I OSA. KIRJUTAMINE ESIMENE ÜLESANNE Teie ees tabelis on uuringutulemused. Teie ülesanne on neid analüüsida ning teha töökeskkonda sobiv kirjalik kokkuvõte koos omapoolsete kommentaaridega meeste ja naiste keskmisest ajakasutusest päevas. Arvestage sellega, et Teie lugejad tabelit ei näe. Kirjutisele pange kindlasti ka pealkiri. KESKMINE AJAKASUTUS ÖÖPÄEVAS minutites 2009-2010                                          Vallaline         Abielus või vabaabielus Mehed (vanuses 12-65) Isiklik tegevus                                     675               655 Tasuline töö                                        147               253 Õppimine                                            83                 4 Majapidamine ja perekond                     99                178 Vabatahtlik töö ja nõupidamised             11                 15 Vaba aeg                                            415                331   Naised (vanuses 12-65a) Isiklik tegevus                                   672                  659 Tasuline töö                                      162                  201 Õppimine                                          92                   7 Majapidamine ja perekond                  152                  288 Vabatahtlik töö ja nõupidamised           10                    14 Vaba aeg                                          350                  268 Allikas: Statistikaamet           Teksti nõutav pikkus on umbes 180 sõna. Tabel näitab kuidas naised ja mehed kasutasid oma aega päevas minutites 2009-2010 aastal. Uuringus olid küsitletud mehed (vanuses 12-65 a) ja naised (vanuses 12-65 a). Kõik inimesed koosnevad kahest gruppist: vallalised ja kes on abielus või vabaabielus. Mis puutub meestesse, siis saab mainida, et isikliku tegevusega, õppimisega ja vaba aega veetmisega tegelevad rohkem vallalised mehed kui need, kes on abielus või vabaabielus. See ei ole üllatav, sest vallalistel meestel on rohkem aega. Aga mehed, kes on abielus või vabaabielus rohkem töötavad, sest nad peavad tagama, oma pere heaolu. Võib rõhutada et kõikidest meestest tegeleb isikliku tegevusega, aga väiksem osa vabatahtliku tööga ja nõupidamistega. Tabelis on nähtud, et naised nagu mehed tegelevad rohkem isikliku tegevusega. Saab toonida, et naised, kes on abielus või vabaabielus ka rohkem töötavad, ja tegelevad majapidamisega ja perega. Ainult seitse minutit ööpäevas naised, kes on abielus õppivad, sel ajal kui vallalised naised tegelevad sellega üheksakümmend kaks minutit, aga see on väga suur erinevus. Lõpus saab järelduda, et meeste ja naiste aega veetmine sõltub nende pereseisukohast. Vallalised inimesed rohkem puhkuvad ja õppivad iga päev, aga inimesed, kes on abielus rohkem töötavad ja hoolitsevad oma pere eest. TEINE ÜLESANNE Käisite hiljuti VÄÄRTUSKASVATUSE KONVERENTSIL. Teie ülesanne on kirjutada üritusel kuuldust artikkel internetiportaali jaoks. Lisaks üldisele ülevaatele peatuge lähemalt kahel konverentsil käsitletud teemal. 1.       1. Millised iseloomuomadused tagavad õnneliku elu ja ühiskonnas hakkamasaamise. 2.       2. Mis on hariduse peamine eesmärk - kas teadmised või tervikliku isiksuse kasvatamine. 3.       3. Kas kõik algab kodust või saab kool samuti lapse iseloomuomadusi kujundada.   Teksti nõutav pikkus on umbes 250 sõna. Mis on hariduse eesmärk - kas teadmised või tervikliku isiksuse kasvatamine. Tänapäeval paljud inimesed arvavad, et inimesed, kellel on kõrgharidus on väga targad, edukad, õnnelikud isikud, aga keegi ei mõtle selle peale, et kõige tähtsam on see, et inimene oleks terviklik isik. Aga see on peamine hariduse eesmärk - teha nii, et inimene oleks mitte ainult heade teadmistega, aga veel, et inimene oleks terviklik isik. Kõige pealt saab öelda, et terviklik isik - see on inimene, kellel on arenenud kõik tema head omadused, nendel inimestel on suur süda ja koguaeg nad tahavad aidata teisi inimesi. Õpetajad peavad arenema laste hinge. Selle jaoks on vaja mitte unustada mis on kunst, sest see aitab lastel saada terviklikuks isikuks. Veel on vaja lisada, et terviklik inimene on inimene, kes saab väga vabalt rääkida oma arvamust ja kes saab seista oma seisukoha eest. Need inimesed ei tunne hirmu, kui suhtlevad inimestega. Ma arvan, et õpetajad vajavad käskida rohkem teha tööd gruppides, sest suhtlemisoskusest sõltub väga palju tulevikus elus. On väga tähtis, et terviklik isik oskaks konkreetselt teada mida ta tahab elus ja mis on tema eesmärg. Aga võib näha, et teadmised, mis inimene sai koolis või ülikoolis ei saa aidata seda teha. Võib järeldada, et peamine hariduse eesmärk on mitte ainult teadmised, aga kasvatada terviklikku isiksust. Õpetajad peavad arenema laste omadusi, et nad saaksid väga kindlalt ennast tunda ühiskonnas ja et saaksid seista oma arvamuse eest. Inimene saab olla väga tark, kõrgharidusega, aga elus on nagu "hall hiir", kes ei saa ütelda mis on tema arvamus ja mida ta mõtleb selle peale. Veel kuri inimene ei saa olla terviklik inimene, ainult lahke südamega ja sõna vabadusega.   Sõnu 648