Punktid: Kuulamine 19 Lugemine 22 Kirjutamine 16 Kirjutamine Esimene osa. Saar Poll on uurinud Eesti inimeste arvamust Euroopa Liiduga ühinemise kohta. Tutvuge diagrammidel esitatud andmetega (diagrammid näitavad protsenti küsitletuist). Kuidas suhtusid Eesti elanikud Euroopa Liiduga ühinemisesse 1997. aasta novembris ja aasta hiljem. Kirjeldage, kuidas suhtumine aasta jooksul muutus. Kuidas Teie vastaksite sellele küsimusele? Põhjendage oma seisukohta. Kirja nõutav pikkus on u 130 - 150 sõna. Aastal 1997 jägunes eesti ühiskond kaheks pooleks. Pisut suurem pool oli nõus ühinemisega ning teine pool pole veel otsustanud, kuidas sellesse suhtuda. Sellele põhjueks võib nimetada aeglane infolevik. Inimesed ei ole lihtsalt kursis, mis tähendab ühinemine. Kas toob see neile midagi? Ja kui toob, kas on see neile kasuks? Veel võib põhjuseks nimetada meie, nõ nõukogude ajast säilinud, mõistus. Las teised otsustavad, aga meie vaatame, kas kiidame seda sammu või laimame. Need, kes olid liitumise poolt, olid vist noorpõlvkond ja ärimehed, sest noored tahavad alati midagi uut ja ärimeestel on nii kui nii loodud sided välismaaga. Aastal 1998 vähenes pooldajate arv ja suurenes nende arv, kes pole otsustanud. Inimesed said vist aru, et ühinemine toob kaasa mitte ainult soodustusi vaid ka kohustusi. Rahade laenumine ja pakkumine nõuab aruannet, kuhu ja mis ulatuses see raha läks. Me ei ole harjunud sellega. Meil on juba palju näiteid, mil rahaga ei oska midagi teha. Neid pistatakse ükskõik kuhu. Kui referendum toimuks homme, kardan, et veelgi suurem osa ei saaks otsustada, mis teed valida. Inimesed on sattunud praegu segadusse. Ebastabiilne eluviis, töökohtadega mured, meie poliitikute omavahelised "kaklused" ajavad hinge täis. Inimesi lihtsalt ei kõiguta, kuhu Eesti läheb. Teine osa. Te olete oma asutuse atesteerimiskomisjoni liige. Koostage ühe kolleegi iseloomustus, keda Teie komisjonil atesteerida tuleb. Kirjeldage atesteeritava kolleegi haridusteed, töökogemust, oskusi (sh keelteoskus, arvuti kasutamise oskus), töövõimet ja isikuomadusi. Andke hinnang tema senisele tööle. Teksti nõutav pikkus on u 200 - 250 sõna. A. K. on kogenud pedagoog. Laste õpetamine ja kasvatamine sai tema elutööks. Õpetaja eriala valimine ei olnud tema jaoks juhuslik. A. K. on pärit õpetajate perest ja tema eluvalik on nii öelda kääsasündinud. A. K. on laia silmaringiga inimene, ta ei piirdu ainult oma ainega vaid püüab haarata teadmisi ka teistest valdkondadest. Ta ei hoia neid teadmisi oma tarkuse demonstreerimiseks, ta töötleb neid ümber nii, et nad saaksid lastele arusaadavaks. Tema klassi õpilased on tunduvalt teiste õpilaste (samast paralleelist) ees. Nad võivad sulle seletada, oskavad vaielda, huviga jutustavad. Tema õpilastega on kerge tööd teha. A. K. on range ja nõudlik õpetaja. Tema lapsed on alati korralikult riides, kõik õppevahendid on neil kaasas, nad kohe hakkavad tööle ja töötavad lõpuni. Muidugi, õppetulemuste järgi on nad erinevad, kuid õppeveerandist kokkuvõteid lehes leiame ikka, et tema klass on edukam. Ei tee probleeme ka koolitükke kodus ettevalmistamisega. Lastel on kasvatatus tugev vastutustunne oma töö ees. Õpetajal A. K. on alati olnud esikohal ka kasvatuslikud eesmärgid. Tema õpilaste vahel ei juhtu intsidente, mille tagajarjena on kooli vanemate väljakutsumine. Viisakus klassis, koridoris, sööklas, õues, kodus - tema õpilaste deviis. Jõudsime järeldusele, et A. K. , kui õpetaja, tuleb väga hästi toime oma kohustustega. Kollektiivis on A. K. seltskonna hing, alati abivalmis, heasüdamlik, heatahtlik. Lisada võib veel, et ta on ka väga arukas naine. Me kõik küsime temalt nõu. Kui A. K. saab midagi uut teada, siis annab infot ka teistele. Samuti ei seisa oma hariduses ühel kohal. Tal on läbitud kõik kursused, mis on nende jaoks korraldatud. Ta külastab seminaare, ei hiili kõrvale. Käib ekskursioonidel. Oma soovil astus arvutikursustele ja edukalt lõpetas nad. Ta on sooritanud "D" kategooria eesti keele eksami ja praegu täiendab oma keeleoskusi keeltekeskuse poolt korraldatud kursustel. Tema plaanis on sooritada ka kõrgtaseme eksami. Tema jaoks on see aja küsimus. A. K. lõpetas Pihkva Õpetajate instituudi ja sai algklassi õpetaja diplomi. Nüüd ta kavatseb saada ka koduloo õpetaja eriala, mis tahab õpetada eesti keeles. Ma annan A. K. tööle suurima hinnangu. Talle võib ametijärgu üles tõsta. 27. 10. 1999                             Nimi Perekonnanimi Sõnu 642