Punktid: Kuulamine 16 Lugemine 20 Kirjutamine 30 Kirjutamine Esimene osa. Saar Poll on uurinud Eesti inimeste arvamust Euroopa Liiduga ühinemise kohta. Tutvuge diagrammidel esitatud andmetega (diagrammid näitavad protsenti küsitletuist). Kuidas suhtusid Eesti elanikud Euroopa Liiduga ühinemisesse 1997. aasta novembris ja aasta hiljem. Kirjeldage, kuidas suhtumine aasta jooksul muutus. Kuidas Teie vastaksite sellele küsimusele? Põhjendage oma seisukohta. Kirja nõutav pikkus on u 130 - 150 sõna. Kuidas suhtuvad Eesti elanikud Euroopa Liiduga ühinemisesse? 1997. aasta novembris 36% (ehk kolmandik) küsitletuist hääletaksid poolt, aga aasta hiljem nende arv natuke vähendas (27% protsenti). Ma arvan, et see on seotud raske majanduse olukorraga. Inimesed lihtsalt ei usu, et Euroopa Liiduga ühinemine saab seda parandada. Nende inimeste arv, kes hääletaks vastu või ei tea kuidas hääletaks, et muutunud. Kolmteist-neliteist protsent küsitletuist üldse ei läheks hääletama nii 1997 aasta novembris kui ka aasta hiljem. Suur osa küsitletuist (35 protsenti) pole veel otsustanud kuidas nad hääletaksid liitumisreferendumil. See arv korratakse nii 1997. aasta novembris kui ka mullu. Mina hääletaksin poolt, sest üldiselt ma olen nõus Euroopa Liiduga ühinemisega. Mulle meeldivad avatud piirid ja ühendatud Euroopa kuju. Aga mul oleks kahju, kui Eestimaa kaotaks oma raha ja kultuuri omapära. Teine osa. Te olete oma asutuse atesteerimiskomisjoni liige. Koostage ühe kolleegi iseloomustus, keda Teie komisjonil atesteerida tuleb. Kirjeldage atesteeritava kolleegi haridusteed, töökogemust, oskusi (sh keelteoskus, arvuti kasutamise oskus), töövõimet ja isikuomadusi. Andke hinnang tema senisele tööle. Teksti nõutav pikkus on u 200 - 250 sõna. Minu koolleegi nimi on Irina. L. Ta lõpetas Tartu Ülikooli füloloogia teaduskonna. Pärast ülikooli ta töötas kümme aastat tehnikumis, õpetas vene keelt eesti õpilastele. Praegu ta töötab meie gümnaasiumis. Ta pidevalt täiendab ennast - käib mitmesugustel kursustel ja loeb pedagoogika raamatuid ja ajalehte. Tänavu ta käis arvutikursustel ja sai selle kohta tunnistuse. Veel ta oli "Tea" kirjastuse poolt korraldatud keelekursustel. Peale selle laupäeviti ja pühapäeviti ta õpib Tallinna Pedagoogika Ülikoolis eesti keele õpetaja erialal. Tulevikus ta tahab saada eesti keele õpetajaks, sest ta oskab eesti keelt perfektselt. Ta räägib ka inglise keeles, aga mitte sellel tasemel nagu eesti keeles. Natuke oskab ta jaapani keelt, sest ta elas oma mehega üks aastat Jaapanis. Kontrolltööde valmistamiseks ta kasutab kogu aeg arvuti. Tundides meie gümnaasiumis veel ei ole võimalust arvuti kasutada. Ta on väga hea õpetaja. Ta teab oma ainet ja armastab lapsi. Ta on väga tark ja andekas. Ta on range ja heatahtlik üheaegselt. Ta on sõbralik inimene ja väga tore kolleeg. Ta on kohusetundlik ja on valmis kogu aeg ennast täendama ja edasi õppima. Ta on mitmekülgne naine ja oskab suhelda nii lastega kui ka täiskasvanutega (kollegidega ja lastevanematega). Kõige rohkem meeldivad temale andekad ja targad lapsed. Aga tema klassides on ka laisad lapsed, lapsed rasketest peredest, kes ei kuula tundides tähelepanelikult ja ei tee koduseid ülesandeid. Ja nendega ta saab hakkama. Aga see võtab palju aega ja jõudu, sest töötada selliste lastega on väga raske. Mina arvan, et Irina L. on väga hea eeskuju teistele kolleegidele ja ta peab olema vanemaks õpetajaks. Sõnu 491