Kontrastiivlingvistika veaanaliiiis Maris Lind EV-51 Uhildumisvead Selles saates votavad osa - millest? . " Need sonad koosnevad naljakat teksti - millest? " Kinos nad on voimalus - kellel? " Filmis raagitakse kolmest ulikooliopilastest- arvsona kolm + ainsus " Filmis on kujutatud kahe inimese toeline armastus -mida? " Kui labi aegade, kui labi igasuguseid muudatusi - esimeses lausepooles on kasutatud oiget kaandevormi, teises pooles on eksitud " Ei ole mingisugust naljaka juttu - eitus + partitiiv " Ma vaatan kanal - vaatama+mida? " Kui vaatate film " Peab olla leidlikkus - ma- ja da-infinitiivi ebaoige kasutus ja lisaks sonatasandi viga (vale sonavalik, adjektiivi milline?asemel on kasutatud substantiivi) " On voimalus oma vigu parandama - ma- ja da-infinitiivi viga " Ta peab koik vastu - millele? vastu pidama Kohakaanete vead " Ei saa kirjutada muud huvitavat selles teemal - samas ka uhildumis- ja hooletusviga " Pildis on kaks tuba " Elutoas paneksin suure vaiba - mitte-eestlased ajavad segamini kohakaanete kusimused kuhu? ja kus? Muud kaandevead " Mida iuhtus edasi? Haaldus- ia ortograafiavead " Teatris mangivad inimeset " Kui sa hakkad kiiresti kanaale vahetama - otsene vene moju " Austata inimesi " Kujutad mottetes midagi omaparast " Viis minuutit - vene keele haaldusparane kirjapilt " Tekisid nende vahel - astmevaheldusviga " Peaksin arvestama koiketega asjatega - ka kaande uhildumisviga " Vanemad on kuulsad proffessorid " Tootab rezisoorina Otsustavad kutsuta oma sobraid = " Minule oudsalt meeldis - konekeele moju Kokku-lahku kirjutamisvead " Uks kord ta saab teada " Koguaeg " Teise Maailma soia ajal " Nii siis Objektivead " Ei lulitanud teleri valja - eituse puhul kasutatakse partitiivivormi " Isa ostis uut telerit " Sunnitab last- eesti keeles kasutatakse lopetatud tegevuse puhul genitiivi vormi Verbivormide valiku vead " Aga ei vaita, et - aga ma ei eita, et " Kui saada autori motteid - selleks, et aru saada autori motteist ' " Kohtub oma esimest armastust " Ma vaimustan Katiava ikka rohkem - mitte-eestlased eksivad kolaliselt sarnaste, aga tahenduselt erinevate sonade valikul. Siin on ka rektsiooniviga. " Ta hakkas olema tugevam ja targem Vormimoodustusvead " Andaksin laenu " Tahaksin ise koetma ruumid - ka verbi uhildumisviga kutta mida? " Pidavad soprust - parem vorm oleks sobrustavad " Kumme aasta parast - kumne " Tunned olid piihendatud - tunded Verbivormide moodustusvead " Kartsin vaadata, aga vaga tahtnud " Isal ei olnud aega ja ta lubas seda teha, kui ta tuli toolt tagasi - kui ta tuleb toolt tagasi, eesti keeles tekitab segadust mineviku ja oleviku vormi paralleelne kasutus uhes lauses kui on mangus tulevikuaspekt. Sonatasandi vead " Ebaonnetu saade - sona-sonaline tolkelaen vene keelest " Teatris on antrakt - vaheaeg, tolkelaen " See votab 1,5 tundi - sonauhendi viga (aega votma) , " Loovus on inimese tin ig mused midagi luua - vale sonavalik (oskus, voime) " Et mitte hulluks saada - sonauhendi viga (hulluks minema) " Kui vaatasin filmi labi - eesti keeles kasutatakse sonauhendit lkbi vaatama teises tahenduses, siin sobiks vaatasin film i tira " Kuidas vois olla nii tugev isik - sonavaliku viga (isiksus) s. h. sonamoodustusvead " Nel-,aialguline sober " Kumbkil neist laheks hasti - kummagil voi molemal Pronoomenivead " See (film) on eluline lugu, ta tabas mind vaga - kasutatud asesona ta elutu nahtuse kohta " Ta ei saa andestada tema petmist- pole kasutatud enesekohast pronoomenit enda Sonajarievead " Alati koos veedavad aega " Toepoolest on see fantastiline film Muud vead " Vaatan televiisorit ja 'oJ i tee - Ajad ei uhildu uhes lauses, lause teises osas ei kasutata esimese isiku poordeloppu. Lisaks verbi uhildumisviga jooma mida? " Kunstid on arvestatud kreativsele inimestele - kaandeviga (kasutatud ainsust ja mitmust koos uhes sonauhendis), tolkelaen inglise keelest (mitte-eestlaste konepruugis on palju anglitsisme), lisaks vene moju arvestatud-moeldud. Materjal on kogutud praktikatundidest vene gumnaasiumi l0. ja l l. klassist. Tegemist on kooli tugevate keeleklassidega, opilased on laialdaste huvidega, suhtlevad tunnis aktiivselt. Kirjalikes toodes esineb grammatika- ja sonavalikuvigu.