Maagaasi tootmine ja kasutamine maailmas on plahvatuslikult kasvanud, vedelgaas (LNG) on maailma gaasikaubanduses jõudnud kolmandikuni. Baltimaade-Soome regionaalse vedelgaasi terminali rajamine on aga umbe jooksnud kas oskamatu asjaajamise või koostööst loobumise pärast. Iga maa ajab asja omaette. Nii on Läänemere äärde tekkinud kohalikud LNG terminalid Poola ja Leetu, terminale plaanitakse Rootsi. Viimati sai teatavaks nelja terminali kavandamine Soome kaldajoonele, neist äsjase uudisena sealhulgas ka Hamina-Kotkas. Selleks eraldab riik ettevõtetele ehitustoetust 92,8 miljoni euro ulatuses, lisanduvad toetused riikliku gaasivõrgustiku laiendamiseks. Läti varustuskindlus rajaneb regiooni ainsal suurel maa-alusel gaasihoidlal, kuhu ka naabermaade gaasifirmad püüavad oma varu salvestada, võimalikult ka Soome, muidugi vaid juhul, kui saab teoks gaasitoru üle Soome lahe. Eestis asjad kipuvad sumbuma, vaid Alexela on kaugeleulatuvalt ette valmistanud gaasiterminali rajamise Paldiskisse. Ilma riigi toetuseta võib seegi võimalus liiva joosta. Ükskõiksusega riigi varustuskindluses gaasiga ei saa nõustuda. Gaas on kõige paindlikum, efektiivsem ja keskkonnasõbralikem katlakütus, mis võimaldab ka äkkvajadusel kiiresti asendada teisi kütuseid. Gaasi kasutamine tõotab suuri muutusi ka mootorkütuste turul.