I OSA. KIRJUTAMINE ESIMENE ÜLESANNE Teie ees graafikutes on uuringutulemused. Teie ülesanne on neid analüüsida ning teha töökeskkonda sobiv kirjalik kokkuvõte koos omapoolsete kommentaaridega sisse- ja väljarände kohta Eestis. Arvestage sellega, et Teie lugejad graafikut ei näe. Kirjutisele pange kindlasti ka pealkiri. Graafik 1. Sisseränne ja väljaränne 2004.-2009. a Graafik 2. Sisse- ja väljaränne meeste ja naiste seas 2004.-2009. a Teksti nõutav pikkus on umbes 180 sõna. Sisseränne ja valjaranne Eestis. Sissejuhatuseks tahaks kirjutada, et teema on sisse- ja väljaränne just Eestis. Uuringutulemused mis olid tehtud spetsiaalselt meie firma jaoks olid äärmiselt tähtsad. Statistikaamet tegeles sellega viis aastat ja tulemused olid väga huvitavad. Uuringus võtsid osa mehed ja naised. Kõigepealt tahaks kirjutada, et kõige parem aasta väljaränneks oli 2006 kus tulemused olid rohkem kui 5000. Siin on kohe vaja kirjutada, et halvem aasta oli 2004 aastal. Huvitav, et 2007 aastal ja 2008 tulemused olid ühesugused, kui sisserännes kui ka väljarännes. Sisseränne oli keskmiselt 3800 tuhande vahemikus aga väljaränne keskmiselt 4200 tuhat. Viimased näitajad mis on tehtud 2009 aasta nätavad, et sisseränne ja väljaränne on suurenenud aga mitte eriti palju. Erinevus on küll väga suur kui võrrelda 2009a. ja 2004 aasta. 2004 a. näitajad olid natuke suuremad kui tuhat sisseränne jaoks ja väljaränne natukene alla 3000 vahel. Kui vaadata aasta 2009 siis väljaränne on peaaegu 5000 ja sisseränne 3900. Oluline selle uuringuga oli just meeste ja naiste vahe. Sisseränne puhul liidrid olid just mehed ja nagu arvata võib 2004 a. ja 2009 näitaja on väga erinevad. Sisseränne jaoks 2004 a. meeste ja naiste tulemused olid 500 vahemikus aga 2009 a. meeste tulemused olid 2700 ja naiste omad ainult 1500. Väljaränne näitajad on sellised 2004 a. mehed 1200 ja naised 1300 ja 2009 mehed 2100 ja naised 2300. Siin võib öelda, et liidurisid naised. Ja 2006 näitajad olid naiste puhul 3000 ja meeste kohta keskmiselt 2500. Kokkuvõte: Need näitajad tulevikus võivad olla väga kasulikud, selleks et teha suurem kokkuvõte sisseränne ja väljaränne kohta. TEINE ÜLESANNE Maanteeameti ümarlaua teema oli liiklusohutus. Teie ülesanne on tutvustada toimunud arutelu kirjalikult oma kolleegidele. Andke foorumist üldine ülevaade, peatuge lähemalt vähemalt kahel küsimusel ja lisage ka oma arvamus. 1.       Liikluse tihenemise põhjused ja sellega kaasnevad probleemid. 2.       Kuidas saavad inimesed ise muuta liiklemise turvalisemaks. 3.       Ühistranspordi ja jalgrattaliikluse arendamine linnas. Teksti nõutav pikkus on umbes 250 sõna. Maanteeameti ümarlaua arutelu kokkuvõte. Sissejuhatuseks tahaks kirjutada, et arutelule ilmus väga palju inimesi. See tähendab, et inimestele see teema pakkub huvi. Arendades linnas liiklusohutus peaks olema üks tähtsam teema. Kõige-pealt tahan kirjutada tähtsamatest punktidest mida foorumis arutelusid: 1.       Liikluse tihenemise põhjused ja sellega kaasnevad proobleemiid. 2.       Kuidas saavad inimesed ise muuta liiklemise turvalisemaks. 3.       Ühistranspordi ja jalgrattaliikluse arendamine linnas. Liikluse tihendamise põhjuseks võiks nimetada inimese tahtmist mugavustega sõitmist. Veel üheks põhjuseks võiks nimetada liisingu võimalused millega inimesed võivad endale lubada osta auto. Loomulikult need ei ole ainsad põhjused miks praegu nii palju autosid on aga sellest kergemaks ei lähe. Ummikud on kõige suuremad just hommikul ja õhtusel ajal millal inimesed sõidavad tööle või koju. Kahjuks tihti on ka inimesi kes ei hooli teistest. Kui alati kiirustavad ja tihti sellega valmistavad teistele ebamugavused ja tekkitavad liiklusohud. Teine küsimus oli foorumis kõige huvitavam. Sest paljudel olid väga huvitavad mõted. Kõik olid nõus, et helkuri kandmine on üks peamine asi. Siis paljud arvasid, et sotsiaalne reklaam on üks nendest mõjuritest mis paneb inimesi tegutsema, et tunda ennast turvaliselt. Üks hea pakkumine tuli abipolitseinikust, kes tahtis läbi viia väike kursus kõige väiksematele. Kus lapsed mängides saaksid aru kui tähtis olla ettevaatlik õues ja tänaval. See mõtte meeldis mulle kõige rohkem, sest lapsed on kõige abitumad ja vajavad tähelepanu. Kolmas punkt oli täis üllatusi, tuli välja, et inimeste seas oli palju jalgrattasõidu huvilisi. Paljude jaoks oli suur mure, et Tallinnas ja teistes linnades on vähe teed kus nad saaksid vabalt sõita. Ühistranspordis olid probleemid teiste inimeste viisakusest. Inimesed on tihti nii väsinud, et püüavad igal võimalusel istekoht leida ja mõnikord ei pane tähele, et teised inimesed ei ole veel jõudnud välja minna bussist. Minu isiklik arvamus, et meil peaks olema nagu Rootsis. Seal avatakse ainult esimene uks ja keskmine on ainult vankritega emadele. Vajutades nuppule bussijuht teab, et keegi tahab välja minna. Kokkuvõtteks tahaks kirjutada, et inimesed peaksid olema tähelepanelikumad ja märkama teisi ka. Selline oli üldine ülevaade liiklusohutus teemal. Sõnu 711