I OSA. KIRJUTAMINE ESIMENE ÜLESANNE Teie ees graafikutes on uuringutulemused. Teie ülesanne on neid analüüsida ning teha töökeskkonda sobiv kirjalik kokkuvõte koos omapoolsete kommentaaridega sisse- ja väljarände kohta Eestis. Arvestage sellega, et Teie lugejad graafikut ei näe. Kirjutisele pange kindlasti ka pealkiri. Graafik 1. Sisseränne ja väljaränne 2004.-2009. a Graafik 2. Sisse- ja väljaränne meeste ja naiste seas 2004.-2009. a Teksti nõutav pikkus on umbes 180 sõna. STATISTIKAAMET - uuringutulemused LHP-st. Eestis on tehtud uurimusstatistika LHP-st (lapsehoolduspuhkus) alates 2004-st kuni 2009-ni. Selgus päris huvitav pilt. Nagu oleme harjunud, et LHP-l on ainult olnud naised, statistika näitab, et issid on ka võtnud selles osa. Ja mitte vähe. Kui meie vaatame statistika graafikut, siis näeme põnevat pilti. Iga aasta olid uurimustel muudatused. Kuna Eesti vabariik otsustas maksta rahalise toetus LHP-s, siis lapsevanemad jagasid enda ülesandeid peres pooleks. Kes ja Kus? Mis siis näitab Eestis tehtud uurimistulemus. 2004a - naisi LHP-s ligi 3000, mehi 1000 inimest. 2005 a - naisi 4500 tuhat, mehi 1500. Võrdleme viimase aasta tulemusega. 2009 aastal - LHP-s naisi oli 4500 tuhat, aga mehi ligi 4000 inimest. Selle graafiku järgi võib teha päris põneva pilti. Kui 2004-l issisi LHP-s oli ainult 1000, 2009-l neid tuli ligi 3000 inimest juurde. Usun, et viimastel aastatel tuli mehi juurde. LHP-le. Tore on vaadata, kui noor issi jalutab enda pisipojaga või tütrega. Aga sel ajal emme on kusagil tööl. Ega lapsele kahjuks ei saa seletada, et emmel on tööd ja emme saab head palka, aga issil ei ole seda tööd ja millal ta seda saab ei oska lubada keegi. Lõpetan oma kommentaari positiivsusega. Sünnitage lapsi ja olge terved ja õnnelikud. TEINE ÜLESANNE Maanteeameti ümarlaua teema oli liiklusohutus. Teie ülesanne on tutvustada toimunud arutelu kirjalikult oma kolleegidele. Andke foorumist üldine ülevaade, peatuge lähemalt vähemalt kahel küsimusel ja lisage ka oma arvamus. 1.       Liikluse tihenemise põhjused ja sellega kaasnevad probleemid. 2.       Kuidas saavad inimesed ise muuta liiklemise turvalisemaks. 3.       Ühistranspordi ja jalgrattaliikluse arendamine linnas. Teksti nõutav pikkus on umbes 250 sõna. 1.       Viimased aastad meie riigis on tihe liiklus. Autojuhiload saavad isikud 18-st aastaselt. Siit selgub, kuid sain autoload kätte, siis ka pean ostma auto. Kui vaadata tänast päeva, siis küll võiks liikuda ühistranspordiga mööda linna. Jah on eba mugav, jah peab ostma sõidutalonge. Aga sellest, et meie hoiame õhku puhtana, vist ei mõtle keegi. See on üks argument. Teiseks - täna on sadanud väga palju lund. Autod jäävad tee peal kinni. See tähendab, et liiklus jääb seisma. Ühistransport samamoodi ei liigu. Siit kaasnevad palju probleeme. 2.       Iga inimene peab mõtlema enda liiklusturvalisusest. Kui hakkab minema pimedaks luukujal peab raudselt olema helkur paremal pool umbes põlve juures. Siis iga autojuht näeb teie olemas olekut kas tee ääres või ülekäiguradal. Helkurit peavad kandma nii täiskavanud inimesed, nii ka lapsed. Veelgi turvalisem on kui helkureid on mittu. Üks riietuse peal ja teine kotti küljes. Meie ELU on meie jaoks kallis. Mõtleme selle peale hoolega. 3.       Elu liigub edasi. Transpordiamet samuti. Linnas on väga suur töö tehtud lisa radade ehitamiseks. Väga mõistlik oli teha jalgratta radasi sõiduteede juures. Ei sega üks teisele. Iga üks sõidab enda teed. Ja teine rada on ühistranspordi rada. Ühistransport saab alati liikuda edasi, kui on tee peal autoummik. Loodan, et transpordi amet ei piirdu ainult nende ehitatud radadega. Arvan, et tuleb neid veel ja veel juurde ehitada. Ühe sõnaga arendamine riigis liigub suurte sammudega. Sõnu 552