I OSA. KIRJUTAMINE ESIMENE ÜLESANNE Teie ees graafikutes on uuringutulemused. Teie ülesanne on neid analüüsida ning teha töökeskkonda sobiv kirjalik kokkuvõte koos omapoolsete kommentaaridega sisse- ja väljarände kohta Eestis. Arvestage sellega, et Teie lugejad graafikut ei näe. Kirjutisele pange kindlasti ka pealkiri. Graafik 1. Sisseränne ja väljaränne 2004.-2009. a Graafik 2. Sisse- ja väljaränne meeste ja naiste seas 2004.-2009. a Teksti nõutav pikkus on umbes 180 sõna. Millest sõltuvad muutused töökeskkonnas Eestis? On päevselge, et aastast 2004 aastani 2009 nii sisserännete, kui ka väljarännete tasemed kasvasid. Kuid see on tõeline ainult kui me pöördume terve situatsiooni poole, sest kui me sarnane esimene graafik teisega, me näeme, et on olemas ka negatiivsed tulemused. Väljarännete kohal. Esimese graafiku puhul võime öelda, et kõige suured sisserännete arved olid aastal 2006, kuid kõige madalam olid aastal 2004. Situatsioon väljarännetega on erinev, sest isegi kui tulemused samal aastal kui sisserännetega olid nii madalad, kui ka kõrged, nende arv kasvas proportsionaalselt. Kui pöörata tähelepanu teisele graafikule, on selge, et mehed on korda rohkem töökad, kui naised. Sisserännete tase mehe seas on kõrgem, vaid väljarännete väiksem. Naiste seas olukord on teine, sisserännete tase on väiksem, kuid väljarännete suurem. On oluline, et aastat 2004 aastani 2009 muide sugu seas sisserännete arv ainult suurenes, kuid väljarännete suurenes, aga negatiivsete küljde. Kokkuvõtteks, sisse- ja väljaränne olukord sõltub nii sellest, millises keskkonnas me elame ja kes sellega rohkem tegelevad - naised või mehed, kuid ka paljudest teistest asjadest. TEINE ÜLESANNE Maanteeameti ümarlaua teema oli liiklusohutus. Teie ülesanne on tutvustada toimunud arutelu kirjalikult oma kolleegidele. Andke foorumist üldine ülevaade, peatuge lähemalt vähemalt kahel küsimusel ja lisage ka oma arvamus. 1.       1. Liikluse tihenemise põhjused ja sellega kaasnevad probleemid. 2.       2. Kuidas saavad inimesed ise muuta liiklemise turvalisemaks. 3.       3. Ühistranspordi ja jalgrattaliikluse arendamine linnas. Teksti nõutav pikkus on umbes 250 sõna. Liiklusohutus. Tänapäeval liiklus meie linnas muutus väga ohtlikkumaks. Seda võib põhjustada paljude asjadega. Selles loetelus on mul üks eesmärk otsustada mis ja kuidas võib muuta liiklus ohutumaks. Kõigepealt, inimesed ise saavad muuta liiklemise turvalisemaks. Kui me proovime käituma tähelepanelikuks, aitame me sõidukeid ja ka ise ennast. Peaaegu, kui me soovime, et meie liiklustetsoonis oli turvaline, peame me autokoolis minema. Kui seal me kõike tähelepanelikult õpime ja ainult pärast juhiload saame, siis kindlasti kõik muutub. On ka vajalik, et mitte ainult sõdureid kuid ka autota inimesed käitusid ennast viisakult. Tihti tekkivad probleemid ainult sellepärast, et inimesed ei proovi teine teist aidata või isegi aru saada. Ühistranspordi ja jalgtrattaliikluse roll on päris suur. Paljud inimesed kasutavad ühistranspordi, sest see on mugav, kiire ja odav võimalus Tallinnas liikuda. Vaid tihti tekkivad probleemid busside ja auto seas, sest kindlasti autosõidukitel on rohkem võimalusi meie teedel, kui bussil. Jalgtattaga sõitmine ei ole meil nii populaarne, kui näiteks, Hollandis või Taanis, kuid paljud peavad seda mugavaks asjaks, eriti suvel. Mitte aga paljudel inimestel on olemas jalgrattajuhiload, seepärast tihti tekkivad avariid. Veel ma saan lisada, et meie riigis ei ole nii turvaline maanteedel liikuda, sest teed on ebamugavad. Inimesed, kes tegelevad selle asjaga peavad midagi muutma, eriti mõne manteedega, mis asuvad Mustamäes ja Lasnamäes. On väga oluline, millest materjalidest koosnevad meie teed. Kokkuvõtteks on päevselge, et on olemas palju asju, mis saavad muuta meie liikluse turvalisemaks. Kõigepealt need asjad on - viisakus inimeste ja sõdurite seas, ühistranspordi ja jalgrattaliikluse arendamine linnas ja materiaal, millest meie teed on tehtud. Sõnu 552