Ungari koolisüsteeme puudused Puudused ei ole vain koolisüsteemis, aga kogu Ungaris, seehulgas ka koolides. Kogu Ungari on nagu olisi mingi võistluses, kõik kiirustavad, eriti pealinna asukkaid, ja see võistlus haarab üles ka lapsevanematele ja niisiis ka koolidele. Sest lapsevanemad tahavad anda oma lastele kõige parem haridust, järelikult nad otsivad oma lastele kõige parema kooli ja kõige populaarsem kõrvatunde. Võistlus ei ole paha, aga kui see viib ülekormuseni, siis siin kannavad lapsi. Aastaid prooviti reformima haridussüsteeme Ungaris, aga see viis vain veel laiem nõutuseni. Sest kui lapsevanemad näevad, et kõik teised lapsed õpivad palju rohkem kui nende laps, nendel võib olla tunne, et nende laps jääb ära. Ja see on õige, sest võb tõesti olla, et nende laps ei sooritab nii hästi. Aga lapsevanem ei saa unustada, et kooli toodangu ja hiljem elus osutanud toodangu vahel pole otse vastavust. Ülekoormus lastel tekitab mitte vain hetkelist ja vaimset väsimust, vaid kui see jääb pidevalt, siis lapse keha jääb ära, jääb nõrgemaks. Kui laps on koormatud vain intellektuaalselt, siis keha ei arendab vastavalt. Selle tagajärgjed kannab siis täiskasvanuteks. Ja miks on see kogu võistlus? Sest laps peab kohe pärast keskkooli ülikooli sisse astuma. Ja ungari noor mees või naine valib ülikool sageli mitte oma huvi, aga ühiskondliku prestiiži või vanemate nõude vastavalt. Näiteks keegi tahab vastuvõtmise eksam teha ungari keelest ja kirjandusest ning ajalugust, siis paneb esimese kohale majandusteaduse või õigusteaduse ülokooli, pärast filosoofia teaduskonna eriala, hiljem pedagoogilise ülikooli või kõrgkooli, ja viimati lasteaiakasvatajate kõrgkooli. Tulemuseks saame ühiskonnale lasteaiakasvatajad ja õpetajad kes ei tegeleb lasteaga hea meelega, ja majandusteadlased ja juristid keda ajab vain raha. See on tõsine kurade ring. Seetõttu kirjutan, et kooliprobleeme on ka ühiskondliku probleeme Ungaris.