Üksikemade vaesus tuleneb sageli sellest, et pärast lahkuminekut jätab teine vanem ühiste laste ülalpidamise kohustuse täitmata. Pean üksikemade vaesusriski vähendamist väga oluliseks, see aitab tublisti kaasa soolise võrdsuse edendamisele ühiskonnas, naistele ja nende lastele turvalise ning stabiilse elukeskkonna loomisele ja laste võimete igakülgsele arendamisele. Valdkonna pikaajaline eiramine otsustajatetasandil peegeldab paljuski meie valitsevaid hoiakuid - väärtusi, eetikat ja inimõigusi rakendatakse valikuliselt. Üksikvanemate vaesuse skaalal on Eesti näitajad ühed kehvemad Euroopas: mõne aasta tagused andmed näitavad, et üle poolte üksikemadest ja pisut üle 40 protsendi üksikisadest elas vaesusriskis. Naised on vaesed töötuse, viletsate töökohtade, ebavõrdse ja halva palga, kesiste toetuste, teenuste puudumise ja madalate pensionide pärast. Samuti seetõttu, et lahutus ja pereliikmete surm mõjutavad neid rohkem. Naiste vaesuse ja laste vaesuse vahele võib panna võrdusmärgi. Praxise analüüsis tuuakse esile, et üksikemade vaesusriski suurendab oluliselt ka Eestis valitsev sooline palgalõhe. 2013. aasta oktoobris oli naispalgatöötajate brutotunnitasu 24,8 protsendi väiksem kui meestel. Lapsevanemate hulgas on sooline palgalõhe suurem kui lasteta töötajate seas. Palgalõhe on suurim vanuses 25-45 aastat, mil pere loomine ja laste kasvatamine on tõenäoliseim. Üksi last või lapsi kasvatavale vanemale langeb peale majandusliku vastutuse ka topeltkoormus laste eest üksi hoolitsemise näol, mis omakorda vähendab üksikvanema võimalusi tööjõuturul, valikuid elukoha vahetamisel, välismaal töötamist jmt. Perekonnaseaduse järgi on mõlemal lapsevanemal võrdne kohustus oma lapsi ülal pidada, mida kahjuks sageli üks vanematest Eestis ei täida. Ligi aasta tagasi sai ajakirjandusest lugeda, et Euroopa Inimõiguste Kohus on võtnud menetlusse ühe Eesti kodaniku avalduse, mille järgi on rikutud tema inimõigusi, kuna tema lapse elatisraha kohtumenetlus ja täitemenetlus on kokku kestnud juba üle kümne aasta. Kohtutäiturite täitemenetluses on üle 12 000 elatisraha asja. Riigi senised meetmed ei ole olnud piisavad, elatisabi on võimalik saada lühiajaliselt, sotsiaaltoetusi on võimalik taotleda kohalikult omavalitsuselt ainult siis, kui üksikvanema sissetulek on langenud alla toimetulekupiiri, kohtu- ja täitemenetlustes on juriidilisi kitsaskohti, mis pikendavad sageli elatise väljamõistmise ja kättesaamise protsessi. Oma laste ülalpidamiskohustuse täitmata jätmisel ei ole seni Eestis olnud tõsiseltvõetavaid ja pikaajalisi tagajärgi, mis on sellise käitumise ühiskonnas kahjuks normiks muutnud. Üksikemade vaesus(risk) on suur, emade vaesus võrdub laste vaesusega ja vaesus toob kaasa selgeid piiranguid laste igapäevaelu arenguvajadustele - see piirab nende osalemist huviringides, ei võimalda käia trennis jmt. Kui iga teine üksikema on vaesusriskis, võib sellest teha järelduse, et küsimus ei ole enam vaba aja veetmise võimaluste piiratuses, vaid tegemist on pigem juba elementaarse igapäevaeluks vajaliku toidu ja riiete nappusega, pideva majandusliku kitsikusega. Ühiskonna ja riigi tasandil on nii eetika kui ka moraali seisukohalt lubamatu sellisest igapäevaelu olelusvõitlusest möödavaatamine, sest see kahjustab oluliselt eelkõige naiste ja laste õigust väärikale ja turvalisele elule - Eesti väikese sündimuse puhul peaks iga laps olema ühiskonnale väärtus.