I OSA. KIRJUTAMINE ESIMENE ÜLESANNE Teie ees tabelis on uuringutulemused. Teie ülesanne on neid analüüsida ning teha töökeskkonda sobiv kirjalik kokkuvõte koos omapoolsete kommentaaridega meeste ja naiste keskmisest ajakasutusest päevas. Arvestage sellega, et Teie lugejad tabelit ei näe. Kirjutisele pange kindlasti ka pealkiri. KESKMINE AJAKASUTUS ÖÖPÄEVAS minutites 2009-2010                                          Vallaline         Abielus või vabaabielus Mehed (vanuses 12-65) Isiklik tegevus                                               675                  655 Tasuline töö                                       147                  253 Õppimine                                           83                    4 Majapidamine ja perekond                99                    178 Vabatahtlik töö ja nõupidamised       11                    15 Vaba aeg                                            415                  331   Naised (vanuses 12-65a) Isiklik tegevus                                               672                  659 Tasuline töö                                       162                  201 Õppimine                                           92                    7 Majapidamine ja perekond                152                  288 Vabatahtlik töö ja nõupidamised       10                    14 Vaba aeg                                            350                  268 Allikas: Statistikaamet           Teksti nõutav pikkus on umbes 180 sõna.   Lugupeetud kohaleviibijad! Täna minu ettekande teemaks on "Keskmine ajakasutus ööpäevas minutites". Uuring oli tehtud 2009.-2010 aastal Eesti vabariigis. Uuringut osalised naised (vanuses 12.-65a.) ning mehed (vanuses 12.-65a.). Mõlemad rühmad oli jagatud: vallaline ja abielus või vabaabielus. Käsitluses oli järgmised küsimused: isiku tegevus, tasuline töö, õppimine, majapidamine ja perekond, vabatahtlik töö ja nõupidamised, vaba aeg. Taabelist on näha, et mõlemad rühmad (naised ja mehed) selle küsimuse peale vastasid erinevad. Vallaline mehed ja naised kulutavad aega vähem kui isikud asuvases abielus või vabaabieluses. Praegusel ajal maailmas arvestatakse, et paarid kes elavad peres, elavad parim kui inimesed kes elavad eraldi. Abieluse paarid pudutavad olme probleemid. Muidugi nad rahulikum olmes. Vastupidi, mehed ja naised kes on vallaline rohkem peavad lahendada olme probleemid. Naiteks: toitlustamine ja vaba aega veetmise. Käsitluses see teema, arvan, et abielupaarid on rahulikum nagu tööl nii vabapäeval. Arvatavasti inimesed peavad oma pere. Rõhutan, et see uuringut mis oli tehtud statistikaameti poolt, kajastab täpsem olukord nagu peres nii inimese kes elavad üksani. Ma tahan soovida kõigele hea meel ning palju õnne oma elu. Aitäh teile tähelepanu eest. TEINE ÜLESANNE Käisite hiljuti VÄÄRTUSKASVATUSE KONVERENTSIL. Teie ülesanne on kirjutada üritusel kuuldust artikkel internetiportaali jaoks. Lisaks üldisele ülevaatele peatuge lähemalt kahel konverentsil käsitletud teemal. 1.       1. Millised iseloomuomadused tagavad õnneliku elu ja ühiskonnas hakkamasaamise. 2.       2. Mis on hariduse peamine eesmärk - kas teadmised või tervikliku isiksuse kasvatamine. 3.       3. Kas kõik algab kodust või saab kool samuti lapse iseloomuomadusi kujundada. Teksti nõutav pikkus on umbes 250 sõna. Tere kõigele kes loeb, minu artikkel! Olen ... minu ülesanne - anda Teile ülevaade, mis väga populaarne internetis. Üks teema see on haridus. Käsitluses see teema, võib ütelda, et haridus annab vabaduse. Hariduse inimesed kasutavad kõik võimaluse elust. Nad täpsem teavad, mis on hea ning, mis on paha. Seoses sellega nendel on suur valik, see on kutse, vabaaega veetmise, õppimise. Näiteks mul on kõrgharidus, aga tunnen, et praegusel ajal maailmas kõik tugev muutunud, ning teavet asjakohalt peaaegu ei ole võimatu. Seoses sellega kerkib küsimus: "Mis teha? ". Muidugi on vaja õppima, on vaja minna raamatukogus. Muidugi võib leida vastusid internetist. Mõlemal juhul on vaja õppima. Samuti käsitluses selle teema kerkib küsimus "Kas kõik algab kodust või saab kool samuti lapse iseloomuomadusi kujundada? ". See ei ole lihtne küsimus. Mõned arvavad, et iseloomuomadus kujundab kodust, teised arvavad vastupidi. Aga ma arvan, et lapse iseloomuomadus kujundab mitte koolist või kodust. Vanemad nagu õpetajad kujundavad lapsel iseloomustus. Samuti siin osaleb ka ühiskond, kus ümbritseb lapsi. Aga siin on kaks aspekteid: positiivne ja negatiivne. Kui meie ühiskond on hea siis ja laps kasvab positivseks. Kui laps algab oma elu peres, kus vanemad on joodikud, siis ja laps saab negatiivseks. Lõppetada oma esitlus tahaksin rõhutada et õppima on vaja terve elu. Õpimine on areneb teid. Olen veendunud selles ja ma soovin teile jätkata oma õppimine. Kui te loete minu aruanne, siis te olete tark inimene. Arvan, et need teemad mis täna me käsitlesime annavad oma panus elusse. Aitäh teile tähelepanu eest. Sõnu 609