Punktid: Kuulamine 14 Lugemine 11 Kirjutamine Esimene osa. Balti Keskkonnafoorumi ning Kesk- ja Ida-Euroopa Regionaalse Keskkonnakeskuse Eesti esindus korraldasid ühisuuringu, mille eesmärk oli selgitada inimeste keskonna- alaseid teadmisi. Küsitlusele vastas 215 Tallinna ja Kohtla-Järve elanikku. Kirjeldage joonisel esitatud andmete põhjal, kuidas inimesed vastasid ühele uuringu käigus esitatud küsimustest. Kuidas Teie vastaksite sellele küsimusele? Mida Teie teete keskkonna heaks ja mida Teie arvates oleks tarvis teha? Kirja nõutav pikkus on u 130 - 150 sõna.     Balti Keskkonnafoorumi Keskkonnakeskuse Eesti esinds korraldas ühisuuringu, millised keskkonnaprobleemid kõige rohkem mured valmistavad. Kõige rohkem brobleem on õhu saastusega - 20%. Rahuldab energia - ainult 9%.     Tasakaalus on keemiatööstus ja liigne metsaraite, nad mõlemad võttavad 13%. On probleemid joogiveega. 17% elanikku joogivesi ei rahulda. Võiks olla parem.     Läänemere reostatus ka ei ole viimasel kohal. See probleem ei jatnud rahule 16% inimest.     Prügimajandusega võiks olla ka paremini. 12% Tallinna ja Kohtla-Järve elaniku on ädas.     Lõppuks võib öölda, et ekologija ei ole viimane asi, mille peale võib panna silmad kinni, ja kõik teha selle jaok, et see probleem ei lähe veel hullemaks. Teine osa. Teie töökohta tulevad külla välismaa kolleegid. Teil tuleb esineda oma asutust tutvustava ettekandega. Koostage ettekande tekst: andke põhjalik ülevaade töövaldkonnast, kirjeldage viimaste aastate edusamme ja ebaõnnestumisi ning rääkige sellest, mis Teile töös kõige rohkem rõõmu valmistab, millised on probleemid ja kuidas Teie arvates neid lahendada tuleks? Teksti nõutav pikkus on u 200 - 250 sõna.     Olen Eesti posti töötaja, sideoperaator. Tihti käivad meie juures teiste riikidest postkontoritest kolleegid töö tutvumiseks. Meil on mida näidata ja mida võrrelda. Praktiliselt kõik sidejaoskonnad on viidut kompuuteri süsteemiks, mis tegi operaatori töö kergemaks. Eesti Post võib konkureerida ja konkureerib teiste asutustega, kes tegelevad sama sugustega operatsionitega. Plus on selles et, alati konkurendit tõstavad hinnad, meie just anname soodustusi.     Postkontorisse klientid põõrduvad oma muretega ja probleemitega, mida me püüjame lahendata ja rahuldata. On meil ka niigatiivsed pooled.     Ei oska klientidega suhtelda, ei kuula kliendi tähtmist. See eba meeldiv probleem päab meie töölt ültse ära kaduma.     Mõnedel operaatoril riigikee ei ole ka vastaval joonel. Kui inimene on huvitatud oma tööst, ta peab kõik tegeva selle jäok, et mitte kaotada seda tööd.     Eesti Post pakkub jõulugeks ästi suure kaartide valiku, kus võib leida iga maitse järgi meeldiva kaupa.     Garanteerime korrektse ja kiire teenindamine. Sõnu 374