I OSA. KIRJUTAMINE ESIMENE ÜLESANNE Teie ees graafikutes on uuringutulemused. Teie ülesanne on neid analüüsida ning teha töökeskkonda sobiv kirjalik kokkuvõte koos omapoolsete kommentaaridega sisse- ja väljarände kohta Eestis. Arvestage sellega, et Teie lugejad graafikut ei näe. Kirjutisele pange kindlasti ka pealkiri. Graafik 1. Sisseränne ja väljaränne 2004.-2009. a Graafik 2. Sisse- ja väljaränne meeste ja naiste seas 2004.-2009. a Teksti nõutav pikkus on umbes 180 sõna. Pealkiri: Kokkuvõte sise- ja väljarände kohta Eestis. Kõik, mida ma tahan siin kirjutada on võtnud kindlasti graafikust ja juurde panen enda oma mõtet ja kommentaarid. Enda kokkuvõte soovin teha sisse- ja väljarände kohta Eestis. Graafik, mis mul on olemas on võtnud Statistikaametist, ja, olen kindel, et on õige. Saan kindlasti öelda, et Eestis on väga huvitav tendents - nagu sisse-, ja täpselt samamoodi väljarände kasvus kuna aasta jooksul, aga mitte sirgelt. Näiteks tipp-aasta väljarände jaoks oli kakstuhat kuus. Ma arvan, see kindlasti sõltub inimeste võimalusest ja kriisi, see aasta, maailmas veel ei olnud. Pärast, juba kuna kriis hakkas astuda tendents ja statistika enam vähem sirge ja siiamani staabilne. Kindlasti, tahaks lisada, et sisse- ja väljaränne vahe on päris suur, ja olen kindel, see on ebameeldiv statistika. Kahjuks, mul on väga vähe infot, et sellele põhjust leida. Mida, ma saan julgelt öelda, et mehed meie riigis on aktivsem, kui naised, ja nende arv kõvasti suurem. Tegelikult see on selge. Mehed on oma mestemaailmas saavad rohkem võimalusi ja nendele avatud kõik uksed. Nad saavad leia enda töökohta, nad ei karda rasket tööd, nad saavad rohkem palka, nad ei lähe raseduks ja nii edasi. Tegelikult, analüüseriv seda graafiku, mida mul hetkel on olemas, kahtle et statistikaameti info on õige ja usaldusväärne sest, et tahaks siia saada rohkem teist infot: vanus haridus, tööseis (töötu- või tööline), siis kindlasti saab juba julgelt komenteerida ja teha oma poolt ilusat kokku võtet. Aga, nagu nii, loodame et statistikas sisse- ja väljaränne kohta staabiliserib. TEINE ÜLESANNE Maanteeameti ümarlaua teema oli liiklusohutus. Teie ülesanne on tutvustada toimunud arutelu kirjalikult oma kolleegidele. Andke foorumist üldine ülevaade, peatuge lähemalt vähemalt kahel küsimusel ja lisage ka oma arvamus. 1.       Liikluse tihenemise põhjused ja sellega kaasnevad probleemid. 2.       1. Kuidas saavad inimesed ise muuta liiklemise turvalisemaks. 3.       2. Ühistranspordi ja jalgrattaliikluse arendamine linnas. 3. Teksti nõutav pikkus on umbes 250 sõna. Liiklusohutus meie riigis on väga tähtis teema ja kindlasti tahaks oma poolt pakkuda enda oma mõtet ja kommentaare. Eesimise tema kohta, tahaks öelda, et Eestis liiklus on väga probleemne, sest autoid on palju, ja õhtuti hästi näeme, kuidas inimesed proovivad kesklinnas, mustamäel või kriistines koju saada. Kõige suuremad probleemid see on parkimiskohad ja tipptunnid. Tipptunnid on esimene, aga siin on kõik selge: ühistransport meil organiseritud halvasti, sest hommikul ja õhtul kõik bussid ja trollid on täis. Teiselt poolt - see on päris kallis. Ise elan Maardus ja Maardust Tallinna kesklinnani pilet maksab 25 krroni. Edasi-Tagasi, lisaks tuleb siia linnapiletid peab mul käima päevas umbes 90 krooni. Kindlasti, mul on mugavam isikliku autoga tipptunni ajal vaikselt liikuda. Teine on parkimiskohad. Ma kindlasti saan aru, et magamiselurajoonid ei olnud planeeritud suure autode hulka jaoks, aga nüüd on vaja midagi teha. Näiteks, ehitada suureid mitmekorruliseid parkimismajad. Inimesed ise ka saavad teha enda elu turvalisemaks. Praegu on talv ja lumine ilm, kindlasti on vaja kasutada talverehvid, ja sõita väike kiirusega, muidu kiiresti saab teha avari. Elu kvartalides pole vaja pargida ennast niimodi, et hommikul õues autod välja ei saa. Siin parem kuulutada natuke raha, aga ikkagi osta endale kohta tasulises parklas. Mõned perekonnad kasutavad praegu mitu autod. Üldse ei saa aru miks. Meie, koos naisega, kasutame täna ainult tema autot, enda "fordi" panin garaaži sisse sest, et teed on libedad ja lumised; mõtetu hommikul kaks autod õues labidaga lumist välja kaevama. Teeme ainult tähtsamad sõidud, näiteks mina ise viin enda naist hommikul tööle. Ühistranspordi arendamine linnas on päris keeruline küsimus, sest seda arendamist mina näiteks eriti ei näe. Minu unistus, et Maardu linna tuleks mingi teine Bussifirma. Hetkel, seal töötab ainult "Temptrans". See on monopolist ja tema teenuste kvaliteet on halb, isegi väga halb, aga hinnad on uskumatud. Tallinnas ka on huvitav olukord. Uued liinid peaaegu ei tule. Minu teine unistus, et keegi saaks läbi viia Lasnamäe lõpuni trammiliini, näiteks Laagna mnt. mööda. Saan aru, et kriisiolukorras see on pole võimalik, aga sellest nii palju oli räägitud mitu aastat. Jalgrattaliikluse arendamine Tallinnas, minu arust mõtetu asi ja raha raiskamine, sest, et neid saab kasutada, ainult suve ajal. Sõnu 729