I OSA. KIRJUTAMINE ESIMENE ÜLESANNE Teie ees graafikutes on uuringutulemused. Teie ülesanne on neid analüüsida ning teha töökeskkonda sobiv kirjalik kokkuvõte koos omapoolsete kommentaaridega sisse- ja väljarände kohta Eestis. Arvestage sellega, et Teie lugejad graafikut ei näe. Kirjutisele pange kindlasti ka pealkiri. Graafik 1. Sisseränne ja väljaränne 2004.-2009. a Graafik 2. Sisse- ja väljaränne meeste ja naiste seas 2004.-2009. a Teksti nõutav pikkus on umbes 180 sõna. Statistika: sisseränne ja väljaränne 2004.-2009. a. Iga aastaga sisse- ja väljaränne tõuseb. Näiteks, sisseränne aastal 2004 oli umbes 1100, aga juuba aastal 2009 tulemused oli kõrgemad: umbes 4700. Saranane olukord on ka väljarännega. Väljaränne aastal 2004 oli umbes 2950, aga aastal 2009 juba 4650. Suured muutused ooli väljarännega aastal 2006. Väljaränne saavutas oma kõrgpunkti: 5500. Pärast seda, jälgiti langus väljaränne, mis kestis umbes üks aasta ja jälle algas väljaränne tõus. Sisse- ja väljaränne meeste ja naiste seas 2004-2009 on järgmine. Meeste sisseränne on alati kõrgem, kui naistel, vaid kasvavad nad iga aastaga. Mis puutub väljarännesse, naistel on ta kõrgem kus meestel, ja aina rohkem kasvab. Võrreldes aasta 2004 aastaga 2006, kasvas meeste väljaränne üle 1050, aga naiste väljaränne tõusis üle 1500. Kokkuvõtteks võib öelda, et sisse- ja väljarände Eestis iga aastaga pidevalt kasvab ja kümne aasta jooksul ta võib kasvata kahe korda. TEINE ÜLESANNE Maanteeameti ümarlaua teema oli liiklusohutus. Teie ülesanne on tutvustada toimunud arutelu kirjalikult oma kolleegidele. Andke foorumist üldine ülevaade, peatuge lähemalt vähemalt kahel küsimusel ja lisage ka oma arvamus.   1.       Liikluse tihenemise põhjused ja sellega kaasnevad probleemid. 2.       Kuidas saavad inimesed ise muuta liiklemise turvalisemaks. 3.       Ühistranspordi ja jalgrattaliikluse arendamine linnas.   Teksti nõutav pikkus on umbes 250 sõna. Praegu meie teedel on liiga palju autosid, mõnedel peredel on rohkem kui üks auto olemas, seetõttu tekivad probleemid liiklusega. Liiklus muutub tihenemiseks, mis võib suurendada avariite arv nii linnas, kui ka linnast välja. Tekivad ka ummikud, mis segavad õigeks ajaks tööle või õpingule jõuda. Probleem on selles, et noorel põlvkonnal ei ole soovi ühistranspordit kasutada, sest nad võtavad rohkem aega, kui näiteks oma autoga sõita. Ühistransport on lisaks ebamugav ja paljud meist on vanad ja nõuavad juba remonti. Meie liiklus sõltub ikka hooajast. Praegu on talv ja meie teed puhatakse mitte nii kiiresti, kui on soovitav. See loob mingeid raskuseid, sest neil ei ole kogemust talvisel teel sõita, seepärast nõuavad nad rohkem aega sõitmiseks. Teiselt poolt aga nad on väga ettevaatlikud ja järgivad liiklusõigusi. On vaja muidugi liiklemise turvalisemaks teha. Selleks, minu meelest, on vaja kõik teed kasutada, mitte ainult sellised, kus on juba harjutud sõita. Aina rohkem ja rohkem uritavad inimesed viimasel ajal jalgrattaga sõita, sest selline transport ei kahjusta loodust ja arendab füüsiliselt. See on tore spordiala. Selleks on vaja rohkem jalgrattateid teha, mis oleksid teineteisega seotud. Ühistranspordi liinid on Eestis hästi arenenud ja tasub neid ka kasutada, sest nendel on oma teed linnas, mis säästab vähemalt 10 minutit aega. Ei tasu karta tööle hilineda. Praegu on nii palju võimalusi, kuidas liigelda. Minu arvates, on vaja endale selgeks teha, mis on olulisem: mugavused või säästunud aeg. Mis puutub minusse, mina valiksin ühistranspordi, sest see on soodsam, kiirem ja ei nõua eriandmeid. Sõnu 516