I OSA. KIRJUTAMINE ESIMENE ÜLESANNE Teie ees graafikutes on uuringutulemused. Teie ülesanne on neid analüüsida ning teha töökeskkonda sobiv kirjalik kokkuvõte koos omapoolsete kommentaaridega sisse- ja väljarände kohta Eestis. Arvestage sellega, et Teie lugejad graafikut ei näe. Kirjutisele pange kindlasti ka pealkiri. Graafik 1. Sisseränne ja väljaränne 2004.-2009. a Graafik 2. Sisse- ja väljaränne meeste ja naiste seas 2004.-2009. a Teksti nõutav pikkus on umbes 180 sõna. Eesti rändajad. Oli viidud läbi uuring, mille ülesandeks oli selgeks teha, kui palju inimesi tuleb Eestisse ja kui palju väljub. Võttame ainult neid, kes tulevad lennuga. Selgus, et viimaste kolme aastate jooksul sissetulekute arv suurenes. Võib teha kokkuvõtteks, et suurem pool neist on soomlased. Väljarännatest on rohkem naisi ja sisserännavatest on rohkem mehi. Võib öelda, et võrreldes teiste riikidega, Eestimaal on kõik odavam. Kõik toodete hinnad vastavad nende kvaliteedile. Kui vaadama hinnad Soomes ja Eestis, siis võib näha, et meil on kõik kolm korda odavam. Nad tulevad siia, ostavad meie tooteid ja müüvad neid kallima hinnaga. Aastatel 2004/-kuni 2006 väljarännuk oli suurem ja võib öelda, et praegu inimesed juba mitte nii tahavad käia välismaal - Egiptuses või näiteks. Viimastel aastatel olid sisserännak ja väljarännak umbes võrdsel tasemel ning läheb palju .... Praegu, Eestis on kriis ja tööd on väga vähe. Tööd pole, kui on, maksavad vähe. Kuidas siis siin elada? Paljud otsivad tööd Inglismaal, Soomes ja teistest Euroopa riikides, sest seal käivad erot, aga kus nad on, seal maksavad ka normaalselt. Jah, seal on kõik kallim, kuid kui teenida natuke, siis kui tuled Eestisse tagasi, see on ikka rohkem. Kokkuvõtteks võib öelda, et kuna Eesti tuleb Euroopa Riikidesse, siis tuleb meie juurde rohkem inimesi.   TEINE ÜLESANNE Maanteeameti ümarlaua teema oli liiklusohutus. Teie ülesanne on tutvustada toimunud arutelu kirjalikult oma kolleegidele. Andke foorumist üldine ülevaade, peatuge lähemalt vähemalt kahel küsimusel ja lisage ka oma arvamus. 1.       1. Liikluse tihenemise põhjused ja sellega kaasnevad probleemid. 2.       2. Kuidas saavad inimesed ise muuta liiklemise turvalisemaks. 3.       3. Ühistranspordi ja jalgrattaliikluse arendamine linnas. Teksti nõutav pikkus on umbes 250 sõna. Meie tänapäevaseid probleeme on palju, kuid ei tohi unustada nendest, mis on üldiselt igas linnas terve maa peal - liiklus. Eesti on väike ja tasane riik, võrreldes teistega aga ka siin on niisuguseid probleeme. Praegu on nii neid palju, et inimesed lihtsalt unustavad elementaarseid liikluse reegleid. On nii palju lugusid sellest, kui mõne viga pärast surevad inimesed. Päevade oli ka mul niisugune lugu, kuid ilmselt midagi ei juhtunud, ainult natuke oli šokkis. Ma sõitsin trammiga linna ja pidin välja tulla. Autod, mis sõitsid lähedal ei jäänud seista, nagu peab, vaid lihtsalt sõitsid, nagu sõitsidki. Kui ma pööraks pead enne väljumist, oleksin juba surnud, sest peaaegu juba astusin tee peale. Veel üks asi oli sel neljapäeval, mu kooli juures. Seal lähedal on sepra ja selle peal käis tüdruk, et minna teisele poolele. Nurgast, mis on seal umbes viiskümmend meetrit lähedal sõitis auto, mis tuli lapse peale. See oli üldse uskumatu, niisuseid asju näha. Et niisuguseid asju ei toimuks ja üldse teha liikluse turvalisemaks võib iga kolm aastat teha üheeksami liiklus reeglite peale. Need inimesed, kes käevad oma jalade peal, peavad ka midagi teha. Tänapäevasest olukorrast võib näha, et iga teine ei lähe läbi sepra ja käeb seal, kus sõidavad autod. Nii on ju kergem ja "ruttem" - mõtlevad kõik, kuid see lisa aega võib tappa ehk inimene maksab oma eluga ning mitte ainult talle. Nii jalakäiale, kui ka mõnikord autojuhile. Meie teede peal võib leida palju jalgrattureid, kes sõidavad ilma juhiluba, mis annaks neile sõita linnas. Jah praegu on nüüd niisugusi vähem, kuid nad ikkagi on. Kokkuvõtteks võib öelda, et on veel väga palju tööd selle probleemi kohta.   Sõnu 601