I OSA. KIRJUTAMINE ESIMENE ÜLESANNE Teie ees graafikutes on uuringutulemused. Teie ülesanne on neid analüüsida ning teha töökeskkonda sobiv kirjalik kokkuvõte koos omapoolsete kommentaaridega sisse- ja väljarände kohta Eestis. Arvestage sellega, et Teie lugejad graafikut ei näe. Kirjutisele pange kindlasti ka pealkiri. Graafik 1. Sisseränne ja väljaränne 2004.-2009. a Graafik 2. Sisse- ja väljaränne meeste ja naiste seas 2004.-2009. a Teksti nõutav pikkus on umbes 180 sõna. Sisse- ja väljaränne Eestis 2004.-2009. aa. Alates 2004. a. alustati uurimist, kui suur on siis sisse- ja väljarändajate arv Eestis. 2004. a. see arv oli päris väike, sisserändajaid oli umbes tuhat sada inimest, neist naisi viissada, meeste arv aga kuussada inimest. Väljarändajaid oli ligi kolm tuhat inimest, nendest naisi u 1500 inimest, meeste arv u 1400 inimest. Minu arvates väljarändajate arv 2004. a. oli suht väike, kuna majandusolukord Eestis oli piisavalt kõrgel tasemel ja inimestel ei olnud põhjust kodumaalt lahkuda, et otsida paremaid elutingimusi. Kuigi väljarändajad ikka oli, oletan, et need võiksid olla nooremad inimesed, kes läksid välismaale õppima. Sisserändajaid oli aga vähe, mina arvan, et need olid endised Eesti elanikud, kes tulid kodumaale tagasi, et rahulikult elada. TEINE ÜLESANNE Maanteeameti ümarlaua teema oli liiklusohutus. Teie ülesanne on tutvustada toimunud arutelu kirjalikult oma kolleegidele. Andke foorumist üldine ülevaade, peatuge lähemalt vähemalt kahel küsimusel ja lisage ka oma arvamus. 1.       1. Liikluse tihenemise põhjused ja sellega kaasnevad probleemid. 2.       2. Kuidas saavad inimesed ise muuta liiklemise turvalisemaks. 3.       3. Ühistranspordi ja jalgrattaliikluse arendamine linnas. Teksti nõutav pikkus on umbes 250 sõna. Liiklusohutuse foorum. Osalesin Maanteeameti ümarlaua foorumil, kus siis arutlesime liiklusohutusega seotuid küsimusi. Esimeseks teemaks oli: "Liikluse tihenemine põhjused ja sellega kaasnevad probleemid". Tõesti tänapäeval teedel sõidab väga palju autosid. Minu arvates selle põhjuseks on auto lihtne kättesaadavus tavainimesele, ehk siis peaaegu iga inimene saab endale osta auto. Kui ei ole raha uut autot osta, saab ta osta kasutatud palju väiksema hinnaga. Minu meelest kasutatud autod peaksid läbima ranget kontrolli, enne kasutusele võtmist, kuna nad saastavad õhku ja muudavad liikluse ohtlikuks nii selle autojuhile, kui ka jalakäiatele. Mina keelaksin ära kasutatud autode müüki, mis on vanemad kui 10 a. Siis autosid tee peal jääks vähemaks, see tähendaks vähem avariisid, vähem parklaid, rohkem puhast õhku ja loodust. Teiseks teemaks oli "Kuidas saavad inimesed ise muuta liiklemise turvalisemaks". Minu arvates on inimesed ära unustanud üle tee kõndimise reeglid. Paljud jooksevad üle tee, seal, kus ei tohi ja tekitavad sellega ohtlikke situatsioone teedel, eriti talvisel ajal, kui autojuht lihtsalt ei saa peatuda nii kiiresti. Sellest tekkivad avariid. Teine väga oluline avarii põhjus on autojuhtide liikluskorralduse reeglite rikkumine. Autojuhid tihti ei jälgi valgusfoori signaale ja sõidavad kiiremini, kui liikluskorraldus reeglid lubavad, ei anna jalakäiadele teed. Minu meelest on vaja rangemalt autojuhte kontrollida teedel, eriti seda, kas autojuht on kaine või mitte. Kokkuvõttes tulin järeldusele, et peaks rangemalt kontrollima nii liiklust teedel kui ka autode tehnilist seisundit, et vähem tekitada avarii olukordi teedel ja säästa loodust. Sõnu 476