I OSA. KIRJUTAMINE ESIMENE ÜLESANNE Teie ees graafikutes on uuringutulemused. Teie ülesanne on neid analüüsida ning teha töökeskkonda sobiv kirjalik kokkuvõte koos omapoolsete kommentaaridega sisse- ja väljarände kohta Eestis. Arvestage sellega, et Teie lugejad graafikut ei näe. Kirjutisele pange kindlasti ka pealkiri. Graafik 1. Sisseränne ja väljaränne 2004.-2009. a Graafik 2. Sisse- ja väljaränne meeste ja naiste seas 2004.-2009. a Teksti nõutav pikkus on umbes 180 sõna. Sisse- ja väljarände poliitika Eestis. Viimase kuu jooksul toimus Eestis üks uuring, mille teemaks oli sisse- ja väljaränne. See üks uuring, mille teemaks oli sisse- ja väljaränne. See uuring oli korraldatud riigi tasemel. Aluseks oli võetud andmed, mida esitasid Statistikaameti töötajad. Uuringutulemused olid trükitud Postimees ajalehes. Andmed näitasid, et alates aastast 2004 kuni 2009. aastani oli alati nende inimeste arv, kes sõitsid välismaale elama suurem kui nende inimeste arv, kes saabusid Eestisse elamiseks. Oli näha ka seda, et kõige silmapaistvam väljaränne oli aastal 2006, kõige väiksem aga aastal 2004. Põhjusteks arvatakse seda, et varasematel aastatel oli Eestis majandusolukord parem kui praegu. Ühe poliitiku kommentaar oli selline, et ta loodab olukorra muutmisele ning arvab, et tulevikus tulevad eesti kodanikud tagasi isamaale. Andmete põhjal võib öelda, et väljarändavate naiste hulk on suurem, sisserändega aga vastupidi. Arvatakse, et naised sõidavad rohkem Inglismaale, kui teistesse riikidesse. See uuring ei jäänud ilma poliitikute tähelepanuseta. Palju jõudu läheb majandusolukorrale ning plaanis on juba järgmine uuring, sest see aitab mõista olukorda. Statistikaamet teeb juba ettevalmistusi järgmiseks aastaks. TEINE ÜLESANNE Maanteeameti ümarlaua teema oli liiklusohutus. Teie ülesanne on tutvustada toimunud arutelu kirjalikult oma kolleegidele. Andke foorumist üldine ülevaade, peatuge lähemalt vähemalt kahel küsimusel ja lisage ka oma arvamus.   1.       Liikluse tihenemise põhjused ja sellega kaasnevad probleemid. 2.       Kuidas saavad inimesed ise muuta liiklemise turvalisemaks. 3.       Ühistranspordi ja jalgrattaliikluse arendamine linnas.   Teksti nõutav pikkus on umbes 250 sõna. Liiklusohutus. Eelmisel nädalal toimus Tallinnas foorum, mille põhiteemaks oli liiklusohutus. Foorumist võtsid osa Maanteeameti töötajad, olid kutsutud ka selle teemaga seotud suurte linnade elanikud. Kuna see küsimus puutub nii inimestesse, kes käivad jalgsi kui ka inimestesse, kes sõidavad auto või ühistranspordiga, selle teema arutlemine oli väga tõsine. Osa võtnud elanikud esitasid erinevaid küsimusi sellel teemal ja Maanteeameti esinejad vastasid nendele küsimustele. Esteks, räägiti liikluse tihenemise põhjustest ja sellega kaasnevatest probleemidest. Peaaegu igas linnas töötab vähemalt üks autokool, see aga tähendab, et juhtide arv ainult kasvab. Foorumi käigus selgus välja, et teiseks liikluse tihenemise põhjuseks on see, et liiklus suurtes linnades ei ole hästi organiseeritud, aga remondid toimuvad liiga kaua ja aeglaselt. Seega oli otsustatud anda rohkem raha teede teenindajatele. Teisel kohal oli liiklemise turvalisemaks muutmise küsimus. Kõik osalejad olid nõus sellega, et turvalisus teedel sõltub ka jalakäijatest. Lahendusena oli otsustatud teha nii, et need kohad, kus inimesed käivad üle tee, oleksid paremini valgustatud. Lisaks sellele on vaja karistada trahviga neid inimesi, kes ei kanna helkurit. Ja siis viimaseks teemaks oli ühistranspordi ja jalgrattaliikluse arendamine linnas. Trollid, trammid ja bussid sõidavad sellises reas, kus tavalised juhid ei pea sõitma, kuid see ikkagi juhtub. Selle probleemi lahenduseks Maanteeameti töötajad pakkusid suurendada viidade arv, mis on mõeldud autojuhtide jaoks. Tervislike eluviisi pooldajaid on piisavalt palju, mis tähendab, et jalgrattaliiklust on vaja arendada. Jalgrattateede arv peab samuti suurenema, juba eksisteerivate teede kvaliteet aga paranema. Lõpuks võib öelda, et suurem arv foorumi küsimustest oli arutletud, lahendused olid aga leitud. Sõnu 582