I OSA. KIRJUTAMINE ESIMENE ÜLESANNE Teie ees graafikutes on uuringutulemused. Teie ülesanne on neid analüüsida ning teha töökeskkonda sobiv kirjalik kokkuvõte koos omapoolsete kommentaaridega sisse- ja väljarände kohta Eestis. Arvestage sellega, et Teie lugejad graafikut ei näe. Kirjutisele pange kindlasti ka pealkiri. Graafik 1. Sisseränne ja väljaränne 2004.-2009. a Graafik 2. Sisse- ja väljaränne meeste ja naiste seas 2004.-2009. a Teksti nõutav pikkus on umbes 180 sõna. Sisseränne ja väljaränne 2004.-2009. a Statistikaameti andmete põhjal uuringutulemused iseloomustavad sisse- ning väljaränne 2004.-2009 aastatel. Esimeses graafikus me võime näha üldist ülevaate siisserännest ja valjärännest Eestis. Teisel graafikus andmed on täpsemalt. Siin võrreldakse sisse- ja väljaränne meeste ja naiste seas. Võrreldes 2004. ja 2009. aastad me näeme, et 2009. aastal nii sisseränne kui ka väljaränne inimeste arv on suurenenud. Sellega seotud Eesti liitumine Euroopa Liiduga. Inimesed sõidavad välismaale parema elu otsides. TEINE ÜLESANNE Maanteeameti ümarlaua teema oli liiklusohutus. Teie ülesanne on tutvustada toimunud arutelu kirjalikult oma kolleegidele. Andke foorumist üldine ülevaade, peatuge lähemalt vähemalt kahel küsimusel ja lisage ka oma arvamus. 1.       1. Liikluse tihenemise põhjused ja sellega kaasnevad probleemid. 2.       2. Kuidas saavad inimesed ise muuta liiklemise turvalisemaks. 3.       3. Ühistranspordi ja jalgrattaliikluse arendamine linnas. Teksti nõutav pikkus on umbes 250 sõna. Tere Andres. Meie ajal inimesed ei kujuta ette oma elu ilma transpordita. Olen veendunud, et iga inimene kasutas vähemalt üks kord mingi transporti. Ühistransport on eriti populaarne Tallinnas teiste maakondade võrreldes. Siin elu läheb kiire tempoga ning inimesed kasutavad transporti oma igapäevases elus. Liiklus kaasneb paljude probleemidega. Siia kuuluvad: avariid, transport läheb katki jne. Siin võib olla palju põhjusi. Heaks näiteks võib olla kui autojuht ei saanud hakkata juhtimisega või sõidab alkohooli joobes. Selline pilt lõpeb tihti väga halvasti nii autojuhile kui ka nendele, kes sattus koos temaga avariisse. Õnnetuks, avariide arv ei sõltu aastaajast. Minu arvates, talvel on rohkem avariisid kui näiteks sügisel. Talvel ja suvel statistika andmete põhjal on kõige rohkem avariisid. Suve on puhkuse aeg, millal paljud inimesed sõidavad suvilasse või lihtsalt teistesse linnas. Iga selline sõit nagu reegel kaasneb piduga lõbusa meeskonnnaga. Tihti juhtub nii, et rääkides autos oma sõbradega, autojuht kaotab tähelepanu kontsentratsiooni ja hakkab liikluse ületama. Seda ei tohi teha mitte mingi juhul. Talvel on ka suur oht avariisse sattuda. Eriti linnas kui autode vahel väike õhkkond ning tee on libistatud. Sellisel juhul autojuht ei jõuda peatuda ja võib sattuda autodesse, mis sõidab tema eest. Ma arvan, et inimesed ise võivad muuta liiklemise turvalisemaks ja avarii vältida. Autojuhid peavad pöörama rohkem tähelepanu mitte ainult iseendale, samuti ta peab mõtlema ümbritsevatest inimestest! Parem tuhat korda mõelda, kui sooritada vigu ja meenutada sellest nagu jube uni. Veel suur probleem jalgrajatega. Inimesed tihti väga ebatähelepanelikumad sõidu ajal. Nende jaoks peavad olema eraldine väljak, kus nad võiksid sõita rahulikult. Ühistranspordi jaoks peab olema ka eraldine tee, selleks et liikumine oleks mugavam ja kiirem. Kuna ma olen aktiivne ühistranspordi kasutaja, mul ei tekita mingeid probleeme sellega. Ühistransporti tuleb alati õigeajaks ning reisisaatjad on abivalmid ja sõbralikkud. Sõnu 488