I OSA. KIRJUTAMINE Esimene ülesanne. Kujutage ette, et peate esitama oma asutuse direktorile/osakonna juhatajale aruande eelmisel poolaastal tehtud töö kohta. Kirjutage alljärgneva kava põhjal vabas vormis tööaruanne. Nimi ja ametikoht Aruandluse periood Peamised töövaldkonnad ja eesmärgid Tööülesanded ja tulemused Täitmata jäänud eesmärgid Hinnang oma tegevusele Kirjutise nõutav pikkus on umbes 120 sõna. Kooli direktorile Kadri Loim Lugupeetud Kadri Loim. Esitan teile tööaruande eelmisel poolaastal tehtud töö kohta. Olen inglise keele õpetaja Maret Bus. Eelmisel poolaastal ma tegelesin teise klassiga, kus on rasked lapsed. Need lapsed ei tahtnud käia koolis ja ei tahtnud õppida inglise keelt üldse. Nad ütlesid minule, et nendel on igav ja kõik õpitajad on kurjad. Siis ma otsustasin kasutada mängu ja mängu abil me hakkasime õppima palju sõnu. Igal tundil ma jutustasin nendele Inglismaalt ja me vaatasime video Inglismaalt ka. Märkasin, et kuu pärast kõik lapsed käisid koolis ja nendel oli kodutöö kaasa. Muidugi, nendel lastel on raskused gramaatikas ja arvan, et gramaatika on meie järgmine eesmärk. Veel meie eesmärgid on inglise keele lugemine ja rääkimine. Aga praegu laste tulemus on, et nad õppivad sõnu, huviga käivad koolis, vaatavad video Inglismaalt ja arutavad seda. Loodan, et järgmisel poolaastal lastel on ka head tulemused ja nad hakkavad edasi tegelema inglisae keelega.   Teine ülesanne Lugege väiteid. Valige neist välja üks ja tehke valitud väite ees olevasse ruutu märge √. Kirjutage arutlevas vormis, kas olete väitega nõus või mitte. Esitage nii poolt- kui ka vastuargumente. √ Väidan, et inimese käitumist mõjutab eelkõige kodune kasvatus. Väidan, et Eestis on võimalik kuulsaks saada igaühel, kes seda soovib.   Mida Te mulle vastate? Siit algab Teie vastus (nõutav pikkus on umbes 160 sõna): See väide on pigem õige kui vale, kuid olen nõus väitega osaliselt. Kui inimene ise tahab saada edukaks, siis tema tulevik elu sõltub ainult temast, mitte kodusest kasvatusest. Aga, kui me vaatame teiselt poolt, siis ütleme, et inimese käitumist mõjutab eelkõige kodune kasvatus. Mina arvan nii, sellepärast, et tulevikus ma töötan koolis lastega. Olen ma õpetaja ja sotsiaal pedagoog. Kogu oma elu ma suhtlen lastega ja saan aru, et lapse elu sõltub vanematest. Kui kodus on arm, austus, õnne, rõõm, siis selles kodus on head lapsed. Kui olen ma sotsiaal pedagoog, sellepärast ma näen õnnetud lapsed. Nende vanemad ei holitseva laste eest. Tihti need lapsed on kodutud või varjupaigas või laste keskuses. Mul on suur südame valu, kui ma vaatan nende laste silmad. Need lapsed armastavad oma vanemaid, aga vanemad ei taha tegeleda oma lastega. Siis, muidugi, riik aitab lapsi, kuid see on mitte kodune kasvatus. Iga laps soovib elada oma kodus oma vanematega. Mul on sügav austus vanematele, kes püüab teha kõik oma lapse kasvatamise jaoks. Nad aitavad otsustada probleemi, aitavad hästi õppida koolis, tahavad, et nende lapsed saavad ka vanemateks. Muidugi kodus võivad olla probleemid, siis nad võivad pöörduda psühholoogile abi eest. Ma armastan lapsi, sellepärast ma tahan saada õpetajaks ja tahan aidata vanematele ja lastele. Kahtlemata on see nii, et kui meie lapsed saavad armu meist, siis meie lapsed armastavad meid ka! Sõnu: 503