Kaks aastat tagasi ma töötasin suvel kohalikus ajalehes Euras ja minul oli ainult kuus päeva suvepuhkust. Onni need päevad oli samaaegaselt minu mehe suvepuhkusega. Me läksime reisile Põhja-Norra, aga käisime ka Põhja-Rootsis ja Põhja-Soomes.   Lähime reisile teisipäeval kell kaks õhtupoolikul. Sõitsime autoga Eurast Vaasasse. Vaasas sõitsime autoga laevale. See oli RG Line laev ja see läks kell seitse õhtul. Reisisime laeval Rootsi poolel. Laeva oli Umeå linna rannas kell kümme õhtul. Ma ütlesin, et minu meelest oleks hea ööbida Umeås aga minu mees tahtis veel hetkeks tee peale. Siis me läksime veel õhtul hilja sõitma Rootsi läbi Norra poole. Tee oli väga rahulik ja vaikne. Me nägime enam loomi kui autoid: tee peal nägime palju linde, kolm põtra, kolm jänest ja ühe rebase. Maastikud oli nii ilusad ja mägised, et me sõitsime kohale Norrani. Me olime Norras, Mo-i-Rana linnas kell viis hommikul.   Ööbisime (või "hommikubisime") Mo-i-Ranas ja kolmapäeva keskpäeval läksime sõitma põhja poole. Sõitsime mäestikus ja teed oli väikesed ja maastikud oli tõesti ilusad. Kell kolm õhtupoolikul oli paus. Rondisime ühe mäe peale ja söime lõunasöökiks võileipi seal korgel. See oli nii korgel, et seal oli lund juulis. Sõitsime kolmapäeval Narvikini. Seal ööbisime väikesel kämpingil. Me ei tahtnud süüa õhtusööki seal. Siis me läksime metsa sööma. Metsas oli tore süüa aga seal oli paju sääske.   Neljapäeva hommikul läksime Alta poole sõitma. Astusime Kilpisjärvest läbi. Soome poolel oli tore käia, sest seal oli hea käia kaupluses. Norras on roog väga hinnalist. Sel päeval sõitsime Altani. Tee peal oli sel päeval kõige ilusamat maastikud. Nägime fjorde ja kõige kõrgema koha meie reisil. See oli Gildetuni tundur. Selle peal oli kohvik ja me käisime siin.   Reede hommikul läksime sõitma Soome poole. Peatusime veel ühe Norra joe rannale kalastama. Me ei saanud kala aga see oli sellest hoolimata huvitav tegevus. Soome poolel käisime kohvil Nuorgamis ja sõitsime Inarisse. Seal ööbisime ilusas väikeses suvilas järve ääres. Käisime ka Inarijärves ujumas. Ma tahtsin ujuma ka jäämeresse Altas aga minu mees ei päästanud mind. Jäämere vesi oli liiga külm.   Laupäeval sõitsime Kittilässe Levi tunduri äärde. Seal käisime restoraanis ja ööbisime hotellis. Pühapäeval läksime koju sõitma aga 700 km pärast meie auto läks rikki. Onni me olime Tampere kohal ja ööbisime minu üliõpilaskorteris. Hommikul käisime autoga parandustöökojas Pispalas ja läksime koju. Parandustöökoja töömees imestas et olime sõitnud üle 4000 km kuues päevas.   Olime kodus Euras kell 11 esmaspäeval. Kell 12 ma läksin juba tööle.