Viie aasta eest, kui õppisin veel gümnaasiumis, sõitsin oma klassiga Eestisse. Minu gümnaasiumil oli sõprusekool Türis, mis oligi meie sihtkoht. See Türi reis polnud minu esimene reis Eestis, aga mitte kunagi ma seal ei olnud ilma perekonnata käinud. Nüüd oli mul üheksa eakaaslast ja kaks õpetaja kaasas. Arvan, et pingutasin väga.   Esiteks sõitsime rongi ja laevaga Tallinnasse, kust läksime bussiga Türi linna juhtima. Sest et pidime eesti peredes ööbima, ootati juba meid, kui tulime pärile. Üks tüdruk, kelle nimi oli Aveliis, võttis mind vastu. Hetke pärast jätin oma soome sõbrale hüvasti ja siis läksin Aveliisaga tema pere poole. Sellel õhtul ei teinud ma midagi erilist, sest olin väga väsinud. Kui ma sain ainult voodisse minna, suigatasin kohe.   Järgmisel päeval jalutasin Aveliisaga eestlasest kooli. Seal käisin inglise ja vene keele ning bioloogia tunnis. Nii põnev oli see koolipäev! Kuigi ma ei saanud aru eesti keelest, oli tore kuulda kuidas need õpetajad rääkisid nende õpilastega. Koolis sõin ka lõunat, mille pärast kohtusin teiste soomlastega. Kui soome õpetajad tulid kohale, hakkasime üheskoos Järva-Jaani nimisse külla sõitma. Külas käisime ühes sealses klaasitöökodas ja tuletõrjebrigaadimuuseumis. Mäletan, et meie giid oli muuseumi pärast väga uhke.   Kui tulime tagasi Türi, oli kell umbes kuus. Mõtlesin, et nüüd saan rahulikult puhata. Aga meie eesti sõpradel oligi teised plaanitsused: nendel oli vaja diskoteekki minna ja kõigepealt veel teisse linna! See päev oli küll üks kultuuripäev! Veel hilisel õhtul käisime koos oma pererahvadega Raplas tandsimas ja alles öösel jõudsime sealsse koju.   Kolmandal päeval sõitsin koos oma soome sõpradega Paidesse. See oli laupäev ja Aveliis läks meie saatjaks. Paides jalutasime linnas, käisime ühes vanas lossis ja sõime lõunat ühes hubases restoranis, mis meeldis Aveliisale väga.