1. Missugused majanduslikud-kultuurilised tegurid andsid 1970ndatel põhjust Eesti NSVI tunda end NSVL "lähisvälismaana"? 2. L. Laiuse mängufilm "Libahunt" - kas Teie arvates ajaloodokument või ühiskonnakriitika? Miks? 2. Minu arvates ajaloodokument ei saa ta kuskilt otsast olla. Pigem siis ühiskonnakriitika. Jah - ühiskonnakriitika ikka. Sest see film oli selleteemaline, et keegi ei sallinud Tiinat, kuna ta ema oli olnud nõid - seega pidas ühiskond teda samasuguseks. Selles filmis heideti pigem varju ühiskonnale ja selle eelarvamustele, kui peategelasele. Arvan, et L. Laiuse film "Libahunt" püüab meile näidata, kui kriitiliselt suhtub ühiskond nendesse, kes erinevad mingil moel "hallist massist". Tegelikult oli, on ja vist jääbki ühiskonnas valitsema arvamus, et see, kes julgeb erineda, on imeliK, värdjas või hoopiski libahunt. Veel arvan, et filmis mängis suurt rolli ühiskonnakriitika tekkele ka külaelu. Külas elatakse ju nii, et kõik tunnevad kõiki. Ja kui üks inimene midagi arvab, räägib ta seda teistele. Tähtis ei olegi see, kas see jutt on tõsi või mitte - ta hakkab levima. Levides koguvad nad juurde teiste arvamusi ja võib-olla ka põlgust. Lõpuks tuleb välja hoopiski midagi muud, kui alguses oli. Aga ühiskonnale see meeldib - tuua vaheldust kuulujuttudega meie igavasse igapäevaellu. "Libahundiski" avaldas üks inimene oma arvamust ja kogu küla toetas teda.