Kui õppisin veel gümnaasiumis, jutustasime kahe sõbraga reisimisest ja tuli ilmsiks, et me kõik tahaksime interreiliga reisida. Alguses oli see ainult unistus, aga hiljem hakkasime seda teoks teha. Otsustasime, et me reisiksime kevadel 2009, kohe kirjalikud küpsuseksamite järele.   Vebruaari lõpul ehk üks kuu enne reisile lahkumist teime reisiplaani. Meie reis oleks 12 päeva pikk ja koosneks visiitidest neljasse euroopa linna: Berliini, Prahasse, Krakovisse ja Varsavisse. Broneerisime hotellid/hostellid, ostsime lennupiletid ja Interraili passid ning otsisime teadust linnade vaatamisväärsustest.   Varahommikult 31. 3. sõitsime lennukiga kõigepealt Helsingist Düsseldorfi, sest see oli odavam alternatiiv kui Berliini lendamine. Düsseldorfist läksime otse rongiga Berliini. Rong oli väga hea ja oli tore vaadelda ilust maastikku rongiaknast. Saksamaal oli juba hiliskevad! Rong saabus Ostbahnhof’i, mis asus lähedal meie hostellit. Esimesel päeval jalutasime ümber Berliini idaosa: käisime Alexanderplatzil, teletorni ja punase raekoja juures, Maria kirikus ning ühel kalmistul. Järgmisel päeval traavisime ümber kogu Berliini. Käisime Charlottenburgi lossis, muuseumides ja Brandenburgi värava juures. Jalutasime ka Saksa riigikogu juurde, aga kahjuks meie ei sisse pääsnud, sest oli see kinni just sellel nädalal. Ronisime siis üles Võidusambasse Berliini vaadelma. Päeval käisime veel mitmeid vaatamisväärsusi imestamas, sisseoste tegemas ning risti-rästi U-Bahniga ja S-Bahniga sõitsimas, aga õhtul olin lubanud kohtuda ühe saksa perekonnaga, kelle majas olin elanud kuu jagu 2 aastat varem. Nendega rääkisin ainult saksa keelt. Kolmandel päeval käisime veel vaatamas Berliini müüri - või seda, mis sellest on järel - enne kui hakkasime rongiga Tsehhi poole ja Prahasse sõitma. Rong sõitis läbi Dresdeni ja piki Elbejõeäärt. Maastik oli jälle tõesti uhke!   Aga kui uhke oli Praha! Sõitsime metrooga ebaesteetiliselt raudteejaamalt kesklinna, ning kui taas maapinnale tõusime ja nägime kõik need peened ehitised - see ilu pimestas mu silmi! Ilm oli ka ilus ja soe, umbes 20 kraadi. Mulle meeldib art nouveu -kunstistiil, seetõttu läksime esimeseks Alphonse Mucha muuseumi. Käisime ka vaatamas kõiki kohustuslikke vaatamisväärsusi, näiteks Karli silda, Viituse katedraali, raekoja kella ja John Lennoni seina. Esimisel õhtul vaatasime hotellis televiisorit ja panime tähele, et igal kanaval räägiti Barack Obamast. Me ei saanud hästi aru tsehhi keelest, aga õnneks oli siin ka inglisekeelne kanal. Üllatus oli suur, kui saime teada, et Obama peaks kõnet Praha vanalinnas järgmisel hommikul ja kõik inimised oli teretulnud seda kuulma! Me ka tahtsime tingimata minna kuulma Obamat, aga kahjuks magasime sisse hommikul ega meil olnud enam piisavalt aega, vanalinna sõitada. Peale selle oli vanalinna platsi kindlasti juba viimase kohani täis. Vaatasime Obama kõne siiski otsestriimina arvutil. Kuigi Obama ei oleks olnud meiega üheaegaselt samas linnas, oli Praha meie reisi haripunkt, (vähemästi mul) sest see oli nii ilus ja hurmav kõskeuroopa linn. Prahas ostsin Krtek mänguasja kingistuseks oma õele. Krtek on tsehhi lasteprogramm ja õega oleme mõlemad suured Krtek fännid.   Kui olime kolm päeva Prahas veenud, suundusime öörongiga Poola poole. Hommikul saabusime Krakova raudteejaama, kus meid ootas meie sõber Magda. Ta on pärit Poolast, aga elas Soomes tema kogu lapseea. Ta töötaks meie giidina Krakovis ja Varsavvis. Magdast oli palju abi, sest poolakased ei oskanud rääkida palju inglise keelt. Krakovis jalutasime vanaslinnas, Waweli linnamäel ja turul. Teisel päeval kontsentreerusime süngesele ajaloole: läksime Auschwitzi koonduslaagrisse. Auschwitz oli väga mõjuv koht. Visiit pani mind mõtlema, et kuidas võibgi inimene nii julm teise inimese vastu olla! Juhuslikult nägime seal ka, kui rühm koonduslaagri ellujäänud tõi lilli "surmamüüri" ette. Kolmandel päeval külastasime veel Wieliczka soolakaevanduses, siis läksime Poola pealinna ehk Varssavisse. Seal lonkisime kesklinna ja vanalinna peal. Varssavi oli imelik linn, sest selle kesklinnas kasvas juba palm! Sest oli lihavõttepüha, nägime ühel õhtul suure piduliku rongkäigu. Viimasel päeval Varssavis käime kuninglikus pargis ja jõusime veel saada trahvid piletita sõitmise eest enne kui läksime tagasi Soome.   Selline oli meie seiklus Euroopas. Reis läks üle ootuste hästi, ja tahaksime ka kõig üheskoos veel vähemalt korra Euroopas reisida. Või võib-olla lähemegi rongiga läbi Siberi Aasia poole!