Punktid: Kuulamine 17 Lugemine 7 Kirjutamine 3 Kirjutamine Esimene osa. Saar Poll on uurinud Eesti inimeste arvamust Euroopa Liiduga ühinemise kohta. Tutvuge diagrammidel esitatud andmetega (diagrammid näitavad protsenti küsitletuist). Kuidas suhtusid Eesti elanikud Euroopa Liiduga ühinemisesse 1997. aasta novembris ja aasta hiljem. Kirjeldage, kuidas suhtumine aasta jooksul muutus. Kuidas Teie vastaksite sellele küsimusele? Põhjendage oma seisukohta. Kirja nõutav pikkus on u 130 - 150 sõna. Selles juhendis te saate teada mida arvasid Eesti elanikud Euroopa Liiduga ühinemise kohta 1997 aastal ja 1998 aastal. Novembris 1997 aastal, kõige rohkem elaniku 36% olid Euroopa Liiduga ühinemisega poolt. Novembris 1998 aastal aga juba palju vähem, ainult 27%, olid Euroopa Liiduga ühinemisega poolt. Novembris 1997 a. vastu olid 13% elaniku olid vastu. Sel ajal novembril 1997 aastal 2,5% elaniku ei teadnud mida nad otsustavad. Aasta hiljem elaniku arv kes ei teadnud mida teha suurenes. Ja novembril 1998 aastal ei teadnud mida teha juba 4% elaniku. Novembril 1997 a. neid elaniku, kes ei läheks hääletama oli 12,5%. Aasta hiljem see tulemus jäi samasuguseks. Novembril 1997 aastal 35% elaniku veel polnud otsustanud kuidas hääletada. Aasta hiljem samutti 35% elaniku polnud otsustanud kuidas hääletada. Sellest on näha et paljud elanikud polnud veel otsustanud mis teha, kas minna Euroopa Liidu või mitte. Novembril 1997 suurim protsent elaniku oli nõus Euroopa Liiduga ühinemisega. Aasta hiljem see arv väga langes. Teine osa. Te olete oma asutuse atesteerimiskomisjoni liige. Koostage ühe kolleegi iseloomustus, keda Teie komisjonil atesteerida tuleb. Kirjeldage atesteeritava kolleegi haridusteed, töökogemust, oskusi (sh keelteoskus, arvuti kasutamise oskus), töövõimet ja isikuomadusi. Andke hinnang tema senisele tööle. Teksti nõutav pikkus on u 200 - 250 sõna. Minu korval istub üks noor mees, tema nimi on Roman. Ta elab Narvas ja tuli sealt eesti keelteoskuse eksami soritama. Ta õpib Narva Humanitaargümnaasiumis. Ta on kümnenda klassi õpilane. Mina õpin temaga ühes koolis ja elan ühes majas. Roma õpib koolis väga hästi, tal on ainultneljad ja viied. Roman on kuueteist aastane ning ta lõpetas põhikooli. Praegu ta õpib gümnaasiumis. Pärast gümnaasiumi lõpetamist ta kavatseb ülikooli sisseastuda, et menedžeriks saada. Tema aarus talle see elukutse väga sobib, sest menedžer peab oskama töötada arvutiga. Tal kodus on juba mitu aastat arvuti, millega ta igapäev töötab. Ainult ta veel täpselt ei tea millisse Ülikooli ta astub Tallinna või Tartu Ülikooli. Romal on väga hea iseloom. Ta on töökas, südamlik, kaasatundlik. Roma väga hästi valdab Engliš keelt. Ta käis isegi mitu korda Engliš keele laagris, mis oli Venemaal suvel Peterburi lähedal. Romal ja minul on üks omavaheline hobi. Kõige rohkem me armastame sõita ratastega. Ja mite ainult suvel. Kevadel ja sügisel ja isegi talvel. Minu arust oskab Roma Eesti keelt piisavalt et keelteoskusi eksami soritada. Eesti keeleoskusi eksami ta tahab soritada väga. Selle jaoks ta terve kuu, iga päeval mitu tundi harjutas, tegi erinevad ülesanneid. Mina soovin talle edu ja kõik head. Sõnu 468