Sõitsin möödunud sügisel Pransusmaale, Pariisisse, koos oma koguduse misjonitöötoimkonnaga. Minu kaks sõpra, üks Suvi ja teine Suvi, kuulusid ka toimkonnasse ja sõitsid ka Prantsusmaale. Meie reis kestas neli päeva. Ootasin reisi suures innustuses; magasin ainult ühe tunni sellel ööl, mis eelnes reisi!             Sõitsime Pariisisse ühel oktoobri reedel. Meie lend läks Pirkkalast hommikul - lensime esiteks Helsinkisse ja sealt Pariisisse. Lend Pirkkalast hilines vähemalt pool tundi aga jõudasime Pariisi lennukisse, oli küll lähedal et lennuk oliks läinud ilma meieta. Igaks juhuks lensime turvalisest Prantsusmaale, võtsime oma pagasid ja sõitsime bussiga hotelli kõrvale. Hotelli nimi oli Plaza La Fayette. See on väike ja mõnus hotell linna tsentrumi äärel.             Kui olime majutadanud (ma sain kahe inimese ruumi), läksin oma sõbraga jalutama. Arvasime et üks kaubanduskeskus, Galeries Lafayette, lähedal oleks, sest see meie hotelliga samal tänaval oli. Siiski saime vähemalt tunni kõndida enne kui me keskuse leidsime. Seal veedsime kolm tundi, sest tüdrukud tahtsid külakosti osta. Oleksin tahtnud vaatamisväärsuseid näha, et jõudaksime need kõik näha. Hiljem käisime kaupluses ja ostasime leiba, puuvilju ja kommeid. Jalutasime tagasi hotellisse ja planeerisime järgmist päeva. Ma oleks tahtnud veel jalutada aga tüdrukud ei tohinud kuhugile minna.             Laupäeval ärkasime vara ja sõime hommikusöögi, mis oli kroissandeid, saiasid, šokolaadileibi ja jogurtit. Meie buss tuli meid hotelli eest hagema: läksime ringsõidule Pariisi tsentruumi ümber. Ma ei usunud oma silmi kuid me kõigede kuulsade vaatamisväärsuste kõrval bussiga sõitsime. Nägime nii palju kõige et ma ei oska enam öelda mis me nägime, igal juhul sõitsime muuseas Eiffel-torni ja Arc de Triomphe (võidukaare) kõrval ja nägime suuri parge, ehitisi ja ilusi kohti. Mul on umbes sada foto sõidult! Pärast ringsõitu meil oli vabat aega. Ma ja minu sõbrad istusime hotellis ja puhkasime. Hiljem päeval läksime tutvuma ühte linnaosa, kus asub ainult aafriklasi. Jalutamine aafriklasekvartalis oli avardav kogemus - seal võib märgata rasside vahelise eelarvamuse: inimesed vaatasid meid kahtlest. Pärast tutvumisringi läksime ühe Suviga hotellil ja sealt läksime vaatama Notre Dame katedralit. Teine Suvi läks misjonitöötoimkonnaga luteri kogudusse. Notre Dame oli ilus ja suur, aga mitte nii suur kuid olin arvanud. Kuulsime katedralis ilusat koorilaulu, mis sai minu õnnelikuks. Seal oli ka palju turisteid. Kui me Suviga tagasi hotellile kõndisime, oli meil kõhud nii tühjad, et ostime hamburgerisöögid. Siis läksime veel võidukaarele ja vaatasime ilusi maastikuid sellelt. Kui me jälle tagasi hotellis olime, kirjutasin postkaarde ja läksin magama. Pühapäeval ärkasime vara ja kell oli seitse kui ma ja Suvid läksime üht kirikut, Sacré Coeur:it, vaatama. Ilm oli hea ja taevas kirgas. Kirik asetseb kõrgel kohal ja selle juurest võib kaugele näha. Maastik oli tore, samuti kirik. Käisime ka kiriku sees ja altaril oli nunni kes palvetasid. Nunnad hakkasid ka laulma - laul oli väga ilusat ja jälle olin õnnelik, aga laul tegi minu natuke nukraksgi. Varsti me pidime minema, sest läksime luteri jumalateenistusse. Jumalateenistus oli väikeses kirikus. Ma ei saa aru prantsuse keelest: mõnikord ei teadnud ma mis kava kohas olime, aga minu arvates missa oli huvitav ja meeldiv. Pärast missa rääkisin rootsi ja inglise keelt, kui üks mees tuli meiega jutlema. Niipalju kui mäletan, ta oli pärit Rootsist või Aasiast ja ta oskas mitu keeli rääkida. Tema ema elab Prantsusmaal. Kui me kirikust läksime, rääkisin ka saksa keelt kui ma pastorit tänasin. Pärast jumalateenistuse ostime šokolaadisaia ja läksime metrooga Louvre kunstimuuseumi poole. Sellel pühapäeval ei maksnud sissepääs midagi ja olime vaimustuses kui me muuseumisse pääsime. Nägime Mona Lisat - see oli suurem pilt kui ma olin arvanud, Suvi ütles et se oleks "võltsing": ta on näinud seda varem. Arvan et "õige" Mona Lisa oli laos, sest ainult külastajad, kes sissepääsu tasuvad, saavad pilti näha, aga kindlasti ma ei oska öelda. Näin palju kõige, muuseas Hammurabi seadused. Veedsime umbes kaks või kolm tundi muuseumis, siis läksime La Défense poole. La Défense on linnaosa, kus on palju bürooehitiseid. Seal on ka ehitis, mis nimetakse "moderniks võidukaareks". La Défense meeldis mulle väga. Õhtul läksin ühe Suviga Eiffel-tornisse ja teine Suvi jäi hotellisse. Käisime torni tipul, üle 300 metri kõrguses. Sealt või väga kaugele näha, aga õhtu oli nii pime et me ei näinud kui vaid väikeseid tulesid. Ma oleks tahtnud tipul olemist vähemalt natuke karta, aga see oli kui ma oleks Näsinneulas olnud. Arvan et kogemus oleks suurem olnud, kui me seal päeval oleksime käinud. Aga olen rahul, et me käisime tornis. Sealt sõitsime tagasi hotellisse ja läksime magama. Esmaspäeval ärkasime jälle vara, sest et läksime Galeries Lafayette -kauplusekeskusesse. Ostasime veel külakosti, riidi ja muid kraame, siis me pidime minema. Kõndisime hotellisse ja otsisime kauplust, mis võisime toidukauba osta. Kuid me jalutasime, möödusime juhuslikult Pariisi Hard Rock Café. Leisime ka hea kaupluse, kus ostime kommeid ja reisimoona. Hiljem ootas buss jälle meid hotelli ees ja sõitsime bussiga lennujaamasse. Lensime tagasi Soome ja Pirkkalasse ja olime jälle kodus. Järgmisel päeval oli tavaline koolipäev, aga Prantsusemaa reis püsis meeles veel kaua. Ma ei olnud kunagi käinud Prantsusmaal ja sain näha palju meie reisil. Ehkki olin väga väsinud ja minu sõbrad oigasid nende olukorrast (nad olid ka väsinud ja nende jalad olid valusad), olen õnnelik et sain reisile osa võtta. Reis oli väga tore, aga teisalt oli ka mõnusat tagasi Soome tulla. Kavatsen veel kunagi Pariisisse sõita, see on nii ilus linn ja tahaksin rohkem seda näha.