Euroopa Liidu ja rahvusvahelise merendusorganisatsiooni nõuete kohaselt ei tohi alates tuleva aasta 1. jaanuarist Euroopa sisemerel (Põhjameri, Läänemeri ja Inglise kanal) sõitvate laevade kütuse põlemisjäägi väävlisisaldus ületada 0,1 mahuprotsenti. Keskkonnakaitsjad on saavutanud järjekordse võidu. Väävliühendid ohustavad inimeste tervist ning vähendavad merevee hapnikusisaldust ja sellega kalade populatsioone. Direktiivi täitmiseks on mitu tehnilist võimalust, nagu väga puhta ja kalli diislikütuse kasutamine senise raske kütuse asemel, veeldatud maagaasi (LNG) või heitgaaside puhastussüsteemide kasutamine, seniste mootorite väljavahetamine või ümberseadistamine. Kõik need meetmed suurendavad reisi- ja kaubaveo hindu. Suvel (EPL, 23. 07. 2014) näitasid Tallinki arvutused, et laevapiletite ja kaubaveo hinnad võivad tõusta paarkümmend protsenti. Nüüd on 2015. aasta piletite hinnad nähtaval Tallinki koduleheküljel. Kui lõppeval aastal maksis Tallinna-Helsingi pilet keskmiselt 24 eurot, siis uuest aastast tõuseb see 37 euroni ehk 54 protsendi võrra. Lennupiletite hinnad jäävad loodetavasti kaks korda kallimaks. Kindlasti tõusevad ka kaubaveo hinnad. Värske uuringu kohaselt suureneksid väävlidirektiivist tulenevalt soomlaste kulutused meritsi kulgevatele kaubavedudele hinnanguliselt 600 miljoni euro võrra aastas. See sunnib kaubasaatjaid ja -saajaid valima mere-, auto- ja raudteetranspordi vahel. AECOMi uuringu alusel võib Soome 80-miljonilisest aastasest meritsi kulgevast väliskaubaveost 10-12 protsenti suunduda Euroopasse Muuga sadama ja Rail Balticu kaudu. See aitaks Balti riikidel kanda Rail Balticu ekspluatatsioonikulusid. Kui kunagi peaks valmima Helsingi-Tallinna raudteetunnel, suureneks Rail Balticu kaudu käiv Soome-põhine kauba- ja reisijatevedu veelgi. Tunneli rajamise reaalsust selgitava eeltasuvusuuringu tulemused avaldatakse tuleva aasta veebruaris.