Punktid: Kuulamine 15 Lugemine 19 Kirjutamine 12 Kirjutamine Esimene osa. Saar Poll on uurinud Eesti inimeste arvamust Euroopa Liiduga ühinemise kohta. Tutvuge diagrammidel esitatud andmetega (diagrammid näitavad protsenti küsitletuist). Kuidas suhtusid Eesti elanikud Euroopa Liiduga ühinemisesse 1997. aasta novembris ja aasta hiljem. Kirjeldage, kuidas suhtumine aasta jooksul muutus. Kuidas Teie vastaksite sellele küsimusele? Põhjendage oma seisukohta. Kirja nõutav pikkus on u 130 - 150 sõna. 1997. aastal Euroopa Liiduga ühinemisesse poolt oli umbes 36 protsenti Eesti elanikke, aga vastu oli umbes 13,5 protsenti inimest. 1998. aastal - poolt oli juba 27 protsenti Eesti elanikke. Aastaga see arv vähenes umbes üheksaks protsendiks, aga arv vastu - natukene suurenes. Umbes üheks protsendiks. Suurenes ka arv neid inimesi, kes ei tea, kas on vaja üheneda Euroopa Liiduga või ei. Arv neid, kes ei läheks hääletama ja neid kes pole veel otsustanud on stabiilne ja pole aastaga muutunud. Inimeste arvamus pole veel lõplik. Inimesed mõtlevad, kaaluvad kõik "jah" või "ei" Euroopa Liidu kohta. Kui liitumisreferendum toimuks homme, minu meelest Eesti elanikud hääletaksid nii nagu on 1998. aasta diagrammil. Aastaga ei ole meie riigis muutunud midagi selles küsimuses. Mina ei oska vastata küsimusele: "Kas on vaja Euroopa Liiduga ühinemisest või ei ole vaja? " Sellele küsimusele peab põhjendama aega, aga mul võtab palju aega minu töö. Mind ei huvita poliitika, ma vähe loen ajalehti, sest lihtsalt ei ole aega. Teine osa. Te olete oma asutuse atesteerimiskomisjoni liige. Koostage ühe kolleegi iseloomustus, keda Teie komisjonil atesteerida tuleb. Kirjeldage atesteeritava kolleegi haridusteed, töökogemust, oskusi (sh keelteoskus, arvuti kasutamise oskus), töövõimet ja isikuomadusi. Andke hinnang tema senisele tööle. Teksti nõutav pikkus on u 200 - 250 sõna. Mina olen õpetaja ja töötan koolis. Ma kirjeldan oma kolleegi-õpetajat.     Minu kolleeg näitab häid tulemusi juba lapsepõlvest. Ta juba 7-aastane kirjutas luuletusi. 1987. aastal ta lõpetas keskkooli kuldsa medaliga. 1987. aastal ta astus Tartu Ülikooli matemaatika teaduskonda. Õppimine läks edukalt. Vaatamatu sellele, et õppimine oli eesti keeles,  aga Irina õppis enne vene koolis, ta lõpetas ülikooli punase diplomiga. Viie aasta jooksul Irina ise õppis eesti keelt selgelt. Nüüd ta saab vabalt rääkida, kirjutada ja vestelda eesti keeles. Ta iseseisvalt õppis ära inglise keelt ja vabalt võib suhelda ka selles keeles. Praegu me koos töötame ühes koolis Irina on matemaatika õpetaja ja viienda klassi klassijuhataja. Lapsed teda väga armastavad ja austavad. Irina väga hästi suhtub lastesse. Ta ise on väga uudishimulik, tark, lahke, usin ja hell inimene. Kui Irina alustab midagi, siis ta viib seda lõpuni.     Praegu Irina õpib Tallinna Pedagoogika Ülikoolis täiendavatekursustel. Pärast seda lõpetamist Irina saab eesti keele õpetajaks vene koolis. Õppida on raske, sest õppimine toimub laupäeviti ja pühapäeviti. Poleju kerge tänapäeval töötada ja õppida. Irina ei noruta pead, ta läheb edasi.     Irina oskab väga hästi arvutit kasutada. Eelmisel aastal ta lõpetas arvutikursuseid.     Irinal on väga suured töövõimed. Ta alati tuleb appi kui tema kolleeg või õpilane seda vajab, ta kunagi ei ütle ära. Välja seda, et tal on klass ja suur töökoormus, ta on võimeline veel korraldata koolis pidusid.     Peale seda, et Irina on väga hea õpetaja, klassijuhataja, ta on veel väga hea sõber. Sõnu 507