Milleks korporatiivne identiteet? Identiteet tähendab olemust, seda, kuidas end defineerime. See on segu meie nägemusest iseendast, soovist, millisena tahaksime end näha ning teiste kuvandist meist. Olemuse komponentideks on muu hulgas kahtlemata põhimõtted, väärtushinnangud, harjumused, ka välimus, iseloomuomadused, käitumismallid ning oskused ja teadmised. Organisatsioonide, olgu ta väikeettevõte, MTÜ, riigiasutus või suurkorporatsioon, puhul on samuti. Identiteet ongi see, mis teeb ühest inimesest või organisatsioonist just sellise, nagu ta on ning millisena ka kõrvaltvaatajad teda näevad ja tajuvad. Korporatiivsel ja isiku identiteedil on üks suur erinevus: organisatsiooni identiteeti kujundatakse ja luuakse eesmärgiga aidata teenida ettevõttete kasumit. Siit tulenebki peamine põhjus, milleks on vaja korporatiivset identiteeti - see on oluline vahend raha teenimiseks, viimane on aga ettevõttemajanduse alustala. Meil on infoühiskond, kus teabe hulk ületab oluliselt võime seda vastu võtta ja töödelda. Pidevas suhtlus-situatsioonis tekib palju infomüra, kust välja paista on aina keerulisem. Organisatsioonid võitlevad nii tarbijate ja võimalike partnerite kui ka meedia ja võimuorganite tähelepanu pärast. Nad teavad, et "pildile" pääsemiseks on vaja positiivset kuvandit ning et ettevõtte tegevusel peab olema ka laiem eesmärk kui raha teenimine. Tarbijad ja ka meedia hindavad ideid, mis teeniksid ka üldist ühiskonna huvi. Me kõik ju sooviksime olla osa millestki heast, kuuluda kuhugi gruppi, mis toetab samasid väärtuseid. Korporatiivne identiteet aitab inimestel, kes selles korporatsioonis töötavad, defineerida ka iseend. Enamiku oma ärkveloleku ajast veedame tööl. Töö kaudu saame end tõestada, suhelda, katsetada võimete piire - see kõik mõjutab enesehinnangut, üldist mina-pilti. Töötades positiivse kliimaga, inimestest hoolivas ja innustavas keskkonnas, tunneme end hästi, see aitab meil leida nn oma kohta. Oluline on ka tarbija või ka mõne teise korporatsiooniga kokkupuutuva inimese nägemus sellest ettevõttest ja iseendast. On palju neid, kes defineerivad end läbi kaubamärkide, ettevõtete teenuste ja toodete. Selline enda otsimine läbi ümbritseva maailma torkab hästi silma nt teismeliste puhul. Siinkohal on ettevõtluse seisukohast oluline taibata, et on kasvamas uus, infoühiskonnaga kohanenud põlvkond, kelle teaba selekteerimise võime ja meetod on senisest erinev ning vajab uusi lähenemisnurki. Nemad tajuvad sõnumit ja selle taga peituvaid motiive hetkega ning järgmisel hetkel on nad juba otsustanud. Kuid küsimuse korporatiivse identiteedi vajalikkusest kõrval on oluline ka see, milline see võiks ideaalis olla ning kuidas seda kujundada nii, et oleks tajutav piir äri- ja ühiskondlike huvide vahel. Kõik algab tahtest, algsest ideest eetevõtte loomisel. Kurb, kui esialgsed visioonid esimeste kasuminumbrite ilmudes unustatakse.