I OSA. KIRJUTAMINE ESIMENE ÜLESANNE Teie ees graafikutes on uuringutulemused. Teie ülesanne on neid analüüsida ning teha töökeskkonda sobiv kirjalik kokkuvõte koos omapoolsete kommentaaridega sisse- ja väljarände kohta Eestis. Arvestage sellega, et Teie lugejad graafikut ei näe. Kirjutisele pange kindlasti ka pealkiri. Graafik 1. Sisseränne ja väljaränne 2004.-2009. a Graafik 2. Sisse- ja väljaränne meeste ja naiste seas 2004.-2009. a Teksti nõutav pikkus on umbes 180 sõna. Sisse- ja väljarände statistiika. Minu ülesandes on uurida üürituste tulemusi. Antud graafikud näitavad sisse- ja väljarännet Eestis 2004.-2009. a. Esimesel graafikul on sisse- ja väljarände kohta tulemused, vaid teistel graafikutel on need tulemused meeste ja naiste vahel. Esimene skeem näitab, et igal aastal väljarännet on rohkem, kui sisserännet. Näiteks, 2006. aastal on väljaränne umbes 5500, kuid sisseränne ainult 2000. On ka nähtud, et 2009. aastaks need tulemused on paranenud ja on ühesugused. Tulemuste parendamine alustas juba 2007. aastal. Kui ma hakkan analüüsima teisi skeeme, siis ma näen, et meeste ja naiste tulemused graafikutes on erinevad. Meeste hulgal on sisserännet rohkem, kui aga naistel on seda vähem. Nende tulemused on rohkem väljarände poolt. Lõpuks, ma saan öelda, et 2008. aastaks kõik need tulemused on üldiselt parenenud. Vaid igal juhul sellistele võrdsele tulemustele on erinevad põhjused, näiteks meeste ja naiste kodakondsus, keeleoskused ja heaolu. TEINE ÜLESANNE Maanteeameti ümarlaua teema oli liiklusohutus. Teie ülesanne on tutvustada toimunud arutelu kirjalikult oma kolleegidele. Andke foorumist üldine ülevaade, peatuge lähemalt vähemalt kahel küsimusel ja lisage ka oma arvamus. 1.       1. Liikluse tihenemise põhjused ja sellega kaasnevad probleemid. 2.       2. Kuidas saavad inimesed ise muuta liiklemise turvalisemaks. 3.       3. Ühistranspordi ja jalgrattaliikluse arendamine linnas. Teksti nõutav pikkus on umbes 250 sõna. Eelmisel nädalal olin ma foorumis, mis toimus Tallinna Maanteeameti kontoris. Foorumi teema oli Liiklusohutus. Seal analüüsiti meie liiklust ja kuidas seda turvalisemaks teha. Väga tähtis küsimus oli ka ühistranspordi ja jalgrattaliikluse arendamisest meie linnas. Muidugi oli öeldut, et meie liiklus on väga ohtlik tänapäeval. Linnas on väga palju autosid ja inimesi, kes neid kasutavad. Maanteeameti esindaja pakkus muuta liiklemist turvalisemaks liikluspolitseinikute abil. See on väga hea lahendus, aga ma küsisin, kuidas inimesed saaksid ise muuta liiklemise turvalisemaks. Meil oli kaua diskussioon ja me otsustasime, et kõik autojuhid peavad panema liikumisele rohkem tähtsust. Selle eest on vaja teha kursuseid ja kvalifikatsiooni tõstmise konsultasioone, mida kõik inimesed saaksid küllastada. Minu arvates, oleks ka parem, kui inimesed, nii autojuhid, kui ka ühistranspordi ja jalgratta kasutajad loeksid liiklusõigust rohkem. Koolides õpetajatel peab olema võimalus teha tundeid, kus nad saaksid lastele liiklusohutusest rääkida. Ühistranspordi ja jalgrattaliikluse arendamise kohta oli ka paar lahendust. Kokkuleppingul otsustasime, et kõik meie ühistransport vajab remonti. Ma pakkusin, et oleks parem teha ühistranspordi teed mugavam ja ütlesin, et muidugi ka teed vajavad remonti. Jalgrattaliikluse arendamise kohta oli pakkutud teha kõik jalgrattarajad eraldi põhiteedest. Selleks, et autod ei oleks seotud jalgrattadega. Kui ei ole võimaluse seda teha, siis on vaja panna põhiteedel ka valgusfoore jalgrattajatele. Lõpuks, ma saan lisada, et kõik küsimused olid vaadetud ja töö oli tehtud. Me panime tähele, et kõik need reformid peaksid olema avalikud, et kõik meie rahvas nendest teaks. Mulle meeldis olla foorumis ja me otsustasime, et meie motto on "Rohkem liiklust, vaid rohkem turvalisust! " Sõnu 522