I OSA. KIRJUTAMINE ESIMENE ÜLESANNE Teie ees graafikutes on uuringutulemused. Teie ülesanne on neid analüüsida ning teha töökeskkonda sobiv kirjalik kokkuvõte koos omapoolsete kommentaaridega sisse- ja väljarände kohta Eestis. Arvestage sellega, et Teie lugejad graafikut ei näe. Kirjutisele pange kindlasti ka pealkiri. Graafik 1. Sisseränne ja väljaränne 2004.-2009. a Graafik 2. Sisse- ja väljaränne meeste ja naiste seas 2004.-2009. a Teksti nõutav pikkus on umbes 180 sõna. Sisseränne ja väljaränne analüüs. 2004.-2009a. Graafikute järgi me näeme uuringu tulemusi. Ja siin on mehed ja naised. Nii kui me vaatame 2004 a, siis arv oli 1000, aga kui vaatame edasi, siis arv ainult kasvab. Kui võtame 2005a, siis see on juba suurem. Ja kui vaadata 2006a, oli 5000. Ja vaadata teist graafikut - seal arv on palju väiksem. Millest see sõltub? Minu arvates, et siin on näidatud, kui palju mehi ja kui palju naisi. Aga kolmandas graafikus on tabel miinustes. Millist see kujuneb? Võib olla esimeses graafikus mehed ja naised olid palju töökamad. See ongi sisseränne ja väljaränne kokkuvõte. TEINE ÜLESANNE Maanteeameti ümarlaua teema oli liiklusohutus. Teie ülesanne on tutvustada toimunud arutelu kirjalikult oma kolleegidele. Andke foorumist üldine ülevaade, peatuge lähemalt vähemalt kahel küsimusel ja lisage ka oma arvamus. 1.       1. Liikluse tihenemise põhjused ja sellega kaasnevad probleemid. 2.       2. Kuidas saavad inimesed ise muuta liiklemise turvalisemaks. 3.       3. Ühistranspordi ja jalgrattaliikluse arendamine linnas. Teksti nõutav pikkus on umbes 250 sõna. Tere kolleegid! Mina foorumist nägin päris põnevat teemat, mis nimeks on - liiklusohutus. Vaatame täna teiega need küsimused ule, eks? Neid on kokku 3. 1) Liikluse tihenemise põhjused ja sellega kaasnevad probleemid. See on siis esimene küsimus. Kõik me teame, et liiklus on väga tähtis meie kõikide jaoks. Tänapäeval autod sõidavad meie ümber ja väga paljud sattuvad avariisse, võib olla, lihtsalt ei tunne seadusi ja mõni, mis muidugi väga kahju - saavad surma. Bussid, trollid, trammid ja rongid kah meil on olemas liikluses. Aga mis ma võin kindlalt öelda, et rong on kõige ohutum kõikidest nendest, mis ma nimetasin teile. Vähemalt minu jaoks. Mina sõidan sellega iga päev ja päris kiiresti saab tööle. Kohe väga mõnus! See on minu arvamus. Aga mis teie arvate? Ma kohe tahan teie versiooni kah kuulda. Teine küsimus on: kuidas saavad inimesed ise muuta liiklemise turvalisemaks? Minu arvates, et see on kõige tähtsam küsimus, mille me peame hästi põhjalikult läbi vaatama. Inimesed saavad ise liiklemise muuta, aga küsimus, kuidas seda teha? Kui lähed üle tee, siis lähed alles siis, kui roheline värv valgusfooris läks põlema, mitte kiiruga jooksed, kui punane tuli või siis kollane. Kuid kui kollane tuli, siis võid valmis olla, aga mitte minna. Saab foorumist kah lugeda, mis teha, et sul oleks ikka alati turvalisusetunne peal. See oli minu arvamus. Aga mis teie arvate sellest? Kolmas küsimus meil on. 3) ühistranspordi ja jalgrattaliikluse arendamine linnas. Selle kohta saab palju kuulda telekast, sõprade käest, ajalehtedest ja loomulikult netist, ühistranspordis võiks olla konditsioneer, aga jalgratta sõitjad võiksid sõita ettevaatlikumalt. Mulle näiteks meeldib meie ühistransport, aga jalgrattaga küll ei tahaks ringi sõita. Kallid kolleegid, mõelge ja ma ootan vastust,. Tervitades, Olga. Sõnu 504