I OSA. KIRJUTAMINE ESIMENE ÜLESANNE Teie ees graafikutes on uuringutulemused. Teie ülesanne on neid analüüsida ning teha töökeskkonda sobiv kirjalik kokkuvõte koos omapoolsete kommentaaridega sisse- ja väljarände kohta Eestis. Arvestage sellega, et Teie lugejad graafikut ei näe. Kirjutisele pange kindlasti ka pealkiri. Graafik 1. Sisseränne ja väljaränne 2004.-2009. a Graafik 2. Sisse- ja väljaränne meeste ja naiste seas 2004.-2009. a Teksti nõutav pikkus on umbes 180 sõna. Sisse- ja väljaränne meeste ja naiste seas 2004.-2009. a Statistikaameti andmete järgi analüüsime, kui palju inimesi viimaste kuue aastate jooksul olid sõitnud Eestisse ning riigist välja. Tulemused näitavad, et 2004. a väljarändajate hulk oli peaaegu kolm korda rohkem, kui sisserändajate arv. Järgmisel aastal sõitjaid kokku oli juba umbes poolteist korda enam, kui eelmiste tulemuste järgi. Seda tendentsi saame näha 2006. aastani. Peale seda soovijate hulk riigist välja sõita langes ning järgmiste kolme aastate jooksul oli umbes sama. Sisserännest rääkides võib märgata, et nende arv tõusis 2007. aastaks peaaegu 4000ni ja edasi muutusi ei olnud. Minu meelest selline tendents on kõigepealt seotud elutaseme kasvuga riigis. Seetõttu iga aastaga on rohkem ja rohkem soovijaid Eestis elada. Diagrammide andmetest lähtudes võime järeldust teha selle suhtes, kui palju reisijate hulgas oli mehi ja naisi. Statistika näitab, et perioodis 2004. aastast 2008. aastani meeste arv, kes Eestisse tulid, on pidevalt kasvatanud. Naiste kohta võib märgata, et 2007. a alates nende hulk on natuke vähenenud. Väljasõitjate kohta rääkides võib näha huvitavat fakti: meeste ja naiste arv on umbes tasakaalustatud selle suhtes (naiste arv on siiski ees). Minu isiklik seisukoht on selline, et meie riigis on loodud paremad töötingimused meeste jaoks. Seetõttu nende soov Eesti elada on suurem. Statistikaandmetest võib järeldust teha, et inimeste soov meie riigis töötada ja elada pidevalt kasvab. Ei ole takistus on majanduskriis, mille tõttu mõned kodanikud ei saa tööd leida kodumaal. Oluline on ka selline tendents, et meeste sees on selline soov suurem. TEINE ÜLESANNE Maanteeameti ümarlaua teema oli liiklusohutus. Teie ülesanne on tutvustada toimunud arutelu kirjalikult oma kolleegidele. Andke foorumist üldine ülevaade, peatuge lähemalt vähemalt kahel küsimusel ja lisage ka oma arvamus. 1.       1. Liikluse tihenemise põhjused ja sellega kaasnevad probleemid. 2.       2. Kuidas saavad inimesed ise muuta liiklemise turvalisemaks. 3.       3. Ühistranspordi ja jalgrattaliikluse arendamine linnas. Teksti nõutav pikkus on umbes 250 sõna. Liiklusohutus. Liiklusõnnetused ei ole harvus tänapäeval meie maailmas. Ning Eesti kui ka Tallinn ei ole erinevus selle suhtes. Statistika pidevalt räägib meile, et paljud inimesed surevad tänavatel ning need numbrid on hirmutavad, nad sundivad meid mõtlema tõsiselt selle probleemi peale. Minu meelest iga inimese ohutus sõltub ainult tema tegevustest. Eriti talvehooajal me pidevalt kuulame telerist, loeme internetist ja ajalehtedest vajadusest helkureid kanda aga tõsiselt ei suhtu sellesse. Arvan, et ei ole nii raske helkurit kaasa võtta. See kõigepealt annab võimalust meile oma ohutuses kindel olla. Kahtlemata on ikkagi selline fakt, et autojuhil niimoodi palju kergem meid pimedal ajal märgata. Inimesed võivad tihti ka näha linnas reklaamplakateid silmapaistvate piltide ja sõnadega, mis pööravad nii juhtide tähelepanu oma käitumisele teedel kui ka tuletavad jalakäijatele meelde ohust. Minu isiklik seisukoht on selles, et igaüks peab aru saama, et liiklusohutus on tema isiklik asi ning seda on ainult temal iseendal vaja. Väga tähtis küsimus liikluse kohta rääkides on ühistransport, mis iga aastaga saab minu meelest ebapopulaarsem Tallinnas. Põhjuseks on kõrged hinnad ja teeninduskvaliteet. Linnavalitsuse ülesanne on ka muuta reisiplaani, et see sobiks igaühele. Tähtis on uute marsruutide loomine selleks, et ühenduda linnaosasid omavahel. Oluline probleem elanikute jaoks on jalgrattaliiklus. Valitsus peab investeerima eelarvest raha jalgrattateede ehitamiseks. Võib järelduda, et liikluse turvalisus on iga inimese isiklik asi ning tema ohutus sõltub just nimelt tema tegevustest. Peame ka aru saada, et ühistransport on ökoloogiliselt puhas reisimise viis aga jalgrattaliiklus on kasulik ka tervise jaoks. Selle areng sõltub juba linnavalitsuse tegevustest. Sõnu 615