Punktid: Kuulamine 6 Lugemine 11 Kirjutamine 16 Kirjutamine Esimene osa. Saar Poll on uurinud Eesti inimeste arvamust Euroopa Liiduga ühinemise kohta. Tutvuge diagrammidel esitatud andmetega (diagrammid näitavad protsenti küsitletuist). Kuidas suhtusid Eesti elanikud Euroopa Liiduga ühinemisesse 1997. aasta novembris ja aasta hiljem. Kirjeldage, kuidas suhtumine aasta jooksul muutus. Kuidas Teie vastaksite sellele küsimusele? Põhjendage oma seisukohta. Kirja nõutav pikkus on u 130 - 150 sõna. Tuntud teadlane Saar Poll on uurinud Eesti arvamust Euroopa Liiduga ühinemise kohta. Toimus küsitletus. Natuke hiljem ilmusid diagrammid andmetega kuidas suhtusid Eesti elanikud Euroopa Liiduga ühinemisesse novembris 1977. a. ja aasta hiljem novembris 1998. a. Tulemused olid järgmised: Novembris 1997. a. Euroopa Liiduga ühinemisesse poolt hääletasid 36% elanikke, vastu olid 13%, "ei tea" ütlesid umbes 3%, üldse ei läinud hääletama 14%, olid ka need, kes veel ei otsustanud - neid oli 35%. Aasta hiljem novembris 1998. a oli juba teine pilt. Inimeste arvamused on muutunud. Vähenes protsent neid inimesi, kes varem hääletasid Euroopa Liiduga ühinemisse poolt. Praegu oli ainult 27%. Vastu oli umbes samasugune protsent (14% 13% asemele), aga "ei tea" ütlesid juba 4% (3% asemele), ei läinud hääletama 14% ja pole otsustanud jälle 35%. Mida võib öelda? Miks vähenes protsent neid inimesi, kes unistasid Euroopa Liiduga ühineda? See on raske küsimus. Asi on selles, et Euroopa Liiduga ühinemine on seotud nii poliitikaga kui ökonomiga. Küsimuse lahendamine, või raske probleemi lahendamine nõuab vastutavust. Suurt vastutavust. Esiteks on vaja taluda negatiivseid probleeme. Praegu neid on väga palju meie elus: ökonomika ei arene, töötude protsent suureneb, riigis on palju narkomaane noorikute hulgast, eesti töödangu kvaliteet ei vasta veel Euroopa Liidu kvaliteeti, viimaks kodakondsuse küsimus ja kindlasti riigikeele küsimus. Kõik inimesed saavad aru, et Euroopas inimesed elavad palju parem, kui Eestis. Absoluutselt kõik inimesed tahavad elada nagu Euroopas, unistavad sellest. Aga Euroopa võtab meid ainult sel juhul, kui kõik läheb paremaks. Ainult sel juhul. Igal inimesel on oma õigused. Peamine asi on see, et liitumine Euroopaga maksab palju. Kust raha võtta? Kui liitumisreferendum toimuks homme Eesti elanikud hääletaksid minu arvates nii: veel vähenes protsent neid inimesi kes varem tahtsid liituda. Teine osa. Te olete oma asutuse atesteerimiskomisjoni liige. Koostage ühe kolleegi iseloomustus, keda Teie komisjonil atesteerida tuleb. Kirjeldage atesteeritava kolleegi haridusteed, töökogemust, oskusi (sh keelteoskus, arvuti kasutamise oskus), töövõimet ja isikuomadusi. Andke hinnang tema senisele tööle. Teksti nõutav pikkus on u 200 - 250 sõna. Maire Kase iseloomustus Haridustee. Pärast kooli lõpetamist kohe astus Tallinna Pedagoogikaülikooli inglise filoloogia teaduskonda. Instituudis oli väga aktiinve, võttis osa tudengite uurimistööst, mis oli pühendatud inglise keele õppetamismetoodikale. Sai palju kiituskirju. Peale selle täiendas end töötades giidina ühes turismifirmas. Pärast instituuti oli suunatud tööle Kohtla-Järve Slaavi Günmaasiumisse, kus töötas inglise keele õpetajana 6 aastat, on saanud suur töökogemus. Maire Kase töö positiivsed jooned. Koolielu nõuab armastust oma aine ja lapse poole. Maire armastab lapsi ja koolielu. See on andekas kaasaegne õpetaja, kes oskab arvuti kasutada, ja kasutab neid oma tunni jooksul, valmistab ise palju abimaterjaale, koostab ise lugemistekste, kirjutab luuletusi, valmistab lastega igasuguseid üritusi, toimetab oma koolis inglisekeelseid ajalehti ja ajakirju. Temal on rikkalikud töövõimed. Peale selle ta tunneb hästi kuidas tõsta huvi inglise keele kohta. Ja tema õpilased jumaldavad inlise keelt. (Küsitluse järgi see on nende lemmikaine). Isikuomadused. Iseloomult ta on rahulik, paindlik, heasüdamlik, aus, range, korralik, vastutav, ettevaatlik, asjalik, iseseisev, tähelepanelik. Iga aasta täiendab end kursustel. Kõik, mis on uudis inglise keele õppetamismetoodikal kasutatakse kohe tunnis. Teised inglise keele õpetajad külastavad tema tunde, iga tund on võrratu omapärane, huvitav, annab motivatsiooni edasi õppida inglise keelt. Maire töötab ka vanematega. Vanemad aitavad teda: külastavad tunde, kus võib näha, missugused raskused on lastel, õpetaja annab nõu kuidas neid taluda. Sõnu 600