I OSA. KIRJUTAMINE ESIMENE ÜLESANNE Teie ees tabelis on uuringutulemused. Teie ülesanne on neid analüüsida ning teha töökeskkonda sobiv kirjalik kokkuvõte koos omapoolsete kommentaaridega meeste ja naiste keskmisest ajakasutusest päevas. Arvestage sellega, et Teie lugejad tabelit ei näe. Kirjutisele pange kindlasti ka pealkiri. KESKMINE AJAKASUTUS ÖÖPÄEVAS minutites 2009-2010                                          Vallaline         Abielus või vabaabielus Mehed (vanuses 12-65) Isiklik tegevus                                               675                  655 Tasuline töö                                       147                  253 Õppimine                                           83                    4 Majapidamine ja perekond                99                    178 Vabatahtlik töö ja nõupidamised       11                    15 Vaba aeg                                            415                  331   Naised (vanuses 12-65a) Isiklik tegevus                                               672                  659 Tasuline töö                                       162                  201 Õppimine                                           92                    7 Majapidamine ja perekond                152                  288 Vabatahtlik töö ja nõupidamised       10                    14 Vaba aeg                                            350                  268 Allikas: Statistikaamet           Teksti nõutav pikkus on umbes 180 sõna. Lugupeetud lugejad, tahan tutvustada teid ühe uuringu tulemustega. Kahe aasta jooksul olid küsitletud erinevad inimesed vanuses 12. aastast kuni 65. aastani (kui mehed ka naised). Nad vastutasid küsimustele, kuidas nad planeerivad oma päeva ja millega nad tegelevad. Mõned nendest olid vallalised, mõned olid abielus. Uuringu tulemused näitavad meile, et kõige suurem erinevus vastutuses kui palju aega vallalised tegelevad oma hariduse tõstmisega. Kui vallalised mehed, ka naised palju aega õppivad ööpäeva jooksul. Aga inimesed kes omavad pered rohkem tegelevad majapidamiseda ja oma perekonnaga. Analüüsida vastused me saame teha kokkuvõte, on vaja omandada haridust ja erialat enne abielust, selle pärast, et perekonnaseisu muutmisega muutuvad ka prioriteedid. Ka olid huvitavad tulemused vaba aja viibimise kohta, vallalistel mehel on kõige rohkem vaba aega, vallalistel naistel on natuke vähem, aga nimikirja lõppus on naised kes on abielus. Me näeme, et abielu naiste elu see on igapäevane raske töö, kui tööl ka kodus - nad tegelevad majapidamisega kodus ja töötavad nagu mehed ja rohkem kui vallalised naised. Sarnased tulemused me näeme ajakasutuses kui meestel ka naistel vabatahtlikku töö osas vallalised vähem aega tegelevad ühiskonnategevusega, võib olla selle pärast, et poliitikas on perekonnaga inimesed ühiskonna organisatsioonis on ka vallalised tegelevad oma karjäriga aga abielusid oma peredega. Kõige rohkem aega kasutavad vallalised mehed oma isiklikke tegevusele mida näitab kõigele, et hea olla vallalise mehega ja tegeleda oma asjadega, vähem töötada, rohkem õppida, vähem tegelda majapidamisega ja ühiskonnategevusega ja omada vaba ajaga ning teha mida tahan!   TEINE ÜLESANNE Käisite hiljuti VÄÄRTUSKASVATUSE KONVERENTSIL. Teie ülesanne on kirjutada üritusel kuuldust artikkel internetiportaali jaoks. Lisaks üldisele ülevaatele peatuge lähemalt kahel konverentsil käsitletud teemal. 1.       1. Millised iseloomuomadused tagavad õnneliku elu ja ühiskonnas hakkamasaamise. 2.       2. Mis on hariduse peamine eesmärk - kas teadmised või tervikliku isiksuse kasvatamine. 3.       3. Kas kõik algab kodust või saab kool samuti lapse iseloomuomadusi kujundada. Teksti nõutav pikkus on umbes 250 sõna. Kasvatamine - töö või elustiil? Lastekasvatamine - mis see on? Kas see on raske töö või elustiil? Proovime vastata nendele küsimustele. Viimasel ajal on väga populaarne teem "noortel" emal kasvatamine - kes pean tegelema kasvatamisega, kes pean tegelema kasvatamisega, kas perekond või ühiskond. Paljud mõtlevad, et perekond, aga on mõned indiviidumid, kes mõtvvad, et see on lasteaja ja kooli töö. Jah, õpetajad saavad õppitada lugeda, arvutada, kirjutada, aga nad ei saa kontrollida mida teevad lapsed vabal ajal kodus või õues. Sellega tegelevad vanemad, kodust algab lapse iseloomuomadusi kujundamine, esimesest elupäevast! Sünnitusest laps kuulab kuidas suhtlevad vanemad, hiljem ta kopeerib vanemate käitumine ja intanatsioon, ja iga aastaga laps omandab vanemate iseloomustused. Kui vanemad tegelevad oma lapsega, mängivad, jalutavad temaga, siis tulemuses me näeme avatut ja hea inimesi. Aga kui laps näeb sünnitusest konfliktid, keegi ei tegelda tega siis tulemuses on probleemne ja raske inimene. Kõige parem variant kui vanemad ja koditöötajad suhtlevad ja tegelevad lapse kasvatamisega koos! Aga mida me saame öelda kooli rollis laste elus? Mida annab kool? Hea kool annab kõik, kui teadmised, ka hea vabaaja viibimine. Aga esimesel kohal kooli põhitegevus - on teadmiste andmine. Hea haridus annab inimesele võimalus ise otsustada millega ta tahab tegeleda, kellena olla. Kõik algab algkoolis, kus lapsed saavad esimesed teadmised ja oskused, ja iga aastaga nad saavad seda rohkem ja rohkem. Põhikooli lõppus me näeme kes õppis ja kes ei õpinud. Hariduse eesmärk on teadmised, aga tervikliku isiksuse kasvatamine see on vanemate eesmärk. Läbi vaatanud vanemate ja kooli roll lapse elus me näeme et vanematel lapse kasvatamine - see on elu, aga koolitöötajatel - see on raske igapäevane töö.   Sõnu 689