I OSA. KIRJUTAMINE ESIMENE ÜLESANNE Teie ees tabelis on uuringutulemused. Teie ülesanne on neid analüüsida ning teha töökeskkonda sobiv kirjalik kokkuvõte koos omapoolsete kommentaaridega meeste ja naiste keskmisest ajakasutusest päevas. Arvestage sellega, et Teie lugejad tabelit ei näe. Kirjutisele pange kindlasti ka pealkiri. KESKMINE AJAKASUTUS ÖÖPÄEVAS minutites 2009-2010                                          Vallaline         Abielus või vabaabielus Mehed (vanuses 12-65) Isiklik tegevus                                     675               655 Tasuline töö                                        147               253 Õppimine                                            83                 4 Majapidamine ja perekond                     99                 178 Vabatahtlik töö ja nõupidamised             11                  15 Vaba aeg                                             415                331   Naised (vanuses 12-65a) Isiklik tegevus                                     672                  659 Tasuline töö                                        162                  201 Õppimine                                            92                    7 Majapidamine ja perekond                     152                  288 Vabatahtlik töö ja nõupidamised             10                    14 Vaba aeg                                             350                  268 Allikas: Statistikaamet           Teksti nõutav pikkus on umbes 180 sõna.   Selles tabelis on kajastatud keskmine ajakasutus ööpäevas minutites. Sellest tabelist me saame näha, et uuritakse mehed vanuses 12-65 a ja naised vanuses 12-65a. Selles tabelis on esitatud andmed aastast 2009. kuni aastani 2010. Me saame näha, et kõige kõrgem näitaja on 11: vallaliste mehede gruppis, nimelt vabatahtlik töö ja nõupidamised; veel on olemas kõige kõrgem näitaja, see on 4: abielus või vabaabielus mehede gruppis, nimelt õppimine. Aga mehede gruppis on ka kõrged näitajad, see on 675: vallaliste mehede gruppis, nimelt isiklik tegevus; ja veel üks kõrge näitaja 655: abielus või vabaabielus mehede gruppis, nimelt isiklik tegevus. Nüüd vaatasime naiste grupp. Kõige kõrgem näitaja on 10: vallalise naiste gruppis, nimelt vabatahtlik töö ja nõupidamised; veel üks nõrgem näitaja on 7: abielus või vabaabielus naiste gruppis, nimelt õppimine. Aga selles gruppis on ka kõrgemad näitajad. Kõige kõrgem näitaja on 672: vallaliste naiste gruppis, nimelt isiklik tegevus. Veel üks kõige kõrgem näitaja on 659: abielus või vabaabielus naiste gruppis, nimelt isiklik tegevus. Selle andmete jaoks, me saame teha järeldusi, et keskmisest mehed vanuses 12-65 eelistavad ajapidamist ja perekond, aga kõige rohkem nad eelistavad isiklikut tegevust. Naised vanuses 12-65 a keskmisest eelistavad majapidamist ja perekond, aga kõige rohkem nad eelistavad isiklikut tegevust, siis me võime näha, et meeste ja naiste ajakasutus päevas on sarnased, sest et nad eelistavad teha sarnased asjad. Aga on olemas ka madalad näitajad ja seal meeste ja naiste arvamused ka sarnased, sest et nii mehed, kui ka naised valid vabatahtlik töö ja nõupidamised (vallalised inimesed) ja õppimine (abielus või vabaabielus inimesed). 19. 02. 2011. TEINE ÜLESANNE Käisite hiljuti VÄÄRTUSKASVATUSE KONVERENTSIL. Teie ülesanne on kirjutada üritusel kuuldust artikkel internetiportaali jaoks. Lisaks üldisele ülevaatele peatuge lähemalt kahel konverentsil käsitletud teemal. 1.       1. Millised iseloomuomadused tagavad õnneliku elu ja ühiskonnas hakkamasaamise. 2.       2. Mis on hariduse peamine eesmärk - kas teadmised või tervikliku isiksuse kasvatamine. 3.       3. Kas kõik algab kodust või saab kool samuti lapse iseloomuomadusi kujundada. Teksti nõutav pikkus on umbes 250 sõna.   Lugupeetud lugejad! Ma olin käinud väärtuskasvatuse konverentsil, kus olid käsitletud järgmised teemad: "Millised iseloomuomadused tagavad õnneliku elu ja ühiskonnas hakkamasaamise" ja "Kas kõik algab kodust või saab kool samuti lapse iseloomuomadusi kujundada". Ma tahan tutvuda teid minu arvamusega selle teemade jaoks. Sellel konverentsil palju räägiti millised iseloomuomadused tagavad õnnelikut elut ja ühiskonnas hakkamasaamist, aga ma arvan, et peamine iseloomuomadus on olema haritud, sest et kui inimesel on olemas kõrgharidus, siis tal on hea töö, aga kui inimesel on hea töö, mis talle meeldib, siis tema elu on õnnelik ja ühiskonnas ta tunneb end hästi ja teab kuidas on vaja õigesti olema selles ühiskonnas. Teine teema oli "Kas kõik algab kodust või saab kool samuti lapse iseloomuomadusi kujundada". Ma arvan, et paljud iseloomuomadusi kujundatakse kodust, sest et laps vaatab kuidas vanemad suhtlevad üksteisega. Veel see sõltub perekonnast, sest et on olemas perekonnad, kus on isa ja ema, aga on olemas niisugused perekonnad, kus on isa ja ema, aga on ka olemas niisugused perekonnad, kus on ainult ema, kes kasvatab last, aga isat ei ole ja siis laps saab õppida ainult emast, kuidas käsitleda end teistega inimestega ja kuidas suhelda teistega inimestega. Aga mul on ka selline arvamus, et peamine roll on iseloomuomadusi kujundamises mängib kool, sest et seal laps veetab rohkem aega päevas, seal ta suhtleb mitte ainult õpetajatega, aga klassikaaslastega ja sõpradega, kes õpivad teistes klassides ka. Kui lapsel on palju head sõpru, ja kui ta kuulab, mida soovitavad talle õpetajad, siis ta saab kasvatada end heaks inimeseks, ta saab kõrgharidust saada ja pärast tal saab olema väga hea elu. Aga on olemas ka sellised situatsioonid, et kodus on kõik hästi ja lapsel hea perekond, kus on olemas isa ja ema, aga koolis tal on sõbrad, kes ei taha õppida ja ei taha kuulda, mida räägivad õpetajad ja see laps halvasti õpib koolis ja tema terve elu ei saa nimetada heaks. Ma arvan, et mitte ainult kodust  ja mitte ainult koolist lapse iseloomuomadusi kujundatakse, aga nii kodu ja kool kujundavad tema iseloomuomadusi. Seepärast lapsevanemad ja õpetajad peavad jälgida kellega suhtleb laps ja kes on tema sõbrad ja siis paljud lapsed saaksid elada hästi ja saada kõrgharidust ja head tööd. See konverents oli väga huvitav ja põnev ja palju räägiti nende teemaks, aga selles artiklis mina tutvusin teid oma arvamusega sellel küsimusel. Sõnu 824