Kolm aastat tagasi käisin minu poisssõbra Juhoga koos Istanbulis, Türgi kõige suurimas linnas. Olime seal viis päeva ja jõudsime palju kohti näha, aga Istanbul on nii suur linn, et võiksin seal veel mitu korda käia ja alati oleks uusi kohti kus käia.   Elasime vanas linnas väikes hotellis. Seal sõime hommikusööki ja siis lähime jalutama. Jalutasime iga päev mitu kilomeetrit, vähemalt kaheksa. Juba esimesel päeval käisime Sinises mošees, aga pärast seda me ei külastanud nii palju tavalisi turistivaatamisväärsusi, vaid meile rohkem meeldis jalutada ja näha tavalisi maju ja kuidas inimesed võõras linnas elavad.   Võib ütleta, et Istanbulis on kolm ala: uus linn, vana linn ja Aasia pooline. Kõig alad olid väga erillised. Neid ühendasid sillad ja vanast linnasta Aasia poolele sõitsime laevaga. See kestis ainult 15 minutit ja laeva läks iga kümne minutit pärast. Aasiast jalutasime tagasi vanasse linnasse uue linna läbi. Bosporuse üle sõitsime bussiga, ma ei tea kas seal sillal oleks olnud lubatud jalutada.   Inimesed olid Istanbulis sõbralikud, aga kaupmehed ei mulle meeldinud. Nad olid liiga agressiivsed. Üks kord tänaval kaupmees üritas meile müüa parfüümeid. Juho oli juba väga tüdinud kui kogu aega oli keegi kaupmees rääkimas ja ütles soome keeles: -Teises kohas olid odavamad. Ja siis vastas see kaupmees, ka soome keeles! -Mitu palju maksas? -Kolm oli kakskümment liira. -Minult saad nelja samal hinnal! Ja kõig soome keeles, keskel Istanbuli!   Ka mõned kellnerid oskasid natuke soome. Restoranides oli võimalik odaval hinnal süüa, aga turistialal olid hinnad kallimad. Päeval söime ainult natuke ja õhtuti istusime restoranis, iga õhtu erinevas kohas. Õlu seal ei kõigist restaranidest olnud võimalik osta, sest et mõned moslimid ei joo alkoli.   Tahaksin uuesti Istanbulis käia, nii palju jäid nägemata. Arvan, et kõige parem aega seal käia oleks kevad. Me käisime seal oktoobris. Ilm oli hall ja kõle. Inimesed hakkasid soojendama nende maju ja sellepärast oli ilm nii ligane, et oli raske hingata. Aga ei olnud palju turisteid oktoobris!