutada üritusel kuuldust artikkel internetiportaali jaoks. Lisaks üldisele ülevaatele peatuge lähemalt kahel konverentsil käsitletud teemal. 1.       1. Millised iseloomuomadused tagavad õnneliku elu ja ühiskonnas hakkamasaamise. 2.       2. Mis on hariduse peamine eesmärk - kas teadmised või tervikliku isiksuse kasvatamine. 3.       3. Kas kõik algab kodust või saab kool samuti lapse iseloomuomadusi kujundada. Teksti nõutav pikkus on umbes 250 sõna.   "Kaks tendentsid meie hariduses ja kasvatamises" Hariduskonverentsil räägiti üsna palju haridusest inimeste iseloomuomadustest ja õnnelikust elust. Meie praegune soov on kirjutada artikkel internetiportaali jaoks ja lisada kommentaarisid. Peamist küsimust, mis konverentsil arutleti palju oli õnnelik elu ja ühiskonna hakkamasaamine. Kõik konverentsi rääkijad olisid nõus, et kõige tähtsam iseloomuomadus inimestele ühiskonnas on tagasihoidlikus. Sellist omadust peab aru saada heas mõttes. Kui inimene on tagasihoidlik, temal on vaikne ja tugev iseloom. Võib- olla temal ei ole palju sõprasid, aga temal on vaikne ja stabiilne elulaad. Teine omadus, mis on tähtis on positiivne mõtteviis. Palju probleemisid on inimeste peas. Kui imene vaatab oma elust nagu probleem, sest elu tõsiselt muutab probleemsemaks. Selliseid omadusid võib tagaga õnnelik elu ja hakkamasaamist ühiskonnas. Teine küsimus, mis konverentsil arutleti palju oli haridusepeamine eesmärk. Sellises probleemis on kaks alternatiivid - teadmiste alternatiivi või tervisliku isiksuse kasvatamise alternatiiv. Meie hariduse traditsioon või tava on sellises, et hariduse peamine eesmärk on õpilastele teadmisi. Uus tendents on infoühiskonna arendamine. Infoühiskonnas teadmised on avalikud ja kõigil on võimalus omandada teadmisi internetist. Sellises situatsioonis on tähtis tervisliku isiksuse kasvatamine. Sellega seoses, on väga vajalik teada mis on isiksusele ohtlik internetis või infoühiskonnas. Kui inimene ise teab mis on ... ohtu ja turvalisuse vahel, sest hariduse peamine eesmärk on saavutatud. Kolmas küsimus, mis konverentsil arutleti palju on lapse iseloomuomadusi kujundamist. Mis on kõige tähtsam - kas koduharidus või kasvatus või lapse iseloomuomadusi kujundamine. Me vaatame et sellises probleemis on ka kaks alternatiivid. Vana või tavapärane alternatiiv on sellisel, et või algab kodus. Selline variant toob vanasid pilte, et kodus on suur vanaajaline pere. Vanal ajal vanemadel oli suurem roll kasvatamises. Uus tendents on erinev. Tänases elus lapsed kasvavad kiiresti. Nad kiiresti saavad aru, et nad on isiksused. Kui nad on teismelises piiris, nendel on võimalus oma iseloomuomadusi iseseisvalt kujundada. Kui me proovime teha kokkuvõte, võib öelda, et konverent näitas kaks tendentse: vana tendents hariduses ja kasvatuses ja uus tendents. Uus tendents keskenduv ühiskonna hakkamasaamisele ja tervisliku isiksuse kasvatamisele.   Sõnu 722