I OSA. KIRJUTAMINE ESIMENE ÜLESANNE Teie ees tabelis on uuringutulemused. Teie ülesanne on neid analüüsida ning teha töökeskkonda sobiv kirjalik kokkuvõte koos omapoolsete kommentaaridega meeste ja naiste keskmisest ajakasutusest päevas. Arvestage sellega, et Teie lugejad tabelit ei näe. Kirjutisele pange kindlasti ka pealkiri. KESKMINE AJAKASUTUS ÖÖPÄEVAS minutites 2009-2010                                          Vallaline         Abielus või vabaabielus Mehed (vanuses 12-65) Isiklik tegevus                                               675                  655 Tasuline töö                                       147                  253 Õppimine                                           83                    4 Majapidamine ja perekond                99                    178 Vabatahtlik töö ja nõupidamised       11                    15 Vaba aeg                                            415                  331   Naised (vanuses 12-65a) Isiklik tegevus                                               672                  659 Tasuline töö                                       162                  201 Õppimine                                           92                    7 Majapidamine ja perekond                152                  288 Vabatahtlik töö ja nõupidamised       10                    14 Vaba aeg                                            350                  268 Allikas: Statistikaamet           Teksti nõutav pikkus on umbes 180 sõna. Meeste ja naiste keskmine ajakasutus ööpäevas analüüs. Analüüsime meeste ja naiste keskmisest ajakasutusest ööpäevas (minutites) statistikaameti andmete põhjal. Analüüsitavad andmed on isiklik tegevus, tasuline töö, õppimine, majapidamine ja perekond, vaba aeg, vabatahtlik töö ja nõupidamised. Samuti analüüsime kas respondeendid on vallaline või abielus või vabaabielus. Tabeli andmetest nähtub, et kui võrrelda tegemist, mida teevad mehed ja naised, siis näeme et tendeents on samamoodi ja sõltub sellest kas inimene on vallaline või mitte. Näiteks: isiklik tegevus nii mehed kui naised teevad rohkem vallaline kui abielus, ja see on kõige suurem näitaja, rohkem kui 650 minutid ööpäevas. Arvan, et see on nii suur arv selle pärast et sees on magamise protsess. Kõige väiksem arv on 4 ja 7 minutid. See on aeg ööpäevas mis naised ja mehed teevad õppimist, ja see on abieluvad inimesed. Kui võrrelda abieluva inimest vallalise inimesega siis näeme, et see arv on mitu korda suurenenud. Võib olla see sõltub sellest, et vallalise inimestel on rohkem vaba aega mis nad kasutavad endale. Kui näitab statistika mehed kasutavad rohkem aega tegelemiseks vaba aega. Kokkuvõttes tehes saab järeldada, et ei ole nii suurt võrra meeste ja naiste vahel aega kasutamiseks, aga andmed on natuke erinevad perekonna seisu kohas, ja see on loogiliselt, sest kui inimesel on pere, siis ta peab mõelda mitte ainult oma huvidest.   TEINE ÜLESANNE Käisite hiljuti VÄÄRTUSKASVATUSE KONVERENTSIL. Teie ülesanne on kirjutada üritusel kuuldust artikkel internetiportaali jaoks. Lisaks üldisele ülevaatele peatuge lähemalt kahel konverentsil käsitletud teemal. 1.       1. Millised iseloomuomadused tagavad õnneliku elu ja ühiskonnas hakkamasaamise. 2.       2. Mis on hariduse peamine eesmärk - kas teadmised või tervikliku isiksuse kasvatamine. 3.       3. Kas kõik algab kodust või saab kool samuti lapse iseloomuomadusi kujundada.   Teksti nõutav pikkus on umbes 250 sõna. Head internetiportaali "Mambkid" lugejad. Tahaksin jagaga oma mõtteid teiega "väärtuskasvatuse" konverentsi kohta. Kahjuks, ma käisin natuke hiljem ja ei kuuldunud kõik ettekandeid. Kavas oli 3 ettekande: "Millised iseloomuomadused tagavad õnneliku elu ja ühiskonnas hakkamasaamine", "Mis on hariduse peamine eesmärk - kas teadmised või tervikliku isiksuse kasvatamine". "Kas kõik algab kodust või saab samuti lapse iseloomuomadusi kujundada". Konverentsil osalevad Haridus- ja Teadusministeeriumi esindajad, õpetajad, vanemad ja pärast ettekandeid alustati suured diskussionid. Kõige suurem diskussionid oli teisel ja kolmas teemal. Räägiti uuest õppekavast, kus on praegu kasvatamis aktsent on muutunud ja riigi jaoks on oluline, et lapsed oleks mitte ainult teadmistega, aga samuti aktiivsed kodanikud. Noored õpetajad tahaksid ainult õppetada, sellepärast et nad arvavad, et kasvatamis protsess on vanemade kohustus. Konverentsil räägiti veel, et lapse iseloomuomadusi kujundamiseks peab osalema nii pere kui kool. Sest praegu meie ühiskonnas on väga keeruline situatsioon meie noortega, nendel ei ole tõelised väärtused ja mitte keegi sellega ei tööta. Konverentsil otsustati, et me kõik on vastutavad meie tuleviku (meie noori) eest ja siis me kõik peab muuta meie mõistmine. Alustades tänast me peame rohkem aega olla meie lastega, kool ja pere peab olema partnerid kasvatuse protsessis, sest väärtuskasvatus ei ole ühepäevane protsess. Veel otsustati, et kooli hoolekogud peab rohkem osaleda koolielus ja koolis peab olema rohkem üritusi mis kasvatab väärtusi lastel ja nendes peredes, sest tõelised väärtused peab olema samamoodi nii koolis, kui peres. "Mamkid" - portaal on ka saab osaleda selles protsessis, sest siin me saame räägida mis on väärt ja kuidas me peame kasvatama meie lapsi et meie tulevik on rõõm ja õnnelik.   Sõnu 662