Kontrolltöö eesti kultuuriloost Kes olid tähtsamad esimese rahvusliku ärkamisaja tegelased Sinu meelest? Miks? Vennastekoguduse liikumise panus eestlaste hariduselu edendamisse. Balti erikorra negatiivsed tagajärjed eestlaste kultuuri- ja majanduselule. 1. Minu arvates, tähtsamad tegelased esimese rahvusliku ärkamisaja tegelased olid Johan Voldemar Jannsen, Karl Robert Jakobson, Lydia Koidula ja paljud teised, kes mõjutasid positiivselt Eesti kultuuri. Karl Robert Jakobson oli esimene, kes organiseeris ja läbi viis esimese laulupeo. See oli tõesti tähtis moment eesti rahva tavaelus, sest just sel peol võiks tunda end vabana ja unustada ärgipäeva probleeme. Samuti ka Jannsen tõi midagi erilist tavaelusse, nimelt hakkas ilmuma "Perno Postimees", ajaleht, mis kirjeldas elu, andis häid nõu ja informeeris. Kindlasti peaks mainima, et Jannsen oli ka õpetaja. Hiljem ajaleht vahetas oma nime ja jäi lihtsalt "Postimees". Seda ajalehe loeme me tänapäevani. Jannsen oli ka see, kes asutas Talupoja Selts. Lydia Koidula oli Jakobsoni tütar ja juba selle pärast osales aktiivselt eesti kultuuri elus. Asutas Teatri Seltsi ning korraldas teatri etendusi. Ei tohi ka unustada, et ta oli ka suurepärane luuletaja. Peamine tegelane oli ka Kreuzwald, kes kirjutas tuntuma eesti eepose "Kalevipoeg". Samas oli ka hea arst. Peamine kunsti mees oli Köler, kes õpis ja õpetas Peterburi kunsti, kahjuks võtis ta väikest osa eesti kultuuri loomisest ainult selle pärast, et elas kaugel. 3. Negatiivseteks tagajärjeteks võiks pidada Balti erakorra ajal näiteks seda, et mõisnikel oli piiramatu võim, see tähendas seda, et mõisnikud võiksid teha üks kõik mida oma talupojadega. Samuti oluliseks negatiivseks küljeks võiks nimetada ka seda, et hävitati eesti kultuuri: riided, luule, rahvapärimust. Balti erakord tähendas eesti rahvale õigusliku ja sotsiaalse olukorra halvenemist. Samuti oli vastu eesti usku. 2. Vennastekoguduse liikumise panuseks eestlaste kultuuri ja hariduselu edendamisse oli Seltside organiseerimine ning nendes seltsides nt Õpetajate Seltsis mõeldi välja, kuidas võiks parandada ja paremaks muuta õpetamist ja õpimist.