I OSA. KIRJUTAMINE ESIMENE ÜLESANNE Kujutage ette, et leidsite internetist alljärgneva koolituspakkumise:   PERSONALI ARENDUSKESKUS Tallinn, Rävala pst 8 Konfliktid ettevõttes ja nende lahendused 7.-8. juuni 2010 Teemad: - Konfliktide tekkimine - Erinevad suhtlemisstiilid - Oskus mõista teisi Registreerumine: alates 31. maist info@personal. ee Kahele ja enamale osavõtjale hinnasoodustus - 10%.   Te soovite sellele koolitusele minna koos kolleegiga. Kirjutage talle meil, milles -          - tutvustage lühidalt koolitust; -          - tehke ettepanek koolitusel osaleda; -          - selgitage, miks on koolitusel osalemine teie tööks vajalik. Teksti nõutav pikkus on umbes 140 sõna.   Tere Misha! Olen internetist leidnud väga huvitava koolituspakkumise. Kuna kogu aeg arutleme sinuga seda, et meie töökollektiivis tihti tekkivad konfliktid, arvan et selle koolitus soobib meile hästi. Koolituse nimetus "Konfliktid ettevõttes ja nende lahendused". Koolituse aeg on ka väga soobiv. Juuni alguses meil on suhteliselt väike töökorrmus. Ja sellel juhul, kui me osaleme kahekesi, kursihind on 10% odavam. (Tegelikult ei saanud aru kui paju koolitus maksab, aga ei usu et see on väga kallis). Loodame et meie ettevõte maksab meie eest. Arvan et teemad on väga huvitavad. Kõige pealt kursuse käigus me saime teada miks konfliktid üldse töö kõrval tekkivad. Võib olla me võiksime elada ilma konfliktideta? Oleks hea! Aga igal juhul me võiksime konflikte lahendata. Kursuse käigus räägitakse erinevatest suhtlemistillidest. Võime valida mida meile soobib. Koolituse lõppus meile pakutakse oskust teisi mõista. Olen kindel et see kasulik ka isikliku elus. Täpsemat info võib leida siit: info@personal. ee. Kui olen nõus minu ettepanekuga anna teada täna päeva jooksul, ja mina registreerun. Head päeva! TEINE ÜLESANNE Tutvuge Haigekassa ja Sotsiaalministeeriumi korraldatud uuringu "Elanike hinnang arstiabile ja tervisele 2009" tulemustega. Kust sooviksite saada infot haiguste ennetamise ja tervise kohta? (Võite valida mitu vastust.) Vastanuid kokku 1500.                                                                               % Televisioonist ja raadiost                                           34 Internetist (otsingumootor)                                       31 Ajalehtedest ja ajakirjadest                                         28 Perearstilt saadavatest brošüüridest                            20 Haiglast saadavatest brošüüridest                               7 Haigekassa / Sotsiaalministeeriumi kodulehelt              4 http://www. sm. ee/fileadmin/meedia/Dokumendid/Tervisevaldkond/Uuringud_ja_analuusid/Patsiendi_rahulolu_uuring_2009. pdf Koostage tekst, milles -          - tehke küsitluse tulemustest kokkuvõte; -          - arutlege, miks eelistatakse tervishoiu kohta infot saada meediast; -          - kirjutage, kust leiate ise tervishoidu puudutavat infot. Teksti nõutav pikkus on umbes 180 sõna.   Kust inimesed eelistavad tervishoiu kohta infot saada?  Haigekassa ja Sotsiaalministeerium korraldasid eelmisel aastal uuringu "Elanike hinnang arstiabile ja tervisele 2009". Selle uuringu tulemused on avaldatud ja asuvad siin (interneti adress). Uuringus osales 1500 inimest. Analüüsimiseks antud tabelist me võime aru saada kuidas inimesed eelistavad tervishoiu kohta infot saada. Uurimises on pakutud valimiseks 6 varianti. Üllatuslik, et kõige populaarsemad allikad on meedia kanaalid - neid eelistavad umbes 95% inimestest. Nendest üks kolmandik eelistab infot saada televisioonist ja raadiost, ümbes üks kolmandik saab infot internetist ja üks kolmandik saab infot ajalehtedest. Ainult üks viiendik inimestest usaldab arste. Üsna vähe inimesi loeb brošüüre ja Haigekassa ja Sotsiaalministeeriumi kodulehte. See on väga imelik ja räägib sellest et arstidel lihtsalt pole aega patsientidega rääkida suure koormuse tõttu. Minu käitumine on samasugune. Kui mul on midagi valutab, eelkõige ma otsin infot selle haiguse kohta internetist. (Interneti abiga ma võin isegi oma vere analüüse hinnata). Pärast seda ma lähen arsti juurde. Arstile visiit on vaja liiga kaua odata, ja see võib ka põhjusega olla selleks, miks inimesed eelistavad tervishoiu kohta infot saada meediast. Loodame, et kui arstid hakkavad töötama väiksema koormusega, siis nendel on rohkem aega patsientiidega rääkida. Usun et see aeg tuleb varsti. Aga samal ajal internet on ka väga hea allikas kust saab infot saada. Eriti see soobib noortele. Nende jaoks on mugavam midagi internetist lugeda, kui inimestega rääkida. Ja see informatsiooni kanal peab olema ka edasi see, et inimesed kasuvad seda väga tihti räägib sellest, ei internet Eestis on väga levinud - oleme Euroopas kolmandal kohal. Sõnu 591