I OSA. KIRJUTAMINE ESIMENE ÜLESANNE Teie ees graafikutes on uuringutulemused. Teie ülesanne on neid analüüsida ning teha töökeskkonda sobiv kirjalik kokkuvõte koos omapoolsete kommentaaridega sisse- ja väljarände kohta Eestis. Arvestage sellega, et Teie lugejad graafikut ei näe. Kirjutisele pange kindlasti ka pealkiri. Graafik 1. Sisseränne ja väljaränne 2004.-2009. a Graafik 2. Sisse- ja väljaränne meeste ja naiste seas 2004.-2009. a Teksti nõutav pikkus on umbes 180 sõna. Sisse- ja väljaränne Eestis. Oli läbi viidud uuring sisse- ja väljarännest Eestis aastast 2004.-2009. a. Oli küsitletud tuhandeid inimesi ja tehti statistikat. On nähtud, et kõikides aastates domineerib väljaränne, eriti 2006. aastal kui olukord Eestis oli veel hea, ei olnud majandus kriisi. Võib öelda, et inimesed eelistavad rohkem puhata välisriikides, aga mitte eestis. Ikkagi on hea näha, et viimastel aastatel kasvas sisseränne Eestis. See näitab, et inimesed hakkasid rohkem säästma raha ja eelistavad aega läbi viia Eestis. Mina arvan, et meie riigis on ka palju kohti, kuhu me peame sõitma puhkama. Eraldi oli pandud ka välja- ja sisseränne meeste ja naiste seas statistika. Oli nähtav, et mehed eelistavad rohkem Eestis puhata, naised aga välismaades. Mina see on nii, sest naistele meeldib rohkem eksootika, aga meeste piisab kui on olemas sauna. Kokkuvõteks saan öelda, et eelistused on kõikidel erinevad. Eesti kui ka välismaa on hea puhkuseks.     TEINE ÜLESANNE Maanteeameti ümarlaua teema oli liiklusohutus. Teie ülesanne on tutvustada toimunud arutelu kirjalikult oma kolleegidele. Andke foorumist üldine ülevaade, peatuge lähemalt vähemalt kahel küsimusel ja lisage ka oma arvamus. 1.       1. Liikluse tihenemise põhjused ja sellega kaasnevad probleemid. 2.       2. Kuidas saavad inimesed ise muuta liiklemise turvalisemaks. 3.       3. Ühistranspordi ja jalgrattaliikluse arendamine linnas. Teksti nõutav pikkus on umbes 250 sõna. Eelmisel nädalal toimus koosolek maanteeametis. Ümarlaual oli arutletud ohutused, mis on seotud liiklemisega. Arutleti palju põhiprobleeme, millised on tanapäeval kõige olulisemad. Esiteks oli räägitud muidugi turvalisust liiklemise ajal, et kuidas saavad inimesed ise muuta seda turvalisemaks. Kõik meid küsiti, mida võiks teha, et inimesed paneksid rohkem tähelepanu selle peale. Mina võtsin sõna ja ütlesin oma arvamust, et inimesed peavad alati sõiduteel autoga liikuda reeglite pärast. Ükskõik mis olukord nad peavad liiklemise ajal alati turvavööd kinnitama. Muidugi mitte sõita kiirem kui see ei ole võimalik. Kõik see sõltub ise inimestest. Nad peavad alati mõtlema kui nad istuvad autojuhataja kohale. Teised veel rääkisid, et teha liiklemist turvalisemaks võib teha rohkem sõidupiiranguid. Teiseks küsimuseks oli seisukord ühistranspordi ja jalgrattaliiklusega. Maanteeameti juhataja rääkis selle arendamisest meie linnas. Ta ütles, et tänapäeval on sellega kõik korras, ühistransport käib tunniplaani jargi, põhiliselt on olemas jalgratta sõiduteed, aga oleks parem, et oleks rohkem ühistranspordi sõiduteed, sest sõiduteel kaskvas autoliiklemine ja ühistransport ja ka jalgrattad ei saa vabalt sõita ümikuste ajal. Ka oli räägitud, et liiklus on tihenenud ja sellega kaasnevad ka probleemid. Ei ole piisavalt kohta sõidukite liikumisek. Tekitakse palju umikuid. Mina arvan, et see on väga keeruline arvutada ja me saanud kohe otsustada mis sellega teha. Olime palju diskuteerinud aga ei leidnud otsust. Niisugune oli minu üldine ülevaade kõikest sellest. Sõnu 490