I OSA. KIRJUTAMINE ESIMENE ÜLESANNE Teie ees graafikutes on uuringutulemused. Teie ülesanne on neid analüüsida ning teha töökeskkonda sobiv kirjalik kokkuvõte koos omapoolsete kommentaaridega sisse- ja väljarände kohta Eestis. Arvestage sellega, et Teie lugejad graafikut ei näe. Kirjutisele pange kindlasti ka pealkiri. Graafik 1. Sisseränne ja väljaränne 2004.-2009. a Graafik 2. Sisse- ja väljaränne meeste ja naiste seas 2004.-2009. a Teksti nõutav pikkus on umbes 180 sõna. Sisse- ja väljaränne meeste ja naiste seas 2004.-2009. a Naiste sisseränne on vahem kui meeste oma: näiteks 2004 aastal meeste sisseränne oli kuussada inimest, a naiste oma oli viissada. Eestisse tuleb rohkem mehi kui naisi. Aastal 2005 Eestise tuli kuskilt üheksasada meest aga naisi oli kuskilt kuussada. Aastal 2006: oli umbes 1300 meest, naisi 1000, 2007 aastal meest oli 2100, naisi 1600. 2008 aastal mehi oli umbes 2300, naisi oli 1500. 2009 aastal mehi oli 2400 naisi oli 1500. Eestis elavat naiset armastab teha rohkem väljaränne kui mehed. Aastal 2004 naisi oli umbes 1500, mehi oli 1400. Aastal 2005 naisi oli umbes 2500, mehi oli 2100 kes tegi väljaränne. Aastal 2006 mehi oli 2600 aga naisi 3000. 2007 mehi oli 2100 aga naisi 2300. 2008 aastal naisi kes tegi väljarännet oli 2400, mehi 2000. 2009 aastal naisi kes tegi väljarännet oli 2600 mehi oli sama palju kui 2008 aastal neid oli 2000. Eestisse kes teeb sisserännet on rohkem kui kes teeb väljarännet see on meeste statistika. Naised armastavad teha rohkem väljarännet kui sisserännet. Kõige rohkem sisseränne meeste seast oli 2009 aastal neid oli 2400, väljarännet need tegi rohkem 2006 aastal 2600 inimest. Naised kõige rohkem tegi väljarännet 2006 aastal neid oli 3000, sisserännet tehti kõige rohkem 2007 aastal 1600 naisi kes kais Eestis.   TEINE ÜLESANNE Maanteeameti ümarlaua teema oli liiklusohutus. Teie ülesanne on tutvustada toimunud arutelu kirjalikult oma kolleegidele. Andke foorumist üldine ülevaade, peatuge lähemalt vähemalt kahel küsimusel ja lisage ka oma arvamus. 1.       Liikluse tihenemise põhjused ja sellega kaasnevad probleemid. 2.       Kuidas saavad inimesed ise muuta liiklemise turvalisemaks. 3.       Ühistranspordi ja jalgrattaliikluse arendamine linnas. Teksti nõutav pikkus on umbes 250 sõna. Liiklusohutus. Liikluse tihenemise põhjused ja sellega kaasnevad probleemid. Minu arvamules prägul on väga palju autojuhte, kes ostavad autoid ja kellel pole autojuhtimise lube või ostavad nad. Liikluse tihenemise põhjused võib olla ka see et Eestisse tuuakse sisse rohkem autosi kui varem ja sellega kasnevad probleemid. Muidugi autod parkivad maja ette või seal kus peab kaima jalakaia aga ei saa auto on keset jalakai rajal. Mida rohkem on transporte seda rohkem on liiklus õnnetusi, avariit tipp tunde. Autojuhid tihti ei lase jalakajat mööda. Kuidas saavad inimesed ise muuta liiklemise turvalisemaks. Mina arvan, et iga inimene peab olema väga tahelepanelik ja väga ette vatlik isegi kui on valgusvoorid ja ülekaigu rajad. Mina kogesin ise oma nahal. Ma laksin üle tee ülekaigu rajal mind peaaegu sõitis otsa auto. Autojuht selle asemel et tula välja ja küsida kuidas minuga on, tema lihtsalt naeris ja lehvitas. Mina arvan, et peab jätma meelde milline on auto numbere ja teatama politseise. Uhistranspordi arendamine peaks toimuma iga pool astat, jalgrattalikluse peaks korrekterima et nad ei sekaks jalakajat. Sõnu 512