Missugused majanduslikud-kultuurilised tegurid andsid 1970ndatel põhjust Eesti NSVl tunda end NSVL "lähisvälismaana"? L. Laiuse mängufilm "Libahunt" - kas Teie arvates ajaloodokument või ühiskonnakriitika? Miks? 1) Majanduslikud tegurid: Paljusid kaupu sai osatu järelmaksuga (autod, vaibad, kulmkapid)Näiliselt paranes inimeste majanduslik heaoluMassiliselt hakati ehitama individuaalmaju (kuna korterit ei jõutud järjekorras oodata)Vaadeti Soome tekevisiooni, kust levis läänelik riietusmood, mõtteviis, lääne uudised, filmid saadet. Inimeste maailma tunnetamine ja silmaring oli laiem. Tanu sellele õpiti ka soome keelt. Aktiivselt tegutses Tallinn-Helsinki praami- ja laevaliin. (Georg Ots). Turistidelt saadi väljavahetamise teel välismaist kaupa, kangaid.. Eriti aktiivselt kaubeldi Viru Hotelli juures Tegutses UKU rahvakunsti selt, kelle looming läks peamiselt suviniiridena läände. Kultuurilised tegurid Eesti televisioonis (ETV) oli margata läänelikku kultuuri lapstähtede esinemine laste laulukonkurssedel "Entel-tentel", "Kaks takti ette", mis oli väga uudne ning algul isegi taunitav NSV LiidusEesti teleekraanidel ilmus esimene reklaam. Tegutses "Eesti Raklaamfilm". 1973. aastal ilmus esimene koomiksiraamat. Eesti keelde tuli uus sõna mälumäng. Vaadati ja võeti aktiivselt osa samanimelistest saadetest. Eriti populaarne ja ainulaadne oli saade "Horoskoop", kus enammeeldinud laulu eest sai haaletada, saates stuudiosse postkaarti (esimene interaktiivne mäng)Hakati produteerima ka inimesi harivaid saaпeid nagu igasugused telekoolidNäidati ka tõsielusarju (tänapäeva seebikad9Üsna uudne oli ka II MS sündmusi kajastav mitmest sarjast koosnev Veldo Panti saadete tsükkel "Täna 25 aastat tagasi". Loeti väga palju ajalehti ja raamatuidTegutsesid külalisteatridLastele olid mõeldud Uno Leiesi saated "Tipp ja Täpp" jtSai täheldada ka Eesti multifilmi tihengut "Hullumeelsus"Kinokunstis astusid ette uued tegijad nagu Kaljo Kiisk ja Kaljo Komissarov, Leida Laius "Libahunt" ja "Kõrboja peremees". Need kinokunsti viljelejad olid väga novaatorlikku ideedega väljas. Kogu NSV Liidus loeti rohkem luulet, eestlane keskendus aga proosale. Eriti tolle aja lemmikuteks olid (Mast Troot, J. Kross)Eesti disidentide aktiivne tegevus 2) Arvan, et ei saa väita kindlalt kas ta oli üksnes ajaloodokument või siis puhas ühiskonnakriitika. Minu mõtlen, et kindlasti kuuluvad tolle aja filmid, kõik eranditult, (mis vähegi poliitilisest propagandast vabad) ajaloodokumentide hulka. Filmis on oskuslikult ja tõetruul näidatud 16. saj inimeste riietust, kombeid aga ka suhtumist, hoiakuid ja hirme. Oskuslikult filmis ärakasutatud vanaaegsete muusikariistade kõla tekitab filmile mingi müstilise varjundi. Mina vaadates seda filmi, jälgisin pigem silmaga nähtavat poolt: kostüüme, näitemängu, kombeid. Ainult siis, kui film oli otsas ning ma sain pikemalt asjade üle mõelda, tundus mulle siiski, et tõe poolest selliselt ülesehitatud film sai tollases sotsia ühiskonnas riiuli lina teoseks. Tiina tugev jõuline karakter, püüd olla eelarvamustest vaba ning soov jääda iseendaks polnud kuidagi kooskõlas sotsialistliku realismi nägemusega inimesest. Inimese püüd vastanduda ennast hallile karjainstinktile alluvale massile oli lugu julge ühiskonna kriitika. Lausa väljakutse.